وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com
وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com

تفاوت انواع عطر ادو پرفوم (EDP)، ادو تویلت (EDT)، ادوکلن (EDC)

انواع عطرها و تفاوت های آن

انواع عطرها

به طور کلی همه علاقه مند به حذف بوی بد از بدن خود هستند که معمولا توسط گرما و عرق ایجاد می شود. محبوب ترین و رایج ترین چیزهایی که مردم برای رسیدن به این هدف استفاده می کنند عطر است. عطر، مخلوطی از اسانس معطر و ترکیبات معطر، فیبر و مواد حل شدنی است که برای بدن مورد استفاده قرار می گیرد. زیبایی و قدرت عطر هر نوع بستگی به محتوای عطر آن دارد.

انواع عطرها به غلظت عطر آن اشاره دارند. غلظت عطر بالا به این معنی است که روغن بیشتر و الکل کمتری در آن وجود دارد. در حالی که عطر تویلت، عطر و بویی اغلب گیج کننده است، ایده خوبی است که به انواع عطرها توجه داشته باشید زیرا می توانند نشانه ای از غلظت، قیمت و مدت زمان ماندگاری عطر باشند.

 

انواع عطر و ادکلنانواع عطر و ادکلن

19 کالا یک دید کلی از آنچه شما در خرید یک عطر نیاز دارید، ارائه می دهد.

کلمه "عطر" از کلمه لاتین Per Through  و Fumare منشا می گیرد، بنابراین شاید تعجب نکنید که موضوع کمی مبهم است.

در فصل های بهار و تابستان، شما ممکن است به دنبال چیزی کمی سبک تر از عطر و بو های مورد استفاده در طول ماه های سرد بگردید.

هر خانه عطر از اصطلاحات و دسته بندی های خود برای جدا سازی محصولات خود با توجه به غلظت اسانس ها یا روغن های معطر آنها استفاده می کند. گاهی اوقات انتخاب نوع عطر می تواند گیج کننده باشد، ابتدا مهم است قبل از انتخاب دقیق نوع بوی مناسب فرد و انواع مختلف عطر را درک کنید.

 

تفاوت انواع عطر ادو پرفوم (EDP)، ادو تویلت (EDT)، ادوکلن (EDC)

معمولا سه نوع عطر از جمله ادو پرفوم (EDP)، ادو تویلت (EDT) و ادوکلن (EDC) وجود دارد. این نام عطر از واژه های فرانسوی گرفته شده است که کاربرد مشترک آنها در زبان انگلیسی پیدا شده است. (EDP) ​​به "آب عطر" تبدیل می شود، در حالی که (EDT) به" آب تویلت "ترجمه می شود. با این وجود، این ترجمه های لفظی است و تنها معنای محدودی در عملکردهای واقعی  ادو پرفوم (EDP) و ادو تویلت (EDT) وجود دارد.

 

1. ادو پرفوم (Eau De Parfum)

ادو پرفوم (EDP) یک نوع عطر می باشد که با ترکیبی از اتانول (ethanol)، آب و مقادیر متوسط ​​یا بالای از روغن عطری (در مقایسه با مقدار آب و الکل محلول) ساخته شده است. این تنوع عطر شامل 10٪ - 20٪ (15٪ معمولا) روغن عطر است. این بالاترین محتوای ترکیب از هر سه نوع است. شما معمولا این عطر را در فروشگاه های پرطرفدار پیدا خواهید کرد و هزینه آن بیشتر از ادو تویلت و ادوکلن است زیرا مقدار بالایی از ترکیبات معطر در آن وجود دارد. ادو پرفوم (EDP) همچنین بسته به خشکی پوست شما و مقدار استفاده از صبح تا شب یک عطر طولانی مدت را ایجاد می کند. به چند نمونه از این نوع عطر ها اشاره می کنیم: ورسوس زنانه، سنل دِ بلو مردانه، مرمید فانتزی زنانه، بلک افغان مردانه زنانه و غیره...

