وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com
وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com

مقایسه دو گوشی گلکسی ام 40 و گلکسی ای 50: دو گوشی پرطرفدار از سری A و سری M

تاکنون سه نسخه از سری ای به نام های گلکسی ام 10، گلکسی ام 20 و گلکسی ام 30 عرضه شده است. گلکسی ام 40 هم بازیکنی است که چند روز از ورود آن به این میدان مسابقه می گذرد. سری A هم تاکنون در چندین مدل عرضه کرده که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد و قابل توجهی دارند. از نظر آمار فروش و سرچ هایی که در گوگل انجام شده گلکسی ای 50 جزء گوشی های پر طرفدار و محبوب کاربران تا به امروز بوده است. شاید شما هم جزء افرادی باشید که بین دو گزینه گلکسی ام 40 و گلکسی ای 50 مردد باشید. بنابراین در ادامه سعی داریم به برخی از مشخصات این دو گوشی اشاره کرده تا بتوانیم به سوالات شما پیرامون تفاوت های این دو پاسخ داده باشیم.

طراحی:

گلکسی ای 50 از یک بدنه پلاستیکی بهره برده و پرداخت به کار رفته در آن درخشان است. صفحه نمایش آن هم در پوششی از گوریلاگلس 3 پوشیده شده که مقاومت آن را در مقابل خط و خش افزایش می دهد. همچنین ام 40 هم از پرداخت درخشانی بهره برده و نسبت به مدل های قبلی مثل ام 10 ام 20 و ام 30 از جلوه زیباتری برخوردار بوده و مقاومت بهتری دارد. زبان طراحی پنل عقب هر دو آنها هم یکی است در هر دو ماژول دوربین در گوشه سمت چپ و به صورت عمودی قرار گرفته و فلش در زیر آن واقع شده است. در ای 50 سنسور اثر انگشت روی صفحه نمایش تعبیه شده اما در سامسونگ گلکسی ام 40 از همان طراحی سنتی سنسور اثر انگشت استفاده شده که به صورت دایره ای شکل و در وسط پنل عقب جای داده شده است. سامسونگ گلکسی ای 50 در رنگ های مشکی، سفید، آبی و مرجانی عرضه شده در مقابل آپشن های رنگی سامسونگ گلکسی ام 40 شامل آبی کم رنگ و سرمه ای است. 

 

مقایسه دو گوشی گلکسی ای 50 و گلکسی ام 40

 

اندازه:

  • گلکسی ام 40: 155.3 x 73.9 x 7.9 میلی متر
  • گلکسی ای 50: 158.5 x 74.7 x 7.7 میلی متر

همان طور که مشاهده می کنید این دو از نظر اندازه هم تفاوت چندانی با هم نداشته و نسبت به بسیاری از گوشی های میان رده موجود در بازار ارگونومی بالایی دارند و حس بسیار خوبی نیز در دست دارند.

صفحه نمایش:

یکی دیگر از مواردی که این دو با هم فرق دارند به کارگیری دو طراحی متفاوت برای صفحه نمایش است. ای 50 یک ناچ U شکل یا Infinity-U را به خدمت گرفته در حالی که گلکسی ام 40 از صفحه Hole punch بهره برده است. این حفره که دوربین سلفی را در خود جای داده در سمت چپ و بالای نمایشگر جای داده شده و Infinity-O نام گرفته است. اما با وجود به کارگیری این نوع بریدگی حاشیه های صفحه نمایش خیلی کاهش نیافته و تفاوت خیلی زیادی با صفحه نمایش ای 50 ندارد. اما لبه پایین نسبت به مدل های قبلی این سری کاهش یافته است. این کاهش اندازه به قدری نیست که نبود جک 3.5 میلی متری هدفون را توجیح کند.

تفاوت صفحه نمایش های ام 40 و ای 50

 

هدف تولید این دو سری با دو استراتژی متفاوت قیمتی تحت پوشش قرار دادن همه کاربران بوده است. به طور میانگین سری ام قیمت پایین تری نسبت به سری A دارد. این مدل هم از این قاعده مستثنی نبوده و به منظور پایین آوردن قیمت از پنل PLS TFT استفاده کرده ولی پنل نمایش ای 50 از نوع Super AMOLED بوده در نتیجه ارائه رنگ های شاداب تر و روشنایی بیشتر همچنین رنگ های مشکی عمیق تری نسبت به سامسونگ گلکسی ام 40 دارد. رزولوشن هر دو یکی است و از نظر اندازه نیز تفاوت چندانی با هم ندارند تنها تفاوت آنها در 1 اینچ است. هر دو آنها هم از شیشه گوریلاگلس بهره برده اند.

تفاوت پورت های ای 50 و ام 40

یکی دیگر از مزیت های ام 40 نسبت به ای 50 پشتیبانی از تکنولوژی صدای Dolby Atmos است که صدای بسیار شفاف و بلندی را برای آن به ارمغان آورده است. هر دو آنها هم تنها یک پنجره اسپیکر را برای خروجی صدای خود به خدمت گرفته اند. تفاوت دیگر این دو این است که ای 50 از جک 3.5 میلی متری هدفون پشتیبانی کرده اما ام 40 فاقد این پورت است. ای 50 اتصال راحت تری به انواع هدفون های غیر بلوتوثی دارد اما مزیت ای 40 قرار دادن هندزفری تایپ سی است که در بسته بندی قرار داده شده است در نتیجه نیاز به مبدل نخواهید داشت.

 

دوربین:

یکی از مواردی که برای همه کاربران حائز اهمیت است دوربین ها است. در این مورد هم گفته می شود که هر دو از دوربین اصلی سه گانه برخوردار بوده و استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی عکس های با کیفیتی را در شرایط مختلف برای شما به ارمغان خواهند آورد: 

  • گلکسی ام 40 : 32+8( اولترا واید)+5 ( سنسور عمق) -دوربین سلفی 16 مگاپیکیسل
  • گلکسی ای 50: 25 واید + 8 مگاپیکسل اولترا واید+5 مگاپیکسل سنسور عمق-دوربین سلفی 25 مگاپیکسل

همان طور که مشاهده می کنید دوربین ای 50 از یک لنز واید و یک لنز اولترا واید بهره برده در حالی که ام 40 تنها یک لنز اولترا واید دارد. این امر تا اندازه مزیت دوربین ای 50 را نسبت به ام 40 نشان می دهد در حالی که رزولوشن لنز اصلی کمی پایین تر از ام 40 بوده اما سنسور عمق هر دو 5 مگاپیکسل است. دوربین سلفی ای 50 هم رزولوشن بالاتری داشته از این رو سلفی های با کیفیت تری را نسبت به ام 40 ثبت خواهند کرد. در مورد ضبط ویدئو هم می بایست گفت که دو موبایل سامسونگ از ضبط ویدئو Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه و HDR پشتیبانی می کنند. 

 

سخت افزار:

  • سامسونگ گلکسی ام 40: پردازنده (Qualcomm SDM675 Snapdragon 675 (11 nm 
  • سامسونگ گلکسی ای 50: پردازنده (Exynos 9610 (10nm 

تفاوت دیگر این دو مربوط به چیپست هایی است که در آنها به کار گرفته شده است. ای 50 پردازنده Exynos 9610 را به خدمت گرفته که در حال حاضر تنها در ای 50 هم به کار رفته است. ام 40 هم از پردازنده ساخت شرکت کوالاکام یا اسنپدراگون 675 سود جسته است. در واقع این همان پردازنده ای است که در سایر مدل های سری ای مثل گلکسی ای 60 و گلکسی ای 70 و Redmi Note 7 Pro هم به کار گرفته شده که در حال حاضر از جمله قدرتمند ترین پردازنده های میان رده موجود در بازار در نظر گرفته می شود. امتیازی که بنچمارک آنتوتو به این دو گوشی اختصاص داده به  طور میانگین به ترتیب زیر است:

 

  • گلکسی ام 40: امتیاز 171079
  • گلکسی ای 50: امتیاز 146360

قدرت سخت افزار ام 40 تا اندازه ای قوی تر از ای 50 بوده در نتیجه می تواند برای آن دسته از افرادی که علمکرد یک دستگاه برای آن ها در اولویت قرار دارد گزینه بهتری باشد. این دستگاه ها از نظر حافظه در دو نسخه 128/6 و 64/ 4 عرضه شده و هر دو از کارت حافظه جانبی microSD تا 1 ترابایت نیز پشتیبانی می کنند. اما امتیاز ای 50 در این مورد نسبت ای 40 این است که از درگاه اختصاصی کارت حافظه پشتیبانی کرده در صورتی که ام 40 فاقد این درگاه بوده و می بایست برای استفاده از کارت حافظه جانبی از درگاه سیم کارت دوم بهره برد. این دو نسخه از نظر نرم افزار نیز ممکن است تفاوت هایی داشته باشند به این دلیل که ام 40 از پوسته سفارشی One UI و آخرین نسخه پلتفورم اندروید اجرا شده اما گلکسی ای 50 فاقد این پوسته سفارشی است.  

19kala

باتری:

آخرین موردی که این دو مورد با هم تفاوت دارند باتری به کار رفته در آنها است. ای 50 از باتری لیتیوم پلیمری 50 میلی آمپری استفاده کرده در حالی که باتری ام 40 ظرفیتی برابر با 3500 میلی آمپر دارد. اما هر دو از تکنولوژی شارژ 15 وات پشتیبانی می کنند. از این رو به سادگی می توان گفت ای 50 باتری قوی تری داشته اگر چه ممکن است به دلیل اندازه بزرگتر دیرتر از باتری ام 40 شارژ شود. 

مروری بر تازه های تکنولوژی در هفته 24 سال 2019

در این هفته می توان گفت که بازم هم هوآوی در رآس خبرها قرار داشته است. این شرکت برنامه دارد تا 1 میلیون دستگاه را با سیستم عامل جدیدش که HongMeng نام دارد عرضه کند. طبق ادعای این شرکت این سیستم عامل از تمام برنامه های اندرویدی پشتیبانی کرده و امنیت بسیار خوبی را برای آنها به ارمغان خواهد آورد. HongMeng OS که در بازار گلوبال Ark OS نامگذاری شده قرار است در ماه اکتبر رونمایی شود.

سیستم عامل جدید هوآوی

 

Google Pixel 4: 

گوگل پیکسل 4 هم یکی دیگر از مواردی است که این روزها در راس خبرها قرار گرفته است. انتظار می رود که این پرچم دار هم در ماه اکتبر رونمایی شود. رندرهایی که تاکنون از آن منتشر شده نشان می دهد که به یک ماژول بزرگ دوربین بزرگ مجهز خواهد شد. طراحی دوربین های آن شباهت بسیار زیادی به گوشی های بعدی iPhones خواهد داشت. 

گوگل پیکسل 4  با دوربین مربی شکل

معرفی گلکسی ام 40:

19kala

خبر دیگر معرفی گوشی بسیار عالی سامسونگ گلکسی ام 40 بود که با نمایشگر Infinity-O و پردازنده Snapdragon 675 همچنین دوربین سه گانه عرضه شده است. Samsung Galaxy M40 از یک صفحه نمایش 6.3 اینچی با صفحه PLS استفاده کرده که در بردارنده حفره ای در سمت چپ نمایشگر بوده و دوربین 16 مگاپیکسلی سلفی را در خود جایی داده است. در یک نسخه 6/128 گیگابایت تولید شده به علاوه اینکه از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می کند. دوربین اصلی آن هم از دو لنز 32 و 8 و یک سنسور عمق 5 مگاپیکسلی بهره برده است. این مدل با ویژگی هایی که دارد در راس جدول امتیاز دهی گوشی های سری M قرار گرفته است. 

عرضه دستبند سلامت می بند 4:

19kala

مورد بعدی دستبند می بند 4 بوده که با نمایشگر رنگی دستیار هوشمند و قابلیت NFC روانه بازار شده است. این گجت در سه نسخه عرضه شده و مدل های رده بالای آن از NFC پشتیبانی می کنند. از جمله مشخصات آن می توان به صفحه نمایش 0.95 اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن 120x240 پیکسل اشاره کرد. این صفحه در یک گلس ضد خش 2.5D پیچیده شده است. یکی از مواردی که در این نسخه از می بند ارتقاء پیدا کرده شتاب سنج شش محوری است که ردیابی فعالیت های ورزشی را بهبود بخشیده است. همچنین به لطف طراحی ضد آب آن می توانید تا عمق 50 متری آب نیز شنا کنید. 

 

Mi Band 4 در رنگ های مشکی، قهوه ای، آبی، نارنجی و صورتی عرضه شده است. خبر دیگر مربوطه به معرفی iOS 13 بود که بدون شک قابلیت های جذاب و کاربردی زیادی را برای کاربران آیفون به ارمغان آورده است. همچنین شیائومی از ورژن بعدی ساعت هوشمند خود به نام Smart Watch 2 رونمایی کرده است. Amazfit Smart Watch 2 همانند ساعت Verge بوده ولی کمی بزرگتر بوده و نمایشگر شارپ تری بهره برده است. این نمایشگر 1.39 اینچی از نوع OLED بوده و رزولوشن 454x454 پیکسل را ارائه داده است. و در پوشش محافظ گوریلاگلس پوشیده شده است. 

 

معرفی ساعت آمازفیت 2 شیائومی:

ساعت آمازفیت 2 شیائومی

ساعت آمازفیت 2 شیائومی که نسخه بعدی ساعت هوشمند آمازفیت است از چیپست Snapdragon Wear 2500 با 512 گیگابایت رم و 4 گیگابایت حافظه داخلی بهره برده است. و با سیستم عامل Amazfit OS اجرا میشود که از اندروید 4.4 به بالا و iOS 10 به بعد پشتیبانی می کند. استفاده از این پردازنده پشتیبانی از تکنولوژی 4G و  شبکه VoLTE  و eSIM را فراهم کرده است. باتری 420 میلی آمپری آن هم طول عمری برابر با 28 ساعت را در حالت 4G برای آن به ارمغان آورده است.

 

معرفی دو گوشی میان رده از اچ تی سی:

خبرهایی نیز از شرکت اچ تی سی منتشر شده مبنی بر اینکه این شرکت از دو میان رده HTC U19e و HTC U19+ را معرفی کرده است. 

 

گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پرو:

همچنین خبرهایی نیز از گوشی پرچم دار سری نوت سامسونگ یا سامسونگ گلکسی نوت 10 منتشر شد مبنی بر اینکه این گوشی قرار است در دو نسخه عرضه شود. بدون شک این نسخه نسبت به نسخه سال قبل ارتقاء قابل توجهی خواهد داشت. گوشی های سامسونگ گلکسی اس 9 و سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس در به روزرسانی جدید به مشخصه Night Mode مجهز شده اند.

19kala

موبایل 6 دوربینه سونی:

و خبر جالب دیگری که در حوزه تکنولوژی موبایل هفته منتشر شد این است که سونی بر روی یک دوربین 6 گانه کار می کند. گرچه هنوز دقیقاً مشخص نشده که این سیستم به چه صورت کار می کند اما به احتمال زیاد از لنز های اولتراواید و سنسور عمق نیز بهتره خواهد برد.

طرح نهایی گوشی های 2019 اپل و گوگل فاش شد

این روزها خبرهای هیجان انگیزی از ماه های پیش رو دنیای موبایل شنیده می شود. گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پرو هر دو قرار است در ماه آگوست معرفی شوند. سامسونگ گلکسی فولد هم احتمالا به زودی با طراحی بهتری عرضه خواهد شد. همچنین گوگل پیکسل 4 ایکس ال و گوگل پیکسل 4 هم احتمالاً در ماه اکتبر قفسه فروشگاه ها را پر خواهند کرد. علاوه بر اینها خبرهایی از مدل های متعدد دیگری هم منتشر شده که قرار است از امروز تا اواخر سال 2019 عرضه شوند. اما حقیقت این است که هیچ یک از این گوشی ها به پای گوشی های آیفون 11 و آیفون 11 مکس و یا آیفون 11 آر (یا هر نام دیگری که اپل برای آن در نظر بگیرد) نخواهد رسید.

خبرها و شایعات متعددی که تاکنون پیرامون شرکت اپل منتشر شده نشان می دهد که زبان طراحی این گوشی ها دقیقاُ مشابه به طراحی آیفون های قبلی خواهد بود. اما باز هم تفاوت چشمگیری میان آیفون های امسال و آیفون های سال قبل به چشم می خورد. تاکنون خبر های زیادی از آن منتشر شده اما این نکته را در نظر داشته باشید، تا زمانی که iPhone 11 به عنوان گوشی جدید آیفون رونمایی نشده باشد، هیچ چیز قطعی نیست. با وجود اینکه بسیاری از طرفداران موبایل آیفون این طراحی را دوست ندارند اما یک شایعه جدید این طرح را تایید کرده است.

طراحی اولیه گوشی آیفون ایکس

 

اگر یکی از طرفداران اپل باشید می دانید که ما راجع به چه مشخصه ای صحبت می کنیم. قرار است ماژول دوربین ها به صورت مربعی شکل طراحی شود که از دید برخی از کاربران آن چیزی نیست که منتظر آن بوده اند. خبر خوب این است که اپل این بار دوربین آیفون 11 و آیفون 11 مکس را به 3 لنز ارتقاء خواهد داد. همچنین قابلیت جدیدی را به نام low-light mode اضافه کرده که می تواند رقیبی برای Google’s Night Sight و مواردی از این قبیل باشد. اما این نکته را در نظر قرار داشته باشید که این دقیقا مشابه نظراتی است که راجع به ماژول به کار رفته در گوشی آیفون ایکس سال قبل وجود داشت. کاربران تنها در دو سه هفته اول با آن مخالف کرده اما بعد از مدتی به آن عادت کردند. طراحی ماژول دوربین اصلی گوشی های سال 2019 اپل مشابه به پرچم داران امسال گوگل خواهد بود. در روزهای آتی اخبار بیشتری را پیرامون این چند مدل گوشی منتشر خواهیم کرد.

بهترین میان رده های سال 2019


پر فروش ترین و محبوب ترین گوشی های سال 2019

امسال در مقایسه با سال های قبل شرکت های ساخت موبایل تعداد محصولات هر سری خود را افزایش داده اند. برای مثال شیائومی می 9 در سه نسخه و یا حتی سری اس سامسونگ هم در 4( سه نسخه معمول به اضافه یک نسخه 5G) نسخه عرضه شده است. این تعدد گوشی ها به پرچم داران محدود نشده بلکه در بخش میان رده هم مدل های متعددی از هر سری ساخته شده است. برای مثال امسال شرکت سامسونگ سری M و سری A خود را برای اولین بار عرضه کرده که چندین گوشی را شامل می شود. همچنین شرکت هوآوی و شرکت شیائومی نیز تاکنون مدل های متعددی را روانه بازار کرده اند.

 

حال کاربران و کسانی که قصد خرید گوشی را دارند شاید انتخاب های زیادی داشته باشند اما از طرفی هم انتخاب بین این همه مدل کار انتخاب و خرید را کمی مشکل می کند. به عنوان یک کاربر می بایست این نکته را دقیقاً مشخص کنید که از یک گوشی موبایل چه انتظاری دارید. برای مثال یک گوشی که تنها برای عملکردهای روزانه و متداول استفاده می شود شاید نیاز به صرف هزینه زیاد نباشد. در بخش میان رده شرکت های سازنده همواره این راهبرد را در پیش گرفته اند که امکانات ضعیف تر را در کنار امکانات قوی تر قرار داده تا هزینه تمام شده محصول را کاهش دهند. در ادامه به برخی از دستگاه های محبوب میان رده در سال 2019 اشاره خواهیم کرد امید است که بتوانید انتخاب راحت تر و هوشمندانه تری داشته باشید. در اینجا به برخی از مشخصات 10 میان رده محبوب و پر فروش سال 2019 اشاره خواهیم کرد.

 

10- هوآوی وای 7(2019)

  • باتری 4000 آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع 10 وات
  • صفحه نمایش IPS LCD با اندازه 6.26 اینچ
  • پردازنده Qualcomm SDM450 Snapdragon 450

وای 7 پرایم گوشی محبوب و پر فروش 2019

هوآوی وای 7 یکی از گوشی های محبوب سال 2019

یکی از سری هایی که سالانه گوشی های مقرون به صرفه زیادی را روانه بازار می کند سری Y هوآوی است. از جمله مدل های محبوب امسال مدل هوآوی وای 7(2019) است. هوآوی وای 7(2019) از نظر طراحی مشابه به پی اسمارت (2019) است. پنل نمایش به کار رفته در آن IPS LCD بوده اما کیفیت آن در قبال قیمتی که دارد رضایت کاربران را جلب کرده و رزولوشن HD+ را ارائه داده است. روشنایی این صفحه هم تا 542.7 cd/m² می رسد. بر خلاف وای 6 پرو و وای 6 پرایم (2019) این مدل از دوربین دوگانه برخوردار بوده که دارای یک لنز اصلی 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است. در حالی که دوربین سلفی آن 8 مگاپیکسل است. پردازنده استفاده شده در این مدل (Qualcomm SDM450 Snapdragon 450 (14 nm بوده که در حال حاضر در گوشی های دیگری مثل Huawei Y7 Prime 2019، Samsung Galaxy J8 ،Huawei Enjoy 9 هم به کار رفته است. امتیازی که بنچمارک آنتوتو به آن اختصاص داده 59000 است. اگر به دنبال یک گوشی با امکانات عالی بوده اما نمی خواهید هزینه زیادی را به خرید آن اختصاص دهید این مدل می تواند گزینه ای ایده ال برای شما به شمار رود.

نقاط قوت: نقاط ضعف:

قیمت مقرون به صرفه

طول عمر باتری فوق العاده

جک 3.5 میلی تری و کارت حافظه جانبی(استفاده از درگاه سیم کارت دوم)

عملکرد عالی دوربین به نسبت قیمت

نداشتن NFC

 

9- شیائومی می 9 اس ای:

  • باتری لیتیوم پلیمری 3070 میلی آمپر با شارژ سریع 18 وات
  • صفحه نمایش Super AMOLED  با اندازه 5.97 اینچی
  • پردازنده: Qualcomm SDM712 Snapdragon 712

شیائومی می 9 اس ای پر فروش ترین و محبوب ترین گوشی سال 2019

    گوشی می 9 اس ای  یکی از گوشی های محبو ب سال 2019

شیائومی می 9 اس ای در تاریخ 20 فوریه معرفی شده است. در واقع می 9 اس ای جزء اولین مواردی است که از پردازنده Snapdragon 712 استفاده کرده اما همانند شیائومی می 9 و شیائومی می 9 اکسپلورر دارای دوربین سه گانه بوده با این تفاوت که لنز 16 مگاپیکسلی به 13 و لنز 12 مگاپیکسلی در آن به 8 مگاپیکسل تنزل پیدا کرده است اما همانند آن دو مدل، لنز متداول، فوق باز و تله فوتو را شامل می شود. در حالی که دوربین سلفی و لنز اصلی هر سه مشابه است. در واقع اولین گوشی است که از این پردازنده استفاده کرده و عملکرد بسیاری خوبی را برای آن به ارمغان آورده است. تراشه آن هم از جمله جدیدترین پردازنده های میان رده ای است که معرفی شده و عملکردی مشابه به پرچم داران را ارائه داده است. از جمله مواردی که به آن اضافه شده می توان به قابلیت های پیشرفته دوربین و موتور هوش مصنوعی کوالکام یا (AIE) اشاره کرد. 

 

امتیازی که بنچمارک آنتوتو به می 9 اس ای اختصاص داده 210.000 است که می توان گفت به امتیاز پرچم دارانی چون هوآوی پی 20 پرو، هوآوی میت 10 (رم 4) و هوآوی نوا 4 و هوآوی پی 20 ( رم 4) نزدیک است. یکی از نقاط مثبت می 9 اس ای، پنل Super AMOLED با اندازه 5.97 اینچ است. از این رو تجربه خوبی از مالتی مدیا را در اختیار کاربران قرار می دهد. در رابطه با دوربین آن هم گفته می شود که لنز اصلی آن 48 مگاپیکسلی واید بوده و لنز دوم یک لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی و لنز سوم هم یک لنز 13 مگاپیکسلی اولترا واید بوده که نقش به سزایی در کیفیت عکس های گرفته شده در نور کم دارد. به این دلیل که می تواند نور بیشتری را جذب کند. همچنین فلش آن هم دوگانه بوده دوربین سلفی آن هم 20 مگاپیکسلی است.

 
نقاط قوت:نقاط ضعف:

قیمت مقرون به صرفه

دوربین عالی

پردازنده قدرتمند

نداشتن جک 3.5 میلی متری هدفون

نداشتن کارت حافظه جانبی

ظرفیت نسبتا پایین باتری به نسبت میان رده های دیگر

 

8-سامسونگ گلکسی ای 70:

  • باتری لیتیوم پلیمری 4500 میلی آمپری با قابلیت شارژ سریع 25 وات
  • صفحه نمایش Super AMOLED با اندازه 6.7 اینچ
  • پردازنده: Qualcomm SDM675 Snapdragon 675

گوشی گلکسی ای 70 بالارده سری ای  سامسونگ  گوشی محبوب سال 2019

گلکسی ای 70 گوشی میان رده سال 2019

گلکسی ای 70 جز بالا رده های سری A سامسونگ در نظر گرفته شده که در ماه آوریل به صورت جهانی عرضه شده و با خصوصیاتی که دارد توانسته نرخ فروش سری ای سامسونگ را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد. در واقع گلکسی ای 70 میان رده بوده که برای افراد جوانی طراحی شده که عاشق تولید، اشتراک گذاری و تماشای محتوای ویدئویی زنده (همچنین دیگر فعالیت های رسانه های اجتماعی و ارتباطی) هستند اما این نکته را مد نظر داشته باشید که نه تنها افراد جوان بلکه با امکاناتی که در این مدل قرار داده شده، سلیقه محدوده وسیعی از کاربران را تحت پوشش قرار خواهد داشت. این مدل از جمله میان ردهای سطح بالای این سری بوده که در سال 2019 به همراه Galaxy A80 تولید شده است. بر خلاف مدل های این لیست ای 70 از فلز در ساخت بدنه بهره برده در حالی که پنل جلو آن شیشه ای است.

ویژگی اکثر محصولات سامسونگ به خدمت گرفتن نمایشگرهایSuper AMOLED است این موبایل هم از این قاعده مستثنی نبوده و این نوع پنل ها را به خدمت گرفته است. مدل بریدگی آن یو شکل بوده و از جمله میان رده های موجود در بازار است که از سنسور اثر انگشت روی نمایشگر بهره برده است. از این رو طراحی آن ساده تر و شکیل تر شده و از طراحی سنتی سامسونگ فاصله گرفته است.

دوربین آن هم یکی دیگر از صلاح های آن برای مبارزه در این میدان رقابت است چرا که از یک لنز 32 مکاپیکسلی معمولی و یک لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید و یک سنسور عمق 5 مگاپیکسلی بهره برده که برای ثبت اثر بوکه مورد استفاده قرار می گیرد. دوربین سلفی آن هم 32 مگاپیکسلی است در نتیجه گزینه ای ایده ال برای علاقمندان به سلفی به شمار می رود. دوربین اولترا واید نیز زاویه فراتر از دید انسان را در اختیار شما قرار خواهد داد. در نتیجه می توانید با استفاده از آن فضای بیشتری را در یک قاب جای دهید. 

نقاط قوت:نقاط ضعف:

طراحی زیبا 

نمایشگر بزرگ و عالی

باتری بزرگ

بهرمندی از جک 3.5 میلی متری هدفون 

درگاه اختصاصی کارت حافظه جانبی 

نداشتن نور LED اطلاع رسانی

 

7- پی اسمارت 2019:

  • باتری لیتیوم یونی 3400 میلی آمپر با شارژ سریع 10 وات
  • صفحه نمایش LTPS IPS LCD با اندازه 6.21 اینچ
  • پردازنده Hisilicon Kirin 710 

پی اسمارت 2019

گوشی پی اسمارت 2019 گوشی محبوب و پر فروش 2019

 

به دنبال فروش عالی پی اسمارت در سال 2018 این شرکت در سال 2019 نیز این نسخه را عرضه کرده و با خصوصیاتی که دارد توانسته در کمترین زمان ممکن به پر فروش ترین های سال 2019 هوآوی تبدیل شود. به طور کلی ویژگی هایی چون طراحی زیبا، نمایشگر تقریباً بدون حاشیه، در کنار پردازنده قدرتمند Hisilicon Kirin 710 این موبایل را در لیست پرفروش ترین و محبوب ترین های سال 2019 قرار داده است.

بدنه آن به طور کامل از پلاستیک ساخته شده از این رو بسیار سبک بوده و نوع پرداختی که مورد استفاده قرار گرفته جلوه بسیار زیبایی را به P smart 2019 بخشیده است. عمده قسمت جلو (P Smart (2019 را یک پنل 6.21 اینچی با کیفیت Full HD اشغال کرده است. دوربین هوآوی پی اسمارت 2019 دوگانه بوده و دوربین اصلی به یک لنز 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و یک لنز ثبت عمق 2 مگاپیکسل مجهز شده اما از نظر دوربین سلفی در دو نسخه تولید شده که در یک نسخه دوربین جلو 16 مگاپیکسل بوده درحالی که در نسخه دیگر از یک لنز 8 مگاپیکسلی بهره برده است. یکی از قابلیت های این دوربین قابلیت های هوش مصنوعی آن است که با استفاده از آن قادر است تا 500 نوع صحنه متفاوت را از هم تشخیص داده و بهینه سازی لازم برای آن صحنه را انجام دهد. کیفیت آن هم این گونه است که در روشنایی طبیعی ارائه رنگ درست و طبیعی داشته و کنتاست و میزان ثبت جزئیات خوبی نیز دارد. با این حال فعال کردن قابلیت هوش مصنوعی نیز کیفیت عکس ها را بیشتر می کند.

در انجام کارهای متداول روزانه به خوبی عمل کرده اما در وظایف سنگین تر مثل اجرای برخی از بازی هایی که به گرافیک بالایی نیاز دارند ممکن است سرعت آن کمی تنزل پیدا کند اما بازی های سبک را به خوبی اجرا کرده و مشکل خاصی در اجرای این گونه بازی ها نخواهد داشت. امتیازی که بنچمارک آنتوتو به آن اختصاص داده 138000بوده که به امتیاز ردمی نوت 7 و هوآوی وای 9 (2019) و نوا 3 ای نزدیک است.

