وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com
وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com

مقایسه سه گوشی جدید و جنجالی آیفون

مقایسه سه گوشی جدید و جنجالی آیفون

و بالاخره بعد از یک سال شایعات و حس و گمان های متعدد اپل محصولات جدیدش را در رویدادی که سالانه در ماه سپتامبر برگذار می شود معرفی کرد. این رویداد در محل برگزاری رویدادهای این شرکت در کالیفورنیا انجام گرفت، در این رویداد اپل واچ سری 4، آیفون ایکس اس، و آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر معرفی شدند. آیفون ایکس آر مدل ارزان قیمت این سری گوشی های آیفون در نظر گرفته می شود و طراحی آن مشابه به XS است بوده از طرفی قیمت آن بسیار کمتر است اما قیمت آن هنوز هم از قیمت آیفون ایکس بالاتر است. XS و XS Max هر دو جانشین گوشی آیفون ایکس بوده و در سری پرچم داران گوشی های هوشمند قرار می گیرند. آیفون ایکس اس همانند آیفون ایکس به یک پنل 5.8 اینچی مجهز شده اما ایکس اس مکس نسل بعدی نسخه های پلاس این برند به حساب می آید که از یک پنل 6.5 اینچی استفاده کرده است. در ادامه به مقایسه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این سه مدل گوشی آیفون خواهیم پرداخت. 

 

گوشی های 2018 آیفون

 

طراحی:
اولین چیزی که در طراحی این سه مدل به چشم می خورد این است که در طراحی پنل جلو، از آیفون ایکس تقلید شده و نمایشگر آنها بدون لبه طراحی شده است. هیچ یک از این مدل ها سنسور اثر انگشت Touch ID نداشته و برای باز کردن قفل و دسترسی به اپلیکیشن های شخصی بر Face ID متکی هستند در نتیجه همه از بریدگی صفحه نمایش برخوردار هستند. از نظر طراحی شباهت دیگری که دیده می شود، برخورداری از پنل شیشه ای عقب است از این رو امکان پشتیبانی از شارژ بی سیم Qi برای همه آنها فراهم شده و به علاوه از گواهینامه IP67 مقاومت در برابر آب هم برخوردار هستند. نکته جالب این است که این بار شرکت اپل این امکانات را در هر سه مدل گنجانده است.
 
مقایسه گوشی های ایکس اس،ایکس اس پلاس ایکس آر

 

با وجود این شباهت ها این چند مدل تفاوت های چشمگیری هم دارند. آیفون XR در رنگ های متنوعی عرضه خواهد شد که شامل آبی مشکی، سفید، مرجانی، زرد و قرمز می شود. اما اگر iPhone XS و iPhone XS Max را مد نظر داشته باشید می بایست از میان رنگ های خاکستری، نقره ای و طلایی یکی را انتخاب کنید. مواد به کار رفته در ساخت هم متفاوت است. فریم آیفون ایکس آر آلومینیومی بوده در حالی که فریم آیفون ایکس اس و آیفون ایکس مکس هر دو از جنس استیل ساخته شده بنابراین براق تر بوده و پرداخت زیبا تری هم دارد. ابعاد این گوشی ها نیز با هم فرق می کند. همچنین خاطر نشان می شود که برای اولین بار اپل محصولی تولید کرده که از دو سیم کارت پشتیبانی می کند و آن نسخه 6.5 اینچی آیفون است.

 

رنگ بندی گوشی آیفون ایکس آر

 

ابعاد و وزن:

• آیفون ایکس آر: 150.9× 75.7 × 8.3 میلی متر با وزن 194 گرم

• آیفون ایکس اس مکس: 157.5× 77.4 × 7.7 میلی متر با وزن 208 گرم

• آیفون ایکس اس: 143.6× 70.9 × 7.7 میلی متر با وزن 177 میلی متر

 

امکانات:

iPhone XS/iPhone XS Max

  iPhone XR

صفحه نمایش

AMOLED با رزولوشن 1124 x 2436 

با اندازه ای به ترتیب برابر با 5.8 و 6.5

اینچ

IPS LCD

با اندازه ای برابر با 6.1 اینچ

پردازنده

Apple A12 Bionic

Apple A12 Bionic

نوع حافظه رم

TBC

TBC

دوربین عقب

12 مگاپیکسل دوگانه

12 مگاپیکسل

دوربین سلفی

7 مگاپیکسل

7 مگاپیسکل

نسخه سیستم عامل

iOS 12

iOS 12

مقدار حافظه نگهداری

64/256/512GB

64/128/256GB

پشتبانی از شارژ سریع

Qi

Qi

 

 

 

از نظر امکانات داخلی این سه گوشی شباهت های زیادی به هم دارند. هر سه این مدل ها به چیپست Apple A12 Bionic مجهز شده و پردازنده آن 6 هسته ای است. از این رو عملکرد هر سه مدل می بایست یکسان باشد. این بار هم اپل از نظر مقدار رم به کار گرفته در این گوشی ها خساست به خرج داده و تا اندازه ای ضعیف عمل کرده است. همان طور که می دانید مدل XS و XS Max دارای 4 گیگابایت رم بوده اما iPhone XR تنها 3 گیگابایت رم دارد. به علاوه از نظر مقدار حافظه داخلی هم متفاوت هستند مدل های آیفون ایکس مکس و ایکس مکس پلاس در سه نسخه 64/256/512 گیگابایتی عرضه شده اما مقدار حافظه در نظر گرفته شده برای مدل آیفون ایکس آر مقادیر 64/128/256 گیگابایت خواهد بود.

 

صفحه نمایش گوشی های آیفون جدید

 

نمایشگر:

می توان گفت مهمترین تفاوت میان گوشی آیفون ایکس آر و آیفون ایکس اس نمایشگر آنها است. iPhone XR به یک صفحه نمایش 6.1 اینچی از نوع Liquid Retina LCD مجهز شده در حالی که XS از تکنولوژی Super Retina OLED بهره برده و در دو اندازه متفاوت 5.8 و 6.5 عرضه شده است. همان طور که می دانید پنل های OLED از جهت های بسیاری بهتر از پنل های LCD عمل می کنند. به طور کلی رنگ ها در این نوع پنل روشن تر و شاداب تر بوده و کانتراست بهتر است. به لطف نمایش عالی و فوق العاده رنگ مشکی نمایشگرهای OLED محتوای HDR را بسیار بهتر از پنل های LCD نمایش می دهند. iOS 12 نسخه ای است که در هر سه مدل به کار گرفته است. این نسخه امکاناتی چون Screen Time را به ارمغان آورده و ناتیفیکیشن های بسیار بهتری دارد از طرفی دیگر سرعت و عملکرد آن هم ارتقاء پیدا کرده است.

 

 

گوشی آیفون ایکس اس مکس 2018 صفحه نمایش گوشی های آیفون

دوربین:

دوربین بدون شک یکی از سوال برانگیزترین امکانات یک گوشی هوشمند به حساب می آید و برای اکثر کاربران حائز اهمیت است خصوصا اینکه بخواهید پول زیادی را به خرید آن اختصاص دهید. اپل این بار بر روی دوربین های خود تمرکز زیادی داشته و نسبت به ورژن های قبلی ارتقاء قابل توجهی پیدا کرده اند.

 

دوربین گوشی های 2018 اپل

 

ایکس اس و ایکس اس مکس هر دو دارای دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی دوگانه هستند که یکی از این سنسورها دارای دیافراگم f/1.8 و سنسور زاویه باز آنها از دیافراگم f/2,4 استفاده کرده است. هر دو این سنسورها از ویژگی OIS برخوردار هستند. دوربین iPhone XR دقیقا مشابه به لنز استفاده شده در iPhone XS بوده و اما تنها یک سنسور 12 مگاپیکسلی دارد. هر سه از حالت Smart HDR برخوردار بوده که برای بهبود سایه روشن ها و سایه ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین عملکرد دوربین سلفی آنها نیز در مقایسه با قبل ارتقاء پیدا کرده است به این دلیل که از سنسور سریع تری استفاده شده و قادر هستند که در حالتی که عمق میدان تغییر می کند نیز پرتره های بسیار خوبی ثبت کنند.

نتیجه گیری:

به طور کلی آیفون در طراحی این مدل ها از طراحی آیفون ایکس استفاده کرده توانسته است امکاناتی چون بریدگی و Face ID را با قیمت کمتری در دسترس کاربران خود قرار دهد. با برخورداری از پنل های OLED و فریم های استیل سری XS ارتقاء قابل توجهی دارند. 

بهترین گوشی های میان رده در سال 2018

گرچه انواع مختلفی از گوشی پرچم دار با امکانات جالب توجه عرضه شده که ممکن است هر کاربری را وسوسه کند اما واقعیت این است که قیمت آنها بسیار زیاد است در حالی که برخی افراد نمی خواهد هزینه زیادی را برای خرید یک دستگاه موبایل بپردازند. از طرفی تا قبل از این، مقدار زیادی از گوشی های ارزان قیمت بازار آن طور که باید، نتوانسته اند رضایت مشتریان را جلب کند. خبر خوب این است که اکنون قیمت کم به معنای کیفیت پایین یک محصول نیست چه بسا گوشی های میان رده زیادی وجود دارد که از امکانات یک گوشی پرچمدار برخوردار هستند. امروزه این میان رده ها از امکانات خوبی برخوردار بوده و ما می توانیم روی این محصولات حساب کنیم. در واقع شرکت های سازنده به منظور تامین این نیاز توانسته اند خصیصه های سخت افزاری برخی از پرچم داران را با وجود قیمت بسیار کم در مدل های میان رده خود بگنجانند. گرچه ممکن است از نظر کیفیت ساخت و دوربین ها با این محصولات تفاوت هایی داشته باشند اما بدون بدون شک با قیمت تمام شده کمتر ارزش خرید بالایی دارند. در ادامه به 10 عدد از این میان رده های خوب اشاره خواهیم کرد:

 

1- آنر 10

چیپست Hisilicon Kirin 970

• باتری لیتیوم پلیمری 3400 میلی آمپر با پشتیبانی از شارژ سریع

• دوربین 16+24 مگاپیکسل- دوربین سلفی 24 مگاپیسکل

آنر 10 بهترین میان رده های بازار

 

گرچه باتری استفاده شده در گوشی آنر 10 در مقایسه با بسیاری از گوشی های هم رده خود چیز زیادی برای گفتن ندارد اما امکانات دیگری چون کیفیت ساخت و صفحه نمایش و حتی دوربین ها در حد پرچم داری است که می تواند دو برابر آن قیمت داشته باشد. به علاوه اینکه رنگ های بسیار جذاب و خیره کننده ای نیز دارد. عملکرد نرم افزاری آن عالی بوده و 128 گیگابایت حافظه جهت ذخیره سازی اطلاعات برای شما ارائه شده و به علاوه عملکرد روانی هم دارد. جک 3.5 میلی متری هدفون و درگاه دوگانه سیم کارت به همراه طراحی جذاب، آن را اصطلاحا به پادشاه میان رده ها تبدیل کرده است.

2- موتو جی 6

•  چیپست Qualcomm SDM450 Snapdragon 450

• باتری لیتیوم یونی 3000 میلی آمپر با پشتیبانی از شارژ سریع

12+5  مگاپیکسل- دوربین سلفی 8 مگاپیکسل

موتو جی 6 میان رده بسیارخوب

 

گرچه Moto G6 ممکن است ضد آب نباشد اما به جای آن از پوشش ضد آب برخوردار بوده و با امکاناتی چون صفحه نمایش عالی، دوربین های دوگانه و طول عمر خوب و حسگر اثر انگشت در رتبه دوم قرار می گیرد.

 

3- ایسوس زنفون 5

چیپست Qualcomm SDM636 Snapdragon 636  

• باتری لیتیوم یونی 3300 میلی آمپر با پشتیبانی از شارژ سریع

• دوربین اصلی 12+8 مگاپیکسل – دوربین سلفی 8 مگاپیکسل

ایسوس زنفون 5 از جمله میان رده های خوب بازار

 

همانند بسیاری از گوشی هایی که از آیفون ایکس تقلید کرده اند ایسوس زنفون 5 نیز شباهت بسیاری به آن دارد. از طراحی ماژول دوربین های عقب و پنل پشت شیشه ای گرفته تا لبه های فلزی منحنی شکل همه شبیه به گوشی آیفون 10 بوده در حالی که قیمت پرچم دار اپل سه برابر آن است. امکانات داخلی آن میان رده بوده اما به طور کلی عملکرد بسیار روان و پر سرعتی را برای کاربران معمولی از خود نشان داده است. در حالی که دوربین آن یکی از بهترین دوربین ها در این کلاس نیست اما به لطف برخورداری از برخی ترفندهای نرم افزاری با قابلیت هوش مصنوعی می تواند تصاویر جذابی را خلق کند. بزرگترین رقیب آن آنر 10 با ظاهری مشابه و امکانات بالاتر است که قیمت بالاتری نسبت به آن دارد. این میان رده با صفحه نمایش 6.2 اینچی برای آن دسته از افرادی که به دنبال پنل بزرگ و تماما صفحه نمایش هستند ایده ال است.

4- سامسونگ گلکسی ای 8

چیپست Exynos 7885 Octa

• دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی- دوربین سلفی 16+8 مگاپیکسل

• باتری لیتیوم یونی 3000 میلی آمپر با پشتیبانی از شارژ سریع

سامسونگ گلکسی ای 8

 

ای 8 می تواند نسخه مینی گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 در نظر گرفته شود. وجود ویژگی های طراحی و امکانات پرچم داران در یک موبایل ارزان قیمت تر، A8 را به یکی از بهترین آپشن های میان رده خصوصا برای علاقمندان به برند سامسونگ تبدیل کرده است.

 

5- آنر ویو 10

چیپست HiSilicon Kirin 970

• دوربین اصلی 16+20 مگاپیسکل- دوربین سلفی 13 مگاپیکسل

• باتری لیتیوم پلیمری 3750 میلی آمپر با پشتیبانی از شارژ سریع

آنر ویو10 بهترین میان رده هوآوی

 

یکی از میان رده های بسیاری عالی خانواده آنر گوشی View 10 است. ویو 10 نیز امکانات بسیار خوبی داشته و قیمت پایینی هم دارد. از نظر ظاهری این میان رده به گوشی Honor 8 Pro شباهت دارد. به جای برخورداری از پنل شیشه ای این دستگاه از اندروید آرئو و نرم افزار هوش مصنوعی برخوردار است. اگر به دنبال امکاناتی چون دوربین های دوگانه و صفحه نمایش بزرگ هستید این دستگاه قطعا می تواند گزینه خوبی به حساب آید.

 

6- آنر پلی

• چیپست Hisilicon Kirin 970

• دوربین اصلی 16+2 مگاپیکسل – دوربین سلفی 16 مگاپیکسل

• باتری لیتیوم یونی 3750 میلی آمپر با پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع

آنر پلی از جمله میان رده های خوب هوآوی

 

گرچه صفحه نمایش آن همانند نمایشگر رقبای آن مثل Asus ROG و Razer Phone نیست اما آنر پلی عملکرد بالاتری را نسبت به هر کدام از آنها از خود نشان داده است. از این رو می توان آن را به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه، به علاقمندان به بازی پیشنهاد کرد. امکانات آن مشابه به آنر 10 است. حتی اگر گیمیر هم نباشید، به دلیل اینکه عملکرد یک پرچم دار را با حداقل قیمت دارا است می تواند یکی از گوشی های خوب بازار به حساب آید.

7- سامسونگ گلکسی ای 6

• چیپست Exynos 7870 Octa 

• دوربین اصلی 16 مگاپیکسل-دوربین سلفی 16 مگاپیکسل

• باتری لیتیوم یونی 3000 میلی آمپر

سامسونگ گلسی ای 6 بهترین گوشی میان رده سامسونگ

 

Galaxy A6 یک گوشی میان رده مقاوم بوده که طراحی و امکانات سامسونگ را با قیمتی باورنکردنی برای شما ارائه داده است. از جمله ویژگی برجسته آن می توان به عملکرد خوب، دوربین های عالی و طراحی زیبا اشاره کرد. ای 6 با این قیمت و امکانات برای علاقمندان به برند سامسونگ گزینه بسیار خوبی است اما اگر برند دیگری به غیر از سامسونگ را مد نظر داشته باشید Moto G6 می تواند امکانات بهتری( رزولوشن بالاتر و حافظه ذخیره سازی بیشتر) را با حداقل قیمت ارائه دهد.

 

8- نوکیا 6(2018) یا نوکیا 6.1

• چیپست Qualcomm SDM630 Snapdragon 630

• دوربین اصلی16 مگاپسکل- دوربین سلفی 8 مگاپیکسل

• باتری لینیوم یونی 3000 میلی آمپر با پشتیبانی از شارژ سریع

نوکیا 6.1 از جمله میان رده های خوب بازار

 

یکی از محصولات مقاوم و مستحکم سال 2018 محسوب می شود به علاوه اینکه طراحی زیبایی هم دارد. از جمله ویژگی های منحصر به فرد این محصول برخورداری از نسخه خام نرم افزار گوگل است. برنامه Android One به روز رسانی های منظم و به موقع تا 2 سال را در نوکیا 6.1 تضمین می کند. صفحه نمایش آن 5.5 اینچی بوده و در طراحی آن نسبت 18:9 به کار گرفته شده است. پردازنده آن Snapdragon 630 بوده و به خوبی از پس کارهای متدوال روزانه بر می آید.

9- نوکیا 8

• چیپست Qualcomm MSM8998 Snapdragon 835

• دوربین اصلی 13+13 مگاپیکسل- دوربین سلفی 13 مگاپیکسل

• باتری لیتیوم یونی 3090 میلی آمپر با پشتیبانی از شارژ سریع

نوکیا 8 میان رده ای پرقدرت

 

یکی از ویژگی های برجسته نوکیا 8 تراشه پرقدرت آن است این گوشی به تراشه Snapdragon 835 مجهز شده است. علاوه بر این، از امکانات سخت افزاری جذاب و صفحه نمایش بسیار خوبی هم برخوردار است. این محصول جایگزین ارزان قیمت و بسیار خوب در مقابل بسیاری از گوشی های گران قیمت موجود در بازار در نظر گرفته می شود. کارت حافظه جانبی جهت ارتقاء حافظه، دوربین های دوگانه و جدیدترین نسخه سیستم عامل از جمله ویژگی هایی است که این دستگاه را به یکی از آپشن های مقرون به صرفه و با ارزش تبدیل می کند.

 

10- موتو جی 5 اس پلاس

• چیپست Qualcomm MSM8953 Snapdragon 625

• دوربین 13+13 مگاپیکسل- دوربین سلفی 8  مگاپیکسل 

• باتری لیتیوم یونی 3000 میلی آمپر با پشتیبانی از شارژ سریع

متو جی 5 اس پلاس بهترین میان رده موتورلا

 

موتو جی 5 اس پلاس هم با قیمت بسیار خوبی که دارد می تواند گزینه خوبی در میان گوشی های میان رده در نظر گرفته شود.

گوشی 6.5 اینچی آیفون در سال 2018

به احتمال زیاد در سال 2018، شرکت آیفون سه مدل مختلف از موبایل آیفون را عرضه خواهد کرد. بر اساس گزارشاتی که تاکنون منتشر شده آپل رویداد معرفی گوشی های 2018 خود را در 12 سپتامبر برگزار خواهد کرد از این رو هرچه به این تاریخ نزدیک تر می شویم اخبار و شایعات پیرامون گوشی های این برند مطرح، بیشتر و بیشتر می شود.

 

سه مدل از گوشی های آیفون در سال 2018

 

هفته پیش گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه مدل های جدید آیفون به نام های iPhone XS و iPhone XS plus رونمایی خواهند شد. در حالی که این دو گوشی قطعا معرفی خواهند شد گزارش جدیدی ادعا کرده است که احتمالا یک مدل بزرگتر نیز به همراه صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی به نام iPhone XS Max معرفی می شود. فرقی نمی کند که مدل های جدید آیفون چه نامی داشته باشند در هر حال iPhone Xs و iPhone XS Max به سریع ترین تراشه A12 مجهز خواهند شد و 4 گیگابایت رم خواهند داشت اما مدل iPhone XS Max از امکانات بالاتری نسبت به دو مدل دیگر برخوردار خواهد بود. 

گوشی جدید سامسونگ با 4 دوربین اصلی

احتمال آن می رود که سامسونگ در حال آماده سازی مدلی از موبایل سامسونگ است که 4 دوربین خواهد داشت. این گوشی نه سامسونگ گلکسی نوت بوده و نه شباهتی به سامسونگ گلکسی اس خواهد داشت. حتی گفته می شود که این مدل حتی نمی تواند همان گوشی تاشو Galaxy F باشد. این خبر از تویتر leakster Ice universe منتشر شده است. در این توئیت Ice universe اشاره کرده است که این دستگاه در سال 2018 با چهار دوربین در پنل عقب عرضه خواهد شد در حالی که به جزئیات دیگری پیرامون آن اشاره نشده است.

 

گوشی جدید سامسونگ با 4 دوربین در عقب


حال این سوال مطرح می شود که این دستگاه چه ویژگی هایی داشته و نام آن چیست. 
این احتمال وجود دارد که این گوشی از جمله سری های A سامسونگ به نام Galaxy A9-2019 باشد. گفته می شود که تا پایان امسال این گوشی عرضه خواهد شد. از آنجایی که سری A دارای دوربین دوگانه سلفی و اصلی  دوگانه هستند تصور آن دور از ذهن نیست که نسل بعد نیز هر چهار دوربین را در عقب جای دهد. این سری اغلب ویژگی های خود را از سری پرچمدار Galaxy S به ارث می برد.

در روزهای آتی اخبار بیشتری پیرامون این گوشی منتشر خواهیم کرد!

10 گوشی برتر از نظر دوربین در سال 2018

در یک موبایل عوامل زیادی بر کیفیت عکس های گرفته شده تاثیر دارد اما قبل از هر چیزی می بایست فکر کنید که از یک دوربین چه انتظاری دارید. به طور مثال برای شما مهم است که عکس هایی که در محیط های بیرونی گرفته می شود کیفیت مطلوبی داشته باشد و یا اینکه عملکرد دوربین در نور کم هم برای شما مهم است؟ علاوه بر این، اندازه باتری و کیفیت صفحه نمایش را هم می بایست در نظر گرفت چرا که اگر تمام طول روز در حال جا به جایی باشید و بخواهید تصاویر زیادی بگیرید طول عمر باتری بسیار حائز اهمیت خواهد بود. همچنین نمایشگر در نمایش کیفیت واقعی تصاویر گرفته شده تاثیر به سزایی دارد. عوامل مختلفی مثل اندازه پیکسلی، دیافراگم و رزلوشن، تعداد سنسورهای به کارگرفته شده و امکانات و بهینه سازی های نرم افزاری و حتی نوع سنسور و لنز به کار رفته بر کیفیت یک عکس تاثیر دارند از این رو دیده می شود که در برخی مواقع دو گوشی با رزولوشن یکسان کیفیت تصاویر متفاوتی دارند. در ادامه برخی از اطلاعات پیرامون دوربین گوشی های موبایل اشاره می کنیم و 10 گوشی را به ترتیب از نظر کیفیت دوربین مورد مقایسه قرار می دهیم.

1- سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس:

تاریخ رونمایی: مارس 2018- دوربین اصلی: 12+12 مگاپیکسل- دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل- دیافراگم دوربین اصلی: -f/1.5-2.4 - f/2.4-اندازه باتری: 3500 میلی آمپر 


سامسونگ گلکسی اس 9

 

عملکرد چشمگیر آن در نور ضعیف

دیافراگم قابل تنظیم

اس 9 پلاس یکی از بهترین دوربین ها در حوزه موبایل به حساب می آید. در قسمت عقب دو دوربین 12 مگاپیکسلی دارد. سنسور اصلی استفاده شده در آن به دیافراگم f/1.5 مجهز شده که در واقع اولین گوشی در دنیا است که از این دیافراگم استفاده کرده است. از این رو عملکرد آن در نور کم فوق العاده است. علاوه بر استفاده از سنسورهای بسیار خوب، تکنولوژی Dual Aperture جدید سامسونگ، هم در کیفیت عکس ها تاثیر به سزایی داشته است. این تکنولوژی به دیافراگم اجازه می دهد که از f/1.5 ( برای نور کم) به f/2.4 (  نوردهی در صحنه های روشن ) تغییر پیدا کند. به طور کلی تصاویر ثبت شده با samsung galaxy s9 plus در مقایسه با samsung galaxy s8 plus مقدار 28% نور بیشتر و 30% نویز کمتری دارد. از طرفی دوربین دوم هم اثر بوکه بسیار خوبی را ثبت می کند. همچنین این دوربین قابلیت ضبط ویدئو با سرعت 240 فریم بر ثانیه (در 1080 پیکسل) و همچنین ویدئو فوق آهسته با سرعت 960 فریم بر ثانیه ( در 720 پیکسل ) را دارد. همه این عوامل به همراه نرم افزار ساده دوربین، همه به خلق تصاویر بسیار خوبی منجر خواهد شد.

2- هوآوی پی 20 پرو:

تاریخ رونمایی: آوریل 2018- دوربین اصلی: 4+20+8 مگاپیکسل – دوربین سلفی: 24 مگاپیکسل- اندازه باتری 4000 میلی آمپر


گوشی هواوی پی 20 پرو

  • تنظیمات هوشمند دوربین سه گانه
  • طول عمر فوق العاده باتری
  • صفحه نمایش AMOLED

مهمترین و در واقع نقطه قوت دوربین در اینجا برخورداری از سنسورهای سه گانه است که در مجموع یه 68 مگاپیکسل رسیده در حالی که دوربین سلفی آن 24 مگاپیکسل است. سنسور اصلی در این گوشی 40 مگاپیکسل بوده که با سنسور سیاه وسفید 20 مگاپیکسلی همراه شده و به پردازش تصویر از جمله کاهش نویز و افزایش دامنه داینمیکی کمک می کند. سومین دوربین یک لنز 8 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 3 برابر بوده که به شما امکان زوم در یک صحنه را می دهد بدون اینکه از زوم دیجیتال استفاده کنید. از این رو امکان افت کیفیت تصاویر زوم به حداقل می رسد.

3- گوگل پیکسل2/ گوگل پیکسل 2 ایکس ال:

تاریخ رونمایی اکتبر 2017- دوربین اصلی: 12.2 مگاپیکسل- دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل- دیافراگم دوربین عقب f/1.8 – باتری: 2,700 و 3,520 میلی آمپر 

دوربین گوگل پیکسل 2- گوگل پیکسل 2 ایکس ال

این موبایل از سنسورهای بسیار خوبی برخوردار بوده و پردازش نرم افزاری آن به نحو قابل توجهی در کیفیت عکس ها تاثیر دارد و هر دو دوربین یکسان هستند. عملکرد این دوربین به این صورت است که چندین عکس با کیفیت متوسط گرفته و قبلا از اینکه ما آن را ببینم این عکس ها را با هم ادغام کرده از این رو کیفیت عکس ها به مقدار قابل توجهی بالا می رود. با وجود اینکه تنها یک لنز دارد هر دو دوربین گوگل پیکسل می تواند پرتره های چشم نوازی را خلق کند. عملکرد نرم افزاری دوربین متوسط بوده اما بدون شک تثبیت نوری تصویر، نقطه قوت این دوربین در نظر گرفته می شود.

4- آیفون ایکس:

تاریخ رونمایی: اکتبر 2017- دوربین : 12 مگاپیکسل- دوربین سلفی: 7 مگاپیکسل- اندازه دیافراگم: f/1.8 and f/2.4 – اندازه باتری: 2,716 میلی آمپر

دوربین گوشی آیفون ایکس

  • طراحی عالی
  • صفحه نمایش خوب

جای هیچ شکی نیست آیفون ایکس از بهترین دوربین در بین گوشی های اپل برخوردار است. در نور کم و یا در حضور نور بیش از حد عملکرد دوربین اصلی و ثبت جزئیات آن عالی است. علاوه بر این ثبت رنگ ها توسط این سنسورها طبیعی است. ترکیب این دو سنسور 12 مگاپیکسلی که یکی از آنها تله فوتو بوده و هر دو از تثبیت کننده تصویر نوری برخوردار هستند یک حرکت عالی بوده و سرعت عکسبرداری آن خوب است. دوربین TrueDepth جلو نیز عملکرد بسیارخوبی داشته و سلفی های خلق شده کیفیت خوبی دارند و به شما اجازه می دهد بدون نیاز به سنسور ثانویه پشت زمینه تار را خلق کنید. شاید یکی از بهترین دوربین های بازار نباشد اما iPhone X از جمله بهترین گوشی های تولید شرکت اپل در نظر گرفته می شود.

5- سامسونگ گلکسی اس 9:

تاریخ رونمایی: مارس 2018- دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل- دوربین جلو: 8 مگاپسکل- دیافراگم دوربین عقب: f/1.5-2.4 – اندازه باتری: 3,000 میلی آمپر


گوشی سامسونگ گلکسی نوت 9

  • قدرتمند ترین گوشی اندروید
  • عملکردی بی نظیر در  شرایط نوری نامطلوب
  • طراحی مشابه با اس 8

با وجود اینکه از برخی لحاظ از اس 9 پلاس پایین تر است اما در مقایسه با سایر برندهای موجود در بازار عملکرد به مراتب بهتر در پنل پشت تنها از یک سنسور 12 مگاپسکلی استفاده شده و نسبت به نسخه قبلی ارتقاء قابل توجهی پیدا کرده است. سامسونگ قابلیت های دوربین اس 9 در نور ناکافی را با به کارگیری بهترین دیافراگم یعنی f / 1.5 ارتقاء داده است. به علاوه اینکه حالت ضبط ویدئو بسیار آهسته با سرعت 960 فریم بر ثانیه هم اضافه شده است. دوربین هوشمند تر شده و همانند اس 9 پلاس از تکنولوژی Dual-Aperture برخوردار بوده که بر اساس میزان نور از f/1.5 به f/2.4 تغییر اندازه می دهد.

6-سامسونگ گلکسی نوت 8:

تاریخ رونمایی: سپتامبر 2017 – دوربین اصلی 12 مگاپیکسل- دوربین جلو:8 مگاپیکسل- دیافراگم دوربین عقب: f/1.7 and f/2.4  - اندازه باتری: 3,300 میلی متر 

این مدل به دلایل متعددی در رتبه 6 قرار می گیرد که یکی از دلایل آن مربوط به برخورداری از سنسورهای دوگانه قدرتمند است. همچنین پشتیبانی از اثر بوکه، لنزهای تله فوتو، سرعت عکسبرداری از جمله مواردی هستند که در این پرچمدار دیده می شود. عکس ها حتی در نور ضعیف هم بسیار واضح و روشن هستند.

7- ال جی جی 7 تین کیو

تاریخ رونمایی: می 2018- دوربین اصلی 16MP + 16MP- دوربین سلفی: 8MP- دیافراگم دوربین :  f/1.6, f/1.9- اندازه باتری: 3,000

  • دوربین دوگانه زاویه باز منحصر به فرد
  • برخورداری ازصفحه نمایش بزرگ  با روشنایی بالا

ال جی جی 7 تین کیو تنها محصولی نیست که از دو سنسور در دوربین اصلی خود استفاده کرده است بلکه شیوه به کاربردن آنها کاملا متفاوت است. سنسور اولیه دارای یک لنز 16 مگاپسکلی با دیافراگم f/1.6 بوده که خود به تنهایی قادر به ثبت عکسهای بسیار خوبی است اما زمانی که با یک سنسور 16 مگاپیکسلی دیگر همراه می شود عملکرد آن به نسبت بهتر هم می شود. به طور کلی، کیفیت آن به کیفیت گوشی های سامسونگ، پیکسل و هوآوی نمی رسد اما برای آن دسته از افرادی که به دنبال یک مورد کمی متفاوت تر هستند G7 ThinQ یکی از بهترین گزینه ها به حساب می آید.

8- سامسونگ کلکسی اس 8 و اس 8 پلاس 

سامسونگ کلکسی اس 8 و اس 8 پلاس در مرتبه هشتم قرار می گیرد. یکی از ویژگی های این پرچم دار طراحی ارگونومیک آن بوده که آن را برای در دست گرفتن و عکسبرداری ایده ال کرده است.

9- آیفون 8 پلاس:

تاریخ رونمایی: سپتامبر 2017- دوربین اصلی: 12+12 مگاپیکسل- دوربین جلو: 7 مگاپیکسل – دیافراگم دوربین اصلی: f/1.8 و f/2.8، اندازه باتری:2,691 میلی آمپر

در بین گوشی های آیفون این مدل بعد از آیفون ایکس قرار می گیرد، به دلیل اینکه  دیافراگم استفاده شده در دوربین دوم کمی بزرگتر است به این معنی است که عکس برداری در نور ضعیف خیلی خوب نیست. عملکرد پرتره خوب بوده و با وجود اینکه دوربین جلو فاقد دوربین TrueDepth است قابلیت ثبت عکس های پرتره با دوربین جلو را ندارد. 

10- هوآوی میت 10 پرو:

تاریخ رونمایی: نوامبر 2017- دوربین اصلی: 12+20 مگاپسکل- دوربین جلو: 8 مگاپیکسل- دیافراگم دوربین : f/1.6   و f/1.6

هوآوی میت 10 پرو

میت 10 پرو از نظر عملکرد دوربین از همه مدل هایی که در بالا به آنها اشاره شد ضعیف تر است در واقع این مدل هوآوی برای کاربران حرفه ای طراحی شده و عملکرد و سرعت آن مد نظر قرار داده است. هوآوی به منظور خلق تصاویر با جزئیات در نور پایین سنسور تک رنگ را با سنسورهای رنگی ترکیب کرده است. همچنین اندازه دیافراگم به کار رفته در آن به شما امکان می دهد که فضای بیشتری را در یک فریم جای دهید. این را نیز در نظر داشته باشید که روز به روز گوشی های بهتر با امکانات بهتری روانه بازار شده که ممکن است این رتبه مندی را تغییر دهند.