 

2. ادو تویلت (Eau De Toilette)

این یک نوع عطر با غلظت متوسط ​و کم (پرفیوم) است. ادو تویلت (EDT) حاوی 5٪ - 15٪ (معمولا 10٪) روغن عطر است. این نوع عطر عموما حاوی آب بیشتری نسبت به اتانول است و ارزان تر است زیرا از کنسانتره کمتری استفاده شده است. این بدان معنی است که دوام و مدت ماندگاری طولانی ندارد. اگر دوست دارید عطر را در تمام طول روز داشته باشید، باید بطری (EDT) را در هر کجا به همراه خود داشته باشد، زیرا شما باید آن را مجددا استفاده کنید. این البته، می تواند هزینه کلی استفاده از ادو تویلت (EDT) را افزایش دهد. از این نوع عطر ها می توان به کرست بلک مردانه و کرست وایت زنانه و نمونه های دیگر اشاره کرد.

 

3. ادوکلن (Eau De Cologne)

این یک نوع عطر معمولی مرکب با عطر 3٪ تا 8٪ (5٪ معمولا) است. گاهی اوقات با واژه ادو تویلت (EDT) تعویض می شود. با این حال، این عطر با روغنهای مرکبات مخلوط شده و توسط ناپلئون محبوب شد. برخی از عطرها امروز نسخه ای از این نوع عطر را Eau Fraiche نامیده اند.

  • ادو پرفوم (EDP)  و ادو تویلت (EDT) هر دو نوع عطر هستند.
  • ادو پرفوم (EDP) دارای غلظت بالاتری نسبت به ادو تویلت (EDT) است.
  •  ادو پرفوم (EDP) ماندگاری طولانی تری نسبت به ادوتو یلت (EDT) دارد.
  • ادو پرفوم (EDP)  گران تر از ادو تویلت (EDT) است.

 

انواع ادکلن و عطر اصلیانواع عطر و ادکلن اصلی

عطر همچنین عصاره و یا Extrait نامیده می شود و گران ترین نسخه از هر عطر است. تفاوت ها صرفا از مقدار یا غلظت روغن در عطر است. بیشترین تمرکز در عطر پرفیوم خالص است. بعد از آن، ادو پارفوم، سپس ادو تویلت، و در نهایت ادوکلن خواهد بود. بعضی از تولید کنندگان عطر جامد را تولید می کنند، عطر جامد همانند یک عطر خالص قوی است.

عطرها به صورت ترکیبی از نت بالا، میانی و پایه منتشر شده در طی یک دوره زمانی تعریف شده اند. نت های بالا اولین عطر و بو است، پس از آن نت های بالا از بین رفته و نت های پایه عطر به مشام می رسد، در عطر و ادکلن پس از نت های بالا، نت های میانی یا قلب عطر قابل توجه است.

پرفیوم به عنوان زیباترین شکل رایحه عطر شناخته می شود، زیرا عصاره های بالا، میانی و پایه را در طول یک دوره آزاد می کند، در حالی که یکی از نت ها سریع تر از دیگر نت ها (به علت غلظت زیاد اسانس ها) به مشام می رسد. 

با استفاده از ادوپرفوم، نت های بالا از بین می روند پس از آن نت های قلب (میانی) قابل توجه هستند. در مقابل ادو تویلت، نت های بالا، اولین رایحه منتشر شده غالب است، این باعث می شود که ابتدا بسیار پرطراوت، اما دوام چندانی نداشته باشد.

 

نتیجه گیری

عطرها (perfume) بسیار گران هستند زیرا می توانند تا 40٪ غلظت اسانس ها را داشته باشند، این بدان معنی است که عطر در طول مدت زمان طولانی آزاد می شود و بنابراین بسیار کمتر مورد نیاز است و در حجم های بسیار کوچک فروخته می شود.

ادو پرفوم (Eau De Parfum) حاوی 15٪ عطر کنسانتره و ادو تویلت حاوی 10٪ عطر کنسانتره است. می توان از ادو پرفوم به عنوان یک ماده سنگین تر و طولانی تر از ادو تویلت نام برد. ادوپرفیوم نیز اغلب در مو و لباس استفاده می شود، با این حال باید برای استفاده بر روی  پارچه های ظریف مراقب باشید، زیرا به علت روغنی بودن، می توانند لک هایی به جای بگذارند.

ادو تویلت (Eau De Toilette) از سوی دیگر، تا حدود 10 درصد عطر و ادوکلن، یک عطر سبک تر و با طراوت تر است و مخصوصا برای آب و هوای گرم تر مناسب است. با این حال، ادو تویلت سریعتر از ادو پرفوم از بین می رود. به طور معمول، ادوپرفیوم به علت غلظت بالای مواد موجود در آن، از ادو تویلت گرانتر است. هر دو ادوپرفیوم و ادو تویلت در حجم متوسط به فروش می رسند.

ادوکلن (Eau De Cologne) در انتها است، ادوکلن تا حدود 7٪ عطر غلظت دارد، می تواند برای آب و هوای گرم تر استفاده شود و به علت تبخیر سریع، مورد نیاز مجدد قرار گیرد. این نوع عطر حاوی حدود 7٪ کنسانتره است که در الکل 60 درجه یا 70 درجه حل شده است. در آب و هوای گرم به طرز شادابانه ای طراوت بخش است و برای طولانی بودن بوی آن، می توان آن را به طور مستقیم به پوست زد. ادو کلن در مقادیر بزرگتر فروخته می شود و ارزانتر از عطر است. اغلب به عنوان اسپری  یا افتر شیو به کار می رود.

تناوت انواع عطرهاتفاوت انواع عطرها

پیدا کردن گوشی گمشده !

پیدا کردن گوشی گمشده !

دانلود اپلیکشن Wheres My Droid Pro

حتما تا حالا برایتان پیش آمده است که به هر دلیلی گوشی خود را گم کرده باشید !
مثلا در خانه گوشی خود را گم کرده اید و چون گوشیتان روی سایلنت است نمی توانید حتی با زنگ زدن آن را پیدا کنید.
 با استفاده از اپلیکشن Wheres My Droid می توانید به راحتی  اسمارت  فون گم شده خود را پیدا کنید! این اپلیکیشن با بالا بردن صدای گوشی وغیرفعال کردن حالت بیصدا شما را در پیدا کردن گوشی خود کمک میکند.
از دیگر قابلیت های جالب Wheres My Droid نمایش موقعیت GPS گوشی گم شده شما می باشد که میتوانید موقعیت دقیق گوشی را درهرکجا تشخیص دهید و گوشی خود را پیدا کنید.

اپلیکشن پیدا کردن گوشی گمشده

ویژگی های اپلیکشن Wheres My Droid :

  • پیدا کردن گوشی در سریع ترین زمان ممکن
  • بالا بردن صدای گوشی هنگام گم شدن
  • بیرون آوردن گوشی از حالت سایلنت
  • تشخیص موقعیت مکانی گوشی توسط GPS

اکنون می توانید این اپلیکیشن اندروید فوق العاده را از مجله 19 کالا دانلود و بروی گوشی خود نصب کنید و از آن لذت ببرید.

دانلود از 19 کالا مگ

     (size 6.60 MB)

بررسی هدست 3D شیائومی (Xiaomi Mi VR Play 2)

بررسی هدست 3D شیائومی (Xiaomi Mi VR Play 2)


شرکت شیائومی هر ساله علاوه بر تولید گوشی های هوشمند گوناگون گدجت های هوشمند و لوازم جانبی مرتبط با این گوشی ها را نیز تولید می کند. ویژگی های محصولات این شرکت این است که با وجود کیفیت بسیار خوبی که دارند نسبت به سایر محصولات مشابه در بازار از قیمت مقرون به صرفه تری نیز برخوردار می باشند. این بار نیز شرکت شیائومی آن دسته از کاربرانی را مد نظر قرار داده است که به دنبال کسب تجربه لذت بخشی از تماشای فیلم ها و ویدئو های 3D هستند. یکی از محصولات بسیار کاربردی این شرکت که اخیرا عرضه شده است هدست Xiaomi Mi VR Play 2 است.

هدست می وی ار 2

در نگاه اول این هدست همانند هدست Google Daydream View به نظر می رسد. همانند این هدست براق بوده و در یک کاور پارچه ای قرار گرفته شده است؛ اما شباهت این دو در همین جا به پایان می رسد. در واقع هدست شیائومی می وی آر 2 یک هدست سازگار با Google Cardboard در نظرگرفته می شود بدون اینکه هیچ گونه نویز یا صدای اضافی را تولید کند.

همان طور که می دانید در حدود یک سال پیش شیائومی اولین مدل این هدست یعنی هدست شیائومی می وی آر نسل 1 را عرضه کرد که برای اطمینان از ایمن بودن گوشی با کاور زیپ دار عرضه شد.

از نظر طراحی نیز می توان گفت که هدست شیائومی می وی آر پلی 2 با بسیاری از هدست های VR فرق می کند. اولین خصوصیتی که هدست شیائومی می وی آر پلی 2 دارد این است که بسیار سبک وزن بوده و کاور پارچه ای آن نیز از نظر جنس نایلون ABS,PC بوده و بسیار زیبا به نظر می رسد. بدون شک می توان آن را جزء زیباترین هدست های موجود این شرکت به حساب آورد. پارچه کاور این هدست نیز با وجود اینکه زیاد نرم نیست اما حس خوبی داشته و نسبت به سایر کاور های پلاستیکی احساس راحتی بیشتری را منتقل می کند.

هدست تری دی می وی آر2

به جای استفاده از یک زیپ پیچیده در مدل سال قبل در این مدل از یک فلاپ یا شیار ساده برای نگه داشتن گوشی موبایل سر جای خود در قسمت جلو این تعبیه شده است. شیار ساده ای که در کنار این وسیله قراردارد نشان می دهد که چگونه گوشی خود را برای ببینده تنظیم کنید. همان طور که گفتیم این هدست نسبتا سبک بوده و وزنی برابر با 183 گرم دارد. سبک بودن این هدست به ما کمک می کند تا به مدت طولانی تری بدون احساس خستگی از آن استفاده کنیم.

هدست تری دی می وی آر پلی 2

برای استفاده این را نیز می بایست در نظر گرفت نیاز به مدلی از گوشی خواهید داشت که صفحه نمایشی برابر با 4.7 تا 5.7 اینچ داشته باشد تا بهترین نتیجه از نمایش تصویر حاصل شود. شیائومی در مورد این هدست ادعا کرده است که دارای زاویه دید 93 درجه است که بدون شک می تواند نسبت به سایر رقبای خود تجربه متفاوت تری را از تماشای فیلم های 3D ارائه دهد.

همچنین طراحی اسلات باز در واقع به این معنی است که گوشی های بسیار بزرگتری نیز می توانند در آن جایی داده شوند. این هدست برای گوشی شیائومی می مکس 2 که دارای یک صفحه نمایش 6.44 اینچی است مورد آزمایش قرار گرفت. یک دکمه پلاستیکی بزرگ در سمت راست قسمت بالایی این دستگاه قرار دارد که دسترسی به آن آسان بوده و شما نیاز دارید برای ارتباط با سایر برنامه های در حال اجرا از آن استفاده کنید. یک بند افقی نیز در پشت این دستگاه وجود دارد که هدست را سر جایش نگه می دارد. فقدان بند دوم روی سرتان به این معنی است که وزن این هدست بیش از حد متعادل بوده و هیچ فشاری را به سر کاربر وارد نمی کند. وزن سبک به همراه لفاف بسیار خوب بوده آن باعث شده است که کاربر هیچ گونه فشار یا ناراحتی را در هنگام استفاده از آن تجربه متفاوت تر احساس نکند.

هدست تری دی می وی آر 2

طراحی ساده و کاربردی هدست شیائومی می وی آر پلی 2 به این معنی است که می توان گوشی را راحت در آن قرار داده و راحت نیز آن را بردارید. لنزها به خودی خود قابل تنظیم نیستند اما فضای آن به اندازه کافی وسیع بوده و می توان با وجود عینک نیز از آن استفاده کرد بنابرین برای تماشای تصاویر واضح هیچ مشکلی نخواهید داشت. زمانی که گوشی در آن قرار داده می شود ممکن است کمی سنگین تر شود اما با کمی جابه جا کردن بندی که در پشت سر قرار می گیرد می توانید وزن آن را به خوبی متعادل کنید. بند بالایی این وسیله برای متعادل کردن وزن این هدست بسیار مناسب است. از دیگر خصوصیات هدست VR play شیائومی این است که دارای شیار یا برش هایی است که از گرم شدن جلوگیری می کند و این هدست را خنک می کند.

استفاده از 2 xiaomi VR play بسیار راحت بوده به سادگی می توان اپلیکیشن Cardboard را نصب کرده و ویدئو دمو مربوط نحوه استفاده از آن و کاربرد آن را تماشا کنید. همچنین با استفاده از این هدست می توانید از تماشای ویدئوهای VR videos on YouTube لذت ببرید؛ و یا هر اپلیکیشن سازگار با Cardboard در Google Play پیدا کنید.
تجربه 3D واقعی چیزی است که می بایست از Cardboard انتظار داشت. شما می توانید هر چهار طرف را ببینید و اثر 3D را به وضوح مشاهده کنید. این هدست برای تماشای فیلم ها یا ویدئو های 3D ایده ال است اما به نسبت محدودتر است. دکمه پلاستیکی روی هدست به راحتی در دسترس بوده و به راحتی می توان آن را لمس کرد؛ که نسبت به برخی از هدست های 3D که این دکمه رو به روی آنها قرار دارد برای هدست شیائومی وی آر پلی 2 یک امتیاز به حساب می آید.
برای بازی هایی که نیاز به پشتیبانی از کنترلر دارند، نیز یک کنترلر بلوتوث جداگانه در نظرگرفته شده است که به خوبی کار می کرد، اما هزینه ای جداگانه خواهد داشت.


در پایان می توان گفت که وضوح و عملکرد این هدست 3D به گوشی که مورد استفاده قرار می گیرد بستگی دارد. شیائومی می وی آر 2 یک هدست بسیار خوب به نظر می رسد و بسیار راحت بوده اما قیمت به نسبت بالاتری دارد؛ بنابراین، طراحی هدست بسیار جالب است. یکی از مهمترین مواردی که در این قسمت وجود دارد عدم وجود یک بند بالا برای متعادل کردن بهتر وزن و کاهش فشار بر بینی است. علاوه بر زیبایی این هدست گزینه دیگری که بسیار با ارزش است راحتی این هدست است.
 

ویژگی ها:

● با استفاده از میدان دید 93 درجه، تجربه مشاهده ی عمیق را ارائه می دهد.
● با استفاده از لنز رزین اپتیکال فشرده انتقال نور 95pct را ارائه می دهد.
● کوسن اسفنجی با مواد فوق العاده باکیفیت، تنفس بیشتری را ارائه می دهد و فشار روی پل بینی و مژه ها را کاهش می دهد.
● بند قابل تنظیم راحتی بیشتری را حاصل می کند.
● طراحی رادیان ساده، منحصر به فرد و مد روز، کاملا با سبک زندگی شما مطابقت دارد.
● اندازه جمع و جور و وزن سبک، راحتی داشته و هیچ گونه وزن اضافی را نخواهد داشت.