 

نقاط قوت:نقاط ضعف:

طراحی عالی در مقابل قیمت مقرون به صرفه

مقدار کافی حافظه داخلی 

بهرمندی از جک 3.5 میلی متری هدفون

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی با استفاده از درگاه سیم کارت دوم

پنل پشت پلاستیکی

مستعد خط و خش

استفاده از یک پنجره اسپیکر

6- آنر 10 لایت:

  • باتری: باتری لیتیوم پلیمری 3400 میلی آمپر با شارژ سریع 10 وات  
  • صفحه نمایش IPS LCD با اندازه 6.21 اینچ
  • پردازنده: (Hisilicon Kirin 710 (12 nm 

 

گوشی آنر 10 لایت یکی از مدل های محبوب سال 2018 و 2019

آنر 10 لایت گوشی میان رده سال 2019

به طور کلی برند آنر جزء سری های پر فروش هوآوی بوده که سالانه دستگاه های زیادی را روانه بازار می کند. این مدل هم که در نوامر سال 2018 عرضه شده اما تا امروز از جمله مدل های پر فروش و محبوب بازار به حساب می آید. آنر 10 لایت در قلمرو میان ردها جزء مدل های زیبا و شیک به حساب می آید و ظاهر آن یادآور طراحی پرچم دار سال 2018 این شرکت یعنی پی 20 پرو است. بدنه آن کاملاً از پلاستیک براق ساخته شده که ظاهر بسیار زیبایی را به آن بخشیده اما تا اندازه ای اثر انگشت را به خود جذب کرده و لک می شود همچنین ممکن است سریع تر از موبایل های فلزی و یا شیشه ای دچار خط و خش شود. این موبایل هوآوی در رنگ های سفید، مشکی، قرمز و آبی در دسترس کاربران قرار گرفته است. پردازنده در اینجا (Hisilicon Kirin 710 (12 nm بوده که یک تراشه پرقدرت میان رده بوده که در وای 9 (2019)، هوآوی پی 30 لایت، هوآوی آنر 20 لایت هم مورد استفاده قرار گرفته است.

 

امتیازی که آنتوتو به honor 10 lite اختصاص داده به طور متوسط 138.500 است که امتیاز خوبی در حوزه میان رده ها به حساب می آید. از دیگر مشخصات آن می توان به دوربین دوگانه 13+5 مگاپیکسلی و دوربین سلفی24  مگاپیکسلی آن اشاره کرد. اما این نکته را مد نظر داشته باشید که دوربین اصلی آن حرف زیادی برای گفتن ندارد اما دوربین سلفی آن می تواند بهترین گزینه خرید برای عاشقان به عکس های سلفی باشد. چرا که یک لنز 24 مگاپیکسلی فوق باز بوده و قادر است سلفی های بسیار عالی را ثبت کند و با توجه به اینکه فوق باز است در ثبت سلفی های گروهی یک گزینه عالی در نظر گرفته می شود. نمایشگر LCD آن دارای بریدگی قطره ای شکل بوده و 6.21 اینچی است.

 

نقاط قوت:نقاط ضعف:

طراحی جذاب با توجه به قیمت

طول عمر باتری فوق العاده

 

بدنه مستعد لک

برخورداری از تنها یک پنجره اسپیکر

 

 

5-سامسونگ گلکسی ای 20

  • باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر با شارژ سریع 15 وات
  • نمایشگر Super AMOLED با اندازه 6.4 اینچ
  • پردازنده Exynos 7884 

گلکسی گوشی مقرون به صرفه محبوب سال 2019

گلکسی ای 20

در جدول رده بندی مقام 5 به گوشی گلکسی ای 20 می رسد. از جمله نقاط مثبت آن استفاده از پنل Super-AMOLED است. در حالی که اکثر میان رده ها و پایین رده از پنل های LCD استفاده کرده اند. گلکسی ای 20 در ماه مارس 2019 عرضه شده و اکثر خصوصیات آن با گلکسی ام 20 همپوشانی دارد اما از طراحی بهتری نسبت به آن سود برده است. بدنه آن از جنس مواد پلی کربنات براق ساخته شده که جلوه بسیار زیبایی به آن داده است. همان طور که اشاره شد صفحه نمایش آن از نوع Super-AMOLED بوده که از بریدگی Infinity-V استفاده کرده است. پردازنده آن هم Exynos 7884 است. این همان پردازنده ای است که در Samsung Galaxy A20e و Samsung Galaxy A10 هم به کار رفته که در واقع ارزان ترین مدل سری A سامسونگ به حساب می آید. امتیازی که بنچمارک آنتوتو به galaxy a20 داده 88.710 است با امتیاز Xiaomi Mi Play و Samsung Galaxy A10 برابری می کند. دوربین آن هم دوگانه بوده و دارای یک لنز 32 مگاپیکسلی به همراه یک لنز13 مگاپیکسلی بوده و دوربین سلفی آن 8 مگاپیکسلی است. طراحی عالی، کیفیت خوب نمایشگر، عملکرد عالی دوربین این مدل را به یکی دیگر از محبوب ترین های سال 2019 در بخش میان رده ها تبدیل کرده است.

 

نقاط قوت:نقاط ضعف:

جک 3.5 میلی متری هدفون

باتری قدرتمند

درگاه اختصاصی کارت حافظه جانبی 

نداشتن شارژ سریع 

عدم پشتیبانی ازگواهینامه مقاومت در برابر آب

 

4- پوکوفون اف 1:

  • باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپری با قابلیت شارژ سریع 18 وات
  • صفحه نمایش IPS LCD با اندازه 6.18 اینچی
  • پردازنده Qualcomm SDM845 Snapdragon 845  

پوکوفن میان رده ای پر قدرت

پوکوفون اف وان و یا پوکو اف 1 هم یک میان رده گیمینگ بوده که با مشخصات عالی و قدرت سخت افزاری بسیار خوبی که دارد توانسته به مدل های پرطرفدار و پر فروش موبایل تبدیل شود. این زیر برند شیائومی تاکنون توانسته بیش از 700000 نسخه از pocophone f1 را به فروش برساند. بدون شک با مشخصات عالی که دارد، یک گوشی گیمینگ عالی برای گیمرها به شمار می رود. همچنین همانند سامسونگ گلکسی نوت 9 دارای سیستم خنک کننده مایع است. به محض اینکه CPU داغ می شود مایه درون ماژول خنک کننده بخار شده و به انتهای خنک کننده می رود در اینجا این مایع دوباره به بخار تبدیل شده و از این طریق سیستم خنک می شود. این سیستم همانند مدل های لپ تاپ گیمینگ عمل کرده اما بر خلاف آنها فن ندارد.

 

در ساخت بدنه آن بیشتر سعی شده که از پلاستیک استفاده شود اما فریم آن آلومینیومی است که مقاومت آن را به مقدار قابل توجهی بالا برده است. Pocophone F1 به یک نمایشگر 6.18 اینچی از نوع IPS LCD تجهیز شده که رزولوشن 1080× 2246 پیکسل و کیفیت تصویر Full HD+ را ارائه می دهد. میزان روشنایی آن هم کافی است و رضایت خاطر شما را جلب خواهد کرد. دوربین آن دوگانه بوده و از یک لنز 12 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی استفاده کرده است. دوربین آن در مقابل مواردی که در بالا اشاره شد شاید چیز زیادی برای گفتن نداشته باشد اما دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی آن جزء گزینه هایی است که علاقمندان به عکاسی های سلفی می توانند روی آن حساب ویژه ای باز کنند. 

با توجه به گیمینگ بودن گوشی سخت افزار حرف اول را می زند و به پردازنده (Qualcomm SDM845 Snapdragon 845 (10 nm مجهز شده که در حال حاضر در Xiaomi Mi Mix 3، Xiaomi Mi8 Pro هم مورد استفاده قرار گرفته است. امتیاز پوکو اف 1 در بنچمارک آنتوتو به طور میانگین 522651 بوده در حالی که امتیاز پرچم دار گیمینگ این شرکت یعنی بلک شارک 294.520 است. همان طور که مشاهده می کنید به لحاظ قدرت چیزی از این پرچم دار گیمینگ کمتر نداشته در حالی که از قیمت تمام شده بسیار کمتری هم نسبت به آن برخوردار است.

نقاط قوت:نقاط ضعف:

صفحه نمایش بزرگ با روشنایی عالی

عملکرد قدرتمند

طول عمر فوق العاده باتری

جک 3.5 میلی متری هدفون

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی 

نداشتن NFC 

نداشتن گواهینامه مقاومت در برابر مایعات

 

3- هوآوی پی 30 لایت

  • باتری لیتیوم پلیمری 3340 میلی آمپر- شارژ سریع 18 وات
  • صفحه نمایش LTPS IPS LCD با اندازه 6.15 اینچی 
  • پردازنده Hisilicon Kirin 710

پی 30 لایت میان رده ای با امکانات پرچمدار: یکی از مدل های محبوب سال 2019

مقام سوم به گوشی هوآوی پی 30 لایت می رسد. طراحی زیبا به همراه طراحی هنرمندانه دوربین، آن را از بسیاری از میان رده های دیگر متمایز می سازد. این دستگاه به همراه P30 و P30 Pro در ماه مارس 2019 عرضه شده است. در پنل عقب از شیشه منحنی 3 D استفاده شده در نتیجه راحت تر در دست گرفته شده و حس آن در دست عالی است. نوع نمایشگر آن LTPS IPS LCD است و این موردی است که آن را از پرچم داران این سری متمایز کرده است. کیفیت تصویر آن full-HD بوده و رزولوشن 10802312 پیکسل را ارائه داده است. روشنایی آن هم در محدوده میان رده ها رضایت کاربر را جلب کرده و گرچه به کیفیت پنل های AMOLED نمی رسد. با دوربین سه گانه گزینه ای ایده ال برای عاشقان عکاسی به حساب می آید. سنسور اصلی در این دوربین دارای سنسور 24 مگاپیکسلی است از این رو قادر است جزئیات زیادی را ثبت کند. سنسور عمق نیز در اینجا 2 مگاپیکسلی بوده که برای خلق اثر بوکه به کار می رود و دوربین فوق باز یا اولترا واید 8 مگاپیکسلی نیز این امکان را به وجود می آورد تا چشم اندازه های وسیع تری را در یک قاب جای دهید. 

 

در پنل جلو هم یک لنز 32 مگاپیکسلی را به کار گرفته شده که قادر است جزئیات زیادی را ثبت کند و حتی زیبا سازی های هوش مصنوعی به شما اجازه می دهد تا سلفی های سریع و با کیفیتی را ثبت کنید. می توانید از طریق نرم افزار دوربین پشت زمینه را تار کرده و اثر بوکه خلق کرده و یا بعد از اینکه عکس ثبت شد به آن عمق دهید. در نرم افزار دوربین هم گزینه های زیادی جای داده شده که با استفاده از آنها می توان پردازش بیشتری را روی عکس ها انجام داد. با تشخیص صحنه AI هم اشیاء مختلف را شناسایی کرده و متناسب با نوع آن پردازش های لازم را انجام می دهد. عملکرد آن هم در نور کافی قابل توجه است.

سخت افزار جایی است که تفاوت پی 30 لایت با مدل های بالا رده این سری نشان داده می شود. این دستگاه قدرت لازم جهت اجرای بسیاری از عملکرد‌ها را از تراشه میان رده Kirin 710 می گیرد که در حال حاضر در آنر 10 لایت و آنر 8 ایکس هم مورد استفاده قرار گرفته است. این پردازنده به خوبی می تواند از پس عملکردهای روزانه برآید اما ممکن است بعضی از بازی هایی که به گرافیک بالایی نیاز دارند را به خوبی نتواند اجرا کند. باتری به خدمت گرفته شده نیز هم 3340 میلی آمپری بوده از شارژ سریع 18 وات نیز پشتیبانی می کند.

نقاط قوت:نقاط ضعف:

ترکیب فلز و شیشه در ساخت بدنه

طراحی زیبا

مقدار حافظه زیاد

عملکرد عالی و قدرتمند

دوربین اصلی عالی

پشتیبانی از جک 3.5 میلی متری هدفون وکارت حافظه جانبی

عملکرد متوسط دوربین در نور بسیار کم

نداشتن گواهینامه مقاومت در برابر آب

 

2-سامسونگ گلکسی ای 50

  • باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر
  • پردازنده Exynos 9610   
  • صفحه نمایش Super AMOLED با اندازه 6.4 اینچ

19kala

گوشی ای 50 گوشی پر فروش و محبوب سال 2019

 

مقام دوم این لیست به گلکسی ای 50 می رسد که با خصوصیات و بر چسب قیمتی که دارد دومین گوشی است که جزء پر طرفدار ترین موبایل های سال 2019 در نظر گرفته می شود. این مدل هم جزء مدل هایی است که در ماه فوریه سال 2019 معرفی شده است. بدنه گلکسی ای 50 پلاستیکی بوده در حالی که پنل جلو آن از شیشه ساخته شده است. نقطه مثبت ای 50 نسبت به شیائومی ردمی نوت 7 برخورداری از پنل Super AMOLED است که رزولوشن 1080× 2340 پیکسل را ارائه داده و از محافظ گوریلاگلس Corning Gorilla Glass 3 بهره برده است. پردازنده هم در اینجا Exynos 9610 است که تا به امروز در هیچ گوشی دیگری به کار نرفته است. امتیازی که بنچمارک آنتوتو به آن اختصاص داده به طور میانگین 146.355است که با امتیاز گوشی های دیگری مثل بلک بری دتک 60 و ایسوس زنفون مکس پرو ام 2 در یک خط قرار دارد. از زمان عرضه گلکسی ای 10 و گلکسی ای 30 و گلکسی ای 50  طی 40 روز توانسته است 2 میلیون نسخه را به فروش برساند. قطعاً برای هر کاربر جزء موارد مهم در انتخاب دوربین ها است . در این مورد هم گفته می شود که از یک دوربین 3 گانه سود می جوید.

 

بدون شک خصوصیات دوربین ای 50 بسیار شگفت انگیز خواهد بود. در اینجا لنز 25 مگاپیکسلی اصلی با دیافراگمf/1.7، با یک لنز ثبت عمق  5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و یک لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/2.2 همراه شده است. سنسور عمق در اینجا از پرتره های Live Focus پشتیبانی کرده و لنز اولترا واید زاویه دید 123 درجه ای (همانند لنز اولترا واید دوربین موجود در اس 10) را ارائه می دهد. در عمل تصاویر گرفته شده کانتراست زیادی نداشته اما کیفیت عکس ها عالی است و ارائه رنگ آن طبیعی به نظر می رسد. 

نقاط قوت:نقاط ضعف:

طراحی عالی و جذاب

پنل AMOLED

سنسور اثر انگشت روی نمایشگر

طول عمر باتری عالی

پشتیبانی از جک 3.5 میلی متری هدفون و درگاه حافظه 

نداشتن نور اطلاع رسانی LED

 

1- شیائومی ردمی نوت 7

  • باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر
  • صفحه نمایش 6.3 اینچی از نوع IPS LCD  
  • پردازنده Qualcomm SDM660 Snapdragon 660

ردمی نوت 7

پنل جلو ردمی نوت 7  محبوب ترین گوشی های سال 2019

Redmi note 7 یک میان رده عالی بوده که امکانات پرچم دار را به خدمت گرفته که در واقع در ژانویه 2019 عرضه شده است. با امکاناتی که دارد در طی سه هفته بعد از رونمایی موفق شد 1 میلیون نسخه را به فروش برساند. فروش این گوشی طی سه ماه از زمان رونمایی به 10 میلیون نسخه رسید است که در نوع خود رکورد بی سابقه ای محسوب می شود. در رابطه با طراحی آن می بایست گفت که صفحه پشت و جلو آن شیشه ای بوده اما از فریم پلاستیکی استفاده کرده است. شیشه قسمت جلو و پشت از جنس گوریلاگلس ساخته شده از این رو مقاومت قابل توجهی در مقابل خط و خش دارد. این مشخصه تنها در پرچم داران یافت می شود. ردمی نوت 7 در رنگ های آبی مشکی و رنگ طلایی عرضه شده است تا سلیقه طیف وسیعی از کاربران را تحت پوشش قرار دهد.

 

اما آنچه که ردمی نوت 7 را تاکنون به یک موبایل پر فروش تبدیل کرده است مربوط به دوربین دوگانه ای است که از یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و یک سنسور عمق 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 بهره برده است. در حالی که دوربین سلفی آن 13 مگاپیکسلی است. نوع سنسور به کار رفته در آن هم ISOCELL GM1 شرکت سامسونگ است. Redmi note 7 از تکنولوژی Quad Bayer array برای ترکیب داده های حاصل از چهار پیکسل مجاور هم بهره برده تا عکس های شارپ تر و نور پردازی بهتری را در اختیار شما قرار دهد. نتیجه عکس های حاصل عالی بوده و ثبت جزئیات بسیار خوبی داشته و رنگ های سرزنده ای را به نمایش گذاشته است. 

 

صفحه نمایش آن از نوع IPS LCD بوده و رزولوشن 1080×2340  پیکسل را ارائه داده است. اما وجود یک پردازنده قدرتمند نیز از دیگر نقاط مثبت شیائومی ردمی نوت 7 است. تراشه در اینجا (Qualcomm SDM660 Snapdragon 660 (14 nm است که در Asus ZenFone Max Pro (M2),Samsung Galaxy A9 (2018),Samsung Galaxy A6s,Xiaomi Mi8 Lite هم به کار گرفته شده است. امتیازی که بنچمارک آنتوتو به آن اختصاص داده به طور میانگین 14889 است. اگر بخواهیم عملکرد آن را با یک پرچم دار مقایسه کنیم می توان گفت که امتیاز پرچم دار سال 2019 ردمی یعنی ردمی کی 20 پرو 368795 و گوشی آیفون ایکس که پرچم دار سال 2018 اپل 245149 دارد.

 

نقاط قوت:نقاط ضعف:

طراحی زیبا

عملکرد سخت افزاری عالی 

طول عمر باتری فوق العاده

صفحه نمایش عالی

پشتیبانی از جک 3.5 میلی متری هدفون و کارت حافظه جانبی 

نداشتن NFC و گواهینامه مقاومت در برابر مایعات و گرد و خاک

نقد و بررسی شیائومی ردمی کی 20 پرو: رقیب سرسخت پرچم داران

19kala

 هوآوی اخیرا دو گوشی آنر 20 و آنر 20 پرو را معرفی کرده است. در مقابل برند ردمی هم با عرضه موبایل هایی با مشخصات عالی در کمترین زمان ممکن توانسته به شهرت جهانی برسد. مشخصه بارز محصولات ردمی امکانات عالی و برچسب قیمتی بسیار پایین است. در صورتی که همین امکانات در سایر برندها قیمت تمام شده بسیار بالاتری  خواهد داشت. این زیر برند شیائومی اخیرا پرچم دار خود را در دو نسخه به نام های Redmi K20 Pro و Redmi K20 معرفی کرده است. در نگاه اول آنچه که این مدل را از سایر مدل ها متمایز می سازد دوربین پاپ آپ آن است که در کنار مشخصات دیگری چون تراشه Snapdragon 855 و مقدار زیاد رم، آن را به رقیبی سرسخت پرچم داران تبدیل کرده است. در ادامه خواهیم گفت که پرچم دار ردمی چه خصوصیات دیگری داشته و چه ویژگی هایی آن را به آپشنی ایده ال در خرید گوشی موبایل تبدیل خواهد کرد.

 

طراحی:

شیائومی ردمی کی 20 پرو همان ابعاد بسته بندی دستگاه های ردمی را دارد. بدنه آن به رنگ مشکی و بنفش طراحی شده است. در پنل رو به رو مدل آن و در عقب مشخصات تکنیکی آن حک شده است. اگر دقت کرده باشید اخیراً نام شیائومی روی گوشی های ردمی به چشم نمی خورد تنها لوگو آن بر روی آنها خودنمایی می کند. در مورد طراحی هم به جرات می توان گفت که ردمی کی 20 پرو چیزی از پرچم داران قدر موجود در بازار کمتر ندارد. نوع طراحی و کیفیت مواد به کار رفته همه در کنار هم، کی 20 پرو را به یک دستگاه عالی تبدیل کرده است. پنل جلو و عقب هر دو از طراحی شناخته شده درخشان و براق استفاده کرده اند. در مجموع اعتبار برند شیائومی در کنار ارگونومی بودن و اندازه عالی به این پرچم دار ردمی امتیاز بالایی داده است. شرکت ردمی ادعا می کند که شیشه استفاده شده در بدنه به منظور ارائه یک رنگ منحصر به فرد با استفاده از فرآیند هولوگرامی نانولیزری دو لایه تولید شده است. تنها ایرادی که بر این نوع بدنه وارد بوده جذب اثر انگشت و لک شدن است. همانند طراحی شیائومی می 9، ماژول دوربین در Redmi K20 Pro هم به صورت عمودی طراحی شده اما سه دوربین در ماژول قرار نداشته و یکی از دوربین ها و فلش LED دوگانه در خارج از آن واقع شده است. در کل پنل عقب بسیار خوب، ساده و منحصر به فرد به نظر رسیده که دلیل آن می تواند مربوط به عدم حضور سنسور اثر انگشت باشد.

 

19kala19kala
19kala19kala

 

هم پنل عقب و هم پنل جلو هر دو از پوشش محافظ گوریلاگلس 5 بهره برده اند که مقاومت آن را مقابل خط و خش و ضربه بالا می برد. صفحه نمایش آن بدون قاب طراحی شده و هیچ گونه حفره و یا بریدگی در بر ندارد. دوربین سلفی در صفحه دیده نشده و میکروفون تماس در بالای نمایشگر به چشم می خورد. دو پنل شیشه ای با یک فریم آلومینیومی ترکیب شده اند. سمت راست میزبان دکمه های پاور و کنترل صدای استاندارد بوده که دکمه پاور با رنگ قرمز رنگ از دیگر دکمه های موجود در این قسمت تفکیک شده است. در قسمت چپ محصول چیزی به چشم نمی خورد. در لبه پایین پورت USB-Type-c بین اسپیکر و درگاه سیم کارت قرار گرفته است. جایگاه قرار گرفتن سیم کارت نیز منحصر به فرد بوده و با انواع دیگر گوشی موبایل فرق می کند. در لبه بالایی هم یک حفره اضافی برای یک میکروفون و خروجی دوربین پاپ آپ دیده می شود. اما این نکته را می بایست خاطر نشان کرد که کی 20 پرو اندازه نسبتاً بزرگی داشته در نتیجه کار کردن با یک دست ممکن است خیلی راحت نباشد ابعاد آن 156.7× 74.3 × 8.8 میلی متر و وزنی برابر با 191 دارد. از جمله مواردی که فقدان آن در یک پرچم دار از دیدگاه برخی از کاربران ممکن است مسئله ساز باشد شارژ وایرلس و گواهینامه مقاومت در برابر گرد و خاک است. اما وجود پردازنده قوی و طراحی چشم نواز باعث شده که بتوان این موارد را نادیده گرفت.

 

صفحه نمایش:

در حال حاضر، نمایشگرهای Super AMOLED در بخش پرچم داران بسیار رایج هستند. این بار این شرکت تصمیم دارد که به غیر از سری می در بالارده های دیگر نیز این نوع پنل ها را به کار گیرد. این صفحه رزولوشن 1080×2340 پیکسل و کیفیت تصویر Full HD+ را ارائه داده است. اندازه آن 6.39 اینچ بوده و با ویژگی هایی چون طراحی زیبا و وضوح بالا به علاوه روشنایی و ارائه رنگ چشم نواز و خیره کننده توانسته است تجربه بی نظیری از مالی مدیا را برای کاربران فراهم آورد. روشنایی آن به 600 نیت رسیده از این رو در حضور نور مستقیم خورشید به راحتی می توان از آن استفاده کرد. علاوه بر این، رنگ مشکی عمیق بوده و از HDR نیز پشتیبانی می کند. پنل Super AMOLED به معنای بهره مندی از مشخصه always-on display است. به علاوه رابط کاربری MIUI 10 هم آپشن های جذاب دیگری را برای سفارشی کردن نمایشگر در اختیار شما قرار می دهد. در رابطه با صدای آن هم گفته می شود که پنجره اسپیکر قرار داده شده در لبه پایین نیز صدای بسیار بلند و شفافی را ارائه داده است. اما از جک 3.5 میلی متری هدفون پشتیبانی نمی کند از این رو می بایست برای اتصال به انواع هدفون های غیر بلوتوثی از رابط استفاده کرد. این رابط در جعبه آن قرار داده شده است. سنسور اثر انگشت هم در ریز آن جای داده شده و عملکرد بسیار خوبی ارائه داده است.

 

دوربین:

19kala

 

از جمله نقاط چشم گیر در رابطه با ردمی کی 20 پرو دوربین آن است. دوربین اصلی آن متشکل از یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی و یک دوربین اولترا واید 13 مگاپیکسلی است. دوربین پاپ آپ سلفی که از جمله نقاط مثبت و منحصر به فرد آن هم در نظر گرفته می شود 20 مگاپیکسلی است. اما این نکته را مد نظر داشته باشید که تنها طراحی آپشن حائز اهمیت نیست بلکه کیفیت تصویر دوربین نیز می بایست رضایت کاربران را جلب کند. کیفیت تصاویر ثبت شده در نور طبیعی عالی بوده و در کل می توان گفت که تصاویر آن با تصاویر ثبت شده با شیائومی می 9 قابل قیاس است. میزان ثبت جزئیات با دوربین 48 مگاپیکسلی عالی است اما زمانی که در حال استفاده از آن هستید نمی توانید روی آن زوم کنید. حتی در هنگام شب و زمانی که نور کافی نیست بهترین نتیجه را در پی داشته و نمونه ها حداقل نویز را دربر خواهند داشت. اگر بخواهید در موقعیت هایی در هنگام شب زوم کنید یک حالت شب اختصاصی هم وجود دارد که از لنزهای تله فوتو استفاده می کند. این حالت روشنایی تصویر و دامنه داینمیکی تصویر را افزایش می دهد اما انتظار زیادی از آن نمی توان داشت. در کل برخورداری از سه لنز با فاصله کانونی های متفاوت انعطاف پذیری بیشتری را در موقعیت های مختلف در اختیار شما قرار خواهد داد. 

 

دوربین پاپ آپ 20 مگاپیکسلی هم ثبت جزئیات بسیار خوبی دارد. مشخصه Beauty Mode نیز کار خود را به خوبی انجام داده و کار لکه گیری و روتوش عکس ها به خوبی انجام شده بدون اینکه جلوه غیر طبیعی به عکس ها بدهد. حالت پرتره هم در اکثر موارد کار جداسازی پشت زمینه و سوژه را عالی انجام داده اما این نکته را هم مد نظر داشته باشید که در برخی از موقعیت ها قابل رقابت با گوشی های دیگری مثل سامسونگ گلکسی اس 10 و سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس و یا مواردی از این قبیل نخواهد بود. در مورد کیفیت ویدئوها هم گفته می شود که این موبایل ردمی قادر است ویدئوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را ثبت کند. کیفیت آن چشمگیر بوده و ارائه رنگ خوبی را از خود به نمایش گذاشته است. علاوه بر این از ثبت ویدئو slow motion و time-lapse نیز پشتیبانی می کند. در پایان گفته می شود که عملکرد دوربین آن هم برای یک گوشی در این محدوده قیمت عالی بوده و می تواند گزینه ای ایده ال خرید موبایل برای علاقمندان به عکاسی در نظر گرفته شود. 

نرم افزار سخت افزار:

19kala

 

ردمی کی 20 پرو با نسخه 9.0 (Pie) پلتفورم اندروید و پوسته سفارشی MIUI 10 اجرا می شود. این رابط کاربری ساده، مرتب و پیمایش در آن بسیار راحت است. یکی از نقاط برجسته این پرچم دار استفاده از پردازنده Snapdragon 855 است که به همراه Adreno 640 و 8 گیگابایت رم سرعت لازم برای اجرای بسیاری از عملکرد ها را فراهم آورده است. از 8 هسته Kryo 485 تشکیل شده است. یکی از آنها 2.84 و سه عدد از هسته ها 2.42 و 4 عدد دیگر فرکانسی برابر با  1.8 گیگاهرتز را ارائه داده اند. از نظر حافظه داخلی هم در سه نسخه 128، 256 و 128 گیگابایت عرضه شده و رم در نظر گرفته شده برای آن هم 6 و 8 است. ردمی کی 20 پرو هم همانند بسیاری پرچم داران دیگر مثل شیائومی می 9 از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی کند. امتیازی که بنچمارک آنتوتو به این دستگاه اختصاص داده برابر با 368795 بوده در حالی که آیفون ایکس اس مکس به طور میانگین امتیاز 353500 را دارد. قدرت سخت افزاری آن از گوشی آیفون اندکی بالاتر قرار می گیرد. این در حالی است که امتیاز گوشی می 9 در این بنچمارک تقریباً 375000 است. گلکسی اس 10 پرچم دار سال 2019 سامسونگ هم با میانگین امتیاز 328446 در رده پایین تر قرار گرفته است. در نتیجه جای هیچ شکی نیست که این موبایل هم می تواند بازی های سنگین گرافیکی و عملکرد های چند وظیفه ای را به خوبی مدیریت کند. از نظر قابلیت های ارتباطی به شیائومی می 9 شباهت دارد. به طور کلی از GPS دو بانده، بلوتوث نسخه 5.0، NFC و رادیو پشتیبانی کرده و پورت آن  2.0 به Type-C 1.0 است.  

 

باتری:

19kala

بدون شک برای یک گوشی با صفحه نمایش عالی و بزرگ و ارائه یک تجربه مالتی مدیا چشم نواز باتری از اهمیت زیادی برخوردار است. باتری در اینجا 4000 میلی آمپر ظرفیت داشته و از شارژ سریع 27 وات و یا (Quick Charge 4+) نیز پشتیبانی می کند. اما همانند سایر پرچم داران خبری از شارژ بی سیم  نیست. تکنولوژی شارژ سریع شیائومی ردمی کی 20 پرو همانند شیائومی می 9 بوده اما ظرفیت باتری آن بیشتر است از این رو طول عمر بیشتری را نسبت به این دستگاه ارائه خواهد داد. تکنولوژی شارژ به کار رفته در گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس 15W است. به طور میانگین در استفاده متوسط  ردمی کی 20 پرو می تواند تا 2 روز بدون نیاز به شارژ مجدد روشن بماند.