وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com
وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com

سری M اولین گوشی های سال 2019 سامسونگ

سامسونگ قول یک تغییر بزرگ را در موبایل های میان رده سری M و سری A داده است. سری جدید M چند روز دیگر معرفی خواهند شد این خط تولید جزء میان رده های مقرون به صرفه به حساب آمده و در مرحله اول در تاریخ 28 ژانویه در کشور هند رونمایی شده و گوشی های M10 ،M20 و M30 را در بر می گیرد. این درحالی است که پرچم دار سری S در تاریخ 20 فوریه معرفی خواهد شد. از این رو می توان نتیجه گرفت که این سری اولین گوشی های سامسونگ هستند که قرار است که در سال 2019 عرضه شوند. 



طبق گفته یکی از مقامات سامسونگ، این مدل ها به باتری های بزرگ مجهز خواهند شد، برای مثال گوشی Galaxy M20 به یک باتری 5000 میلی آمپری مجهز شده، Galaxy M10 خصوصیات ضعیف تری داشته و از یک صفحه نمایش 5.6 از نوع LCD بهره برده و قدرت خود را از چیپست Exynos 7870 SoC می گیرد. به علاوه از 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه برخوردار بوده و باتری به کار رفته در آن نیز 3000 میلی آمپری است. دوربین استفاده شده در عقب 13 و دوربین سلفی 5 آن هم مگاپیکسلی است.

 

سری ام و سری ای اولین گوشی های سال 2019 سامسونگ

 

Galaxy M20 نیز از یک نمایشگر LCD با اندازه ای برابر با 6.1 اینچ برخوردار بوده و پردازنده Exynos 7885 را به خدمت گرفته است. رم این مدل 3 و حافظه داخلی آن 64 گیگابایت است. دوربین اصلی آن دوگانه بوده و از لنزهای 12+5 مگاپیکسل استفاده کرده در حالی که دوربین سلفی آن 8 مگاپیکسلی است. سامسونگ گلکسی ام 30 یکی از جالب ترین مدل های این سری در نظر گرفته می شود. به این دلیل که طبق گزارشاتی که تاکنون از ام 30 منتشر شده از یک صفحه نمایش Infinity U با بریدگی قطره ای برخوردار بوده و باتری آن 5000 میلی آمپری است و همانند Galaxy A7 دوربین آن سه گانه است.

 

سری ام میان رده های سال 2019 سامسونگ

 

این دوربین سه گانه شامل سه لنز 13+5+5 مگاپکسلی است اما انتظار می رود که دوربین سلفی آن 16 مگاپیکسلی باشد. بنچمارک Geekbench مشخص کرده که m30 به پردازنده Exynos 7885 مجهز شده و پردازنده آن 8 هسته ای خواهد بود. به احتمال زیاد این سری جایگزین سری جی سامسونگ شود. در برخی از گزارش های منتشر شده هم به مشخصات اولیه Galaxy A50 اشاره شده است. مدت زیادی نیست که تاییدیه Wi-Fi Alliance را به دست آورده و صفحه امتیاز دهی بنچمارک Geekbench نشان می دهد که یک نسخه با رم 6 گیگابایت از آن هم ساخته خواهد شد. جالب است بدانید که این اولین نمایش در بنچمارک Geekbench نیست. حدود یک ماه پیش سامسونگ گلکسی ای 50 تحت نام مدلی متفاوت با 4  گیگابایت رم در برخی از سایت ها نشان داده شده و مشخص شده که از چیپست Exynos 9610 استفاده خواهد کرد. مطابق با اطلاعاتی که تاکنون دیده ایم به غیر از مقدار رم و امتیاز بنچمارک تعداد هسته ها هم نسبت به قبل افزایش یافته است. 

 

تاکنون این یکی از معتبر ترین شواهدی است که ما از گوشی سامسونگ گلکسی ای 50 به دست آورده ایم در حالی که شایعات معتبر می گوید که به یک باتری 4000 میلی آمپری مجهز شده و دوربین اصلی آن 24 مگاپیکسل بوده و شارژ بی سیم و سنسور اثر انگشت روی صفحه نمایش هم از دیگر ویژگی های احتمالی این گوشی خواهد بود.

سری جدید تلویزیون سونی رونمایی شد

مدت زیادی نمی گذرد که شرکت سونی از اولین تلویزیون های سری Master به نام های ZF9 و AF9 رونمایی کرده است. حال جایگزین و یا نسخه بعدی حال جایگزین و یا نسخه بعدی این دو مدل به نام های AG9 و ZG9 (و در برخی از بازارها به نام های Z9G وA9G معرفی شده اند) معرفی شده اند که باز هم اساس تکنولوژی متفاوتی دارند. اولین مدل از یک پنل LED، با نور پردازی direct LED و مدل دوم به پنل OLED مجهز شده این بار تفاوت از این هم فراتر رفته چرا که ZG9 از تکنولوژی 8K استفاده کرده درحالی که AG9 همان تکنولوژی 4K را به کار گرفته است. 

 

رونمایی از تلویزیون های جدید سونی با تکنولوژی 4k

 

مدل ZG9 در نسخه های 85 و 98 اینچی تولید و پردازنده ساخت خود شرکت سونی به نام X1 Ultimate را به خدمت گرفته اما یک خصوصیت به آن اضافه شده که X-Reality Pro نام داشته و قادر است هر محتوا در هر رزولوشن را به 8K تبدیل کند. به گفته سونی این خصوصیت هم می تواند سیستم نورپردازی و هم نرم افزار و هم ماژول های LED را ارتقاء دهد. این شرکت به جزئیات دیگری پیرامون این خصوصیت اشاره نکرده است اما بسیار امید بخش خواهد بود چرا که نقطه ضعف ZF9 نور پردازی آن بوده است. از نظر کیفیت صدا نیز می توان گفت که سونی این بار 4 اسپیکر را به کار گرفته که دو اسپیکر در بالا و دو اسپیکر در پایین قرار داده شده تا این تصور برای بیننده ایجاد شود که صدا مستقیماً از صفحه نمایش به گوش می رسد. 

 

 

در این میان AG9 یک بار دیگر از تکنولوژی Acoustic Surface بهره برده که از محرک هایی برای لرزش تمام صفحه نمایش و تولید صدا استفاده می کند. این بار این خصوصیت Acoustic Surface Audio+ نام گرفته و ظاهراً این نسخه جدید و ارتقاء یافته با تکنولوژی صدای Dolby Atmos قابل رقابت خواهد بود. این مدل نیز در دو نسخه 55 و 65 اینچی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. AG9 تقریبا نصف ضخامت AF9 را خواهد داشت. مدل OLED هم از پردازنده X1 Ultimate استفاده کرده اما به یک Pixel Contrast Booster یا بالا برنده کنتراست پیکسلی استفاده کرده که حقیقتاً رنگ مشکی عمیق و رنگ های درخشان و سرزنده و شادابی را به ارمغان خواهد آورد. اینکه این محصول چه زمانی و در چه بازارهایی در دسترس قرار خواهد گرفت هنوز مشخص نیست.

گوشی های آیفون 2019 به دوربین سه گانه مجهز خواهند شد.

روزنامه معتبر Wall Street Journal تایید کرده است که امسال گوشی های آیفون به سه دوربین مجهز خواهند شد. به گفته این روزنامه امسال شاهد سه مدل آیفون شامل دو مدل با پنل OLED و یک مدل با پنل LCD خواهیم بود. iPhone XI Max گران قیمت از یک سیستم دوربین سه گانه برخوردار بوده در حالی که نسل بعد آیفون ایکس آر با پنل LCD و دوربین اصلی دوگانه به بازار خواهند آمد. چند روز قبل ویدئو یکی از طرح های آیفون با دوربین سه گانه منتشر شده که احتمالا مربوط به یکی از نمونه های اولیه گوشی ایفون XI است. WSJ news وجود دوربین های سه گانه را تایید کرده که بر طبق گفته این روزنامه می تواند یکی از ویژگی های کلیدی گوشی های آیفون در سال 2019 به حساب آید.

 

گوشی های آیفون در سال 2019

 

نام گذاری این گوشی ها و اینکه شرکت اپل قصد دارد چه نامی را برای این گوشی ها در نظر بگیرد هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد به این دلیل که ممکن است این شرکت طبق روال نام گزاری سال گذشته از اعداد رومی مثل XI استفاده کند و یا اینکه سیاست نام گذاری کاملا متفاوتی را در پیش گرفته و یا نام آیفون 11 را برای آن در نظر بگیرد. حائز اهمیت است که این شرکت قصد دارد که میزان تولید گوشی های خود را در سال 2019 تا 10 درصد کاهش دهد. 

 

به نظر می رسد که آیفون 11 به پنل 5.8 اینچی و دوربین دوگانه مجهز شود. از این رو دوربین سه گانه در گوشی بزرگتر و گران قیمت تر آیفون مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بر اساس گزارش های رسیده این شرکت در سال 2020 پنل های LCD را به طور کامل کنار گذاشته و به طور کامل از پنل های OLED استفاده خواهد کرد. همچنین در این گزارش اشاره شده که عنصر حساس به فشار که قابلیت 3D Touch را امکان پذیر می کند به دلیل پایین آوردن هزینه های ساخت حذف می شود اما این احتمال نیز وجود دارد که این ویژگی از طریق سایر ترفندهای سخت افزاری به دست آمده و حذف نشود.


 منبع: 19kala.com

رونمایی از نسل جدید لپ تاپ ها با نمایشگرهای OLED

علاوه بر انبوهی از مدل های لپ تاپ گیمینگ، نمایشگاه CES 2019، دو لپ تاپ دیگر را برای ما به ارمغان آورده است که از نمایشگرهای بی نظیر OLED استفاده کرده اند. HP ،Lenovo شرکت هایی بودند که محصولات جدیدی را رونمایی کرده که از این تکنولوژی بهره برده اند، تاکنون این نوع پنل ها تنها در مدل های تلویزیون OLED استفاده شده که در واقع پیشرفت قابل توجهی نسبت به پنل های LED به حساب می آید. امروزه برخی از شرکت ها را بر آن داشته تا این تکنولوژی را در ساخت لپ تاپ ها نیز به کار ببرند. اگر دوست دارