وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com
وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com

مشخصات اولیه Redmi 7a منتشر شد

از چند روز پیش تاکنون چندین منبع خبری اعلام کرده که برند شیائومی ردمی در حال گسترش گوشی های خود است. این مدل ها شامل دو مدل Redmi K20 و K20 Pro بوده که قابل رقابت با گوشی های پرچم داران خواهند بود. همچنین گوشی Redmi Note 7S و Redmi 7A نیز جزء گوشی ها پایین رده بوده که برخی از مشخصات جزیی آن ها از طریق TENAA منتشر شده است. تنا چند روز بیش تصاویری از ردمی 7 ای منتشر کرده و به لطف این لیست منتشر شده توسط آن همه ما تا حدودی می دانیم که این گوشی در نهایت به چه صورتی طراحی خواهد شد. ردمی ای با کدهای M1903C3EC و M1903C3EE نام گذاری شده و قرار است که به یک نمایشگر 5.45 اینچی با رزولوشن 1440×720 و نسبت تصویر 18:9 مجهز شود. باتری آن ظرفیتی برابر با 3900 میلی آمپر داشته و با اندروید Pie اجرا می شود. 

 

19kala

 

در این لیست منتشر شده نوع چیپست به کار رفته مشخص نشده اما نوشته شده که این پردازنده با سرعت کلاک 1.4 گیگاهرتز عمل خواهد کرد. از نظر حافظه داخلی هم احتمالا در سه نسخه 4/64 و 3/32 و 16/2 گیگابایت عرضه خواهد شد. علاوه بر اینکه همانند نسخه قبل خود یعنی ردمی 6 ای از کارت حافظه microSD تا 256 گیگابایت هم پشتیبانی خواهد کرد. دوربین اصلی آن از یک ماژول تک لنزی با اندازه 13 مگاپیکسل تشکیل شده در حالی که دوربین سلفی آن 8 مگاپیسکلی است. از آنجایی که این مدل جز مدل های ارزان قیمت محسوب شده فاقد سنسور اثر انگشت و یا مشخصه Face unlock خواهد بود.


برخی از مشخصات این گوشی ارزان قیمت ردمی به شرح زیر است:

 

• صفحه نمایش: 5.45 اینچی با رزولوشن 1440×720 پیکسل و به کارگیری شیشه منحنی 2.5D
• سرعت پردازنده: 1.4 گیگاهرتز
• حافظه و رم: 4/64 و 3/32 و 16/2 گیگابایت
• پشتیبانی از جک 3.5 میلی متری هدفون و رادیو 
• ابعاد: 146.30×70.41×9.55 میلیمتر
• وزن: 150 گرم
• باتری: 4000 میلی آمپر و یا 3900 میلی آمپر


منبع: www.19kala.com

گوگل فیوشا (Fuchsia) جایگزین پلتفورم های کنونی خواهد شد

چند سال می شود که خبرهایی پیرامون پلتفورم مرموز گوگل منتشر شده است. گوگل بالاخره در مورد سیستم عامل جدیدش صحبت کرده یعنی همان قاتل اندروید که قولش را داده بود. برخی از شایعات از این حکایت دارد که قرار است به طور کامل جایگزین اندروید، کروم و هر سیستم عامل مشتق شده از اندروید که در سایر دستگاه ها به کار رفته، شود. برخی از گزارش ها نیز بر این استوار اند که گوگل در حال توسعه کیت نرم افزاری است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا اپلیکیشن های جهانی را که با اندروید و یا سیستم عامل iOS و یا سیستم عامل کامپیوتر و همچنین Fuchsia اجرا می شنوند را برنامه نویسی کنند.


فیوشا نسخه جدید پلتفورم اندروید
 

Fuchsia نامی است که به آن اطلاق می گردد. این پلتفورم نه تنها هر چیزی را که توسط گوگل ساخته شده اجرا کرده بلکه همچنین برخی از ایراد هایی در رابطه با اندروید مثل fragmentation (پدیده ای که در آن نمی توان به طور موثر از فضای ذخیره سازی استفاده کرد) سرعت آپدیت شدن پایین، امنیت و حریم خصوصی را اصلاح خواهد کرد اما هنوز یک سال تا عرضه دستگاه های فیوشا باقی مانده است. یکی از مقامات گوگل گفته که یکی از اهداف این پلتفورم آزمایشی این است که آن را در هر دستگاهی مورد استفاده قرار دهیم. این موضوع این حس را به وجود می آورد که گوگل همچنین علاقه زیادی به سبک خانه هوشمند دارد. همان طور که می دانید سیستم عامل اندروید تاکنون در گوشی موبایل به خوبی کار کرده اما فیوشا قرار است برای دسته وسیع تری از دستگاه ها بهینه سازی شود. این مقام همچنین گفته است که در حال آزمایش این نسخه جدید هستند.

 

این شرکت شروع به آشکار سازی برخی از جزئیات پیرامون آن کرده و آنچه را که تاکنون در مورد آن می دانیم این است که یک پروژه اپن سورس و مشابه به AOSP بوده با این تفاوت که می تواند هر نوع دستگاهی را از انواع گجت خانه هوشمند کوچک گرفته تا لپ تاپ ها و گوشی موبایل را تحت پوشش قرار دهد. همچنین مشخص شده که به جای Linux kernel که فونداسیون اندروید و کروم را شکل می دهد بر پایه Google-built kernel کاملاً جدید گوگل به نام zircon (قبلاً magenta نامیده می شد) ساخته خواهد شد. برخی می گویند که ممکن است این یک اندروید جدید باشد در حالی که برخی دیگر معتقد اند که این یک Chrome OS جدید است. یکی از مقامات گوگل خاطر نشان کرده که این نسخه هیچ کدام از این دو نبوده بلکه یک سیستم کاملاً جدید خواهد بود. در واقع این شرکت قصد دارد که کل دیوایس هایی را که به شبکه متصل می شوند را یکپارچه کند. تا سه سال آینده اولین دستگاه های با این پلتفورم وارد بازار شده و پس از آن موارد دیگری چون مدل های گوشی موبایل و لپ تاپ ها معرفی و عرضه خواهند شد.


منبع: www.19kala.com

6 روش ساده و عالی برای تامین امنیت کامل گوشی های اندروید

چند روش برای تامین امنیت گوشی های اندروید

 

بدون شک سیستم عامل اندرید امروزه با بیش از 2 میلیارد کاربر در ماه، نیروی پیشتاز در دنیای گوشی های همراه و دیگر دستگاه های اینترنت محور که با اندروید تغذیه می شنود به شمار می رود. شهرت و تطبیق پذیری این سیستم عامل بدون شک توسط میلیون ها نفر مورد استقبال و قدردانی قرار گرفته است. با وجود اینکه شرکت های ساخت گوشی مثل سامسونگ، هوآوی و شیائومی سعی می کنند که هر ساله با ارائه برخی از مشخصات امنیتی، سعی دارند امنیت محصولات خود را بالا ببرند با این وجود از طرفی برخی از کارشناسان امنیت پیشتاز در این زمینه نقدهایی را هم بر این پلتفورم ارائه داده اند.

 

در حالی که اندروید زندگی ما را راحت تر کرده از طرفی هم ممکن است داده های ما را هم در معرض بد افزارها و دیگر فعالیت های مشکوک قرار  دهد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از موبایل ها و یا تبلت های اندروید برای مصارف شخصی و یا کاری استفاده می کنید امنیت برای شما می بایست در اولویت قرار داشته باشد اما همه چیز به شما بستگی دارد در اینجا چند روش را بیان خواهیم کرد که پیروی از آنها می تواند به خوبی امنیت سیستم عامل اندروید موبایلتان را تامین کند.


ادامه: www.19kala.com

طراحی نهایی اپل برای مدل های آیفون در 2019

کمتر از 2 ماه دیگر به برگزاری کنفرانس جهانی توسعه دهندگان نرم افزار اپل در سال 2019 (WWDC) باقی مانده است. این کنفرانس رویداد آموزشی و شبکه برای برنامه نویسان بوده که در تابستان برگذار می شود اما در این رویداد اپل هر ساله رونمایی از چند دستگاه را هم برنامه ریزی می کند. بر خلاف تلاش های اپل برای فاش نشدن اطلاعات پیرامون دستگاه های جدیدش، ثابت شده که این شرکت در چند سال گذشته در مخفی نگه داشتن این اطلاعات چندان موفق نبوده است. در واقع بسیاری از اطلاعات و شایعاتی که منتشر شده از شخص ثالثی نبوده بلکه از خود شرکت اپل نشات گرفته است.

 

 

از سال گذشته تا به امروز اپل سر سختانه در این زمینه مقاومت کرده اما این به این معنی نیست که تاکنون شایعاتی پیرامون آن منتشر نشده برعکس هر چه زمان می گذرد این شایعات بیشتر می شود، برای مثال این هفته قالب های فلزی از آیفون 11 و آیفون 11 مکس در برخی از سایت ها نشان داده شده که یک دید روشن تری را نسبت به آنچه را که این شرکت قصد دارد در خط تولید جدیدش قرار دهد را در اختیار ما قرار داده است. عکس های زیر در سایت Weibo نشان داده شده است. آنچه که شما در اینجا مشاهده می کنید، قالب هایی از بدنه هستند که ظاهرا توسط تولید کنندگان بدنه و بر اساس اطلاعاتی که تاکنون از زنجیره تامین اپل منتشر شده در کنار یکدیگر قرار داده شده اند. بنابراین نمی توان گفت که این دو قالب صد در صد همان طرح نهایی گوشی های 2019 اپل است. 

 

طراحی ظاهری آیفون در سال 2019

 

ادامه :www.19kala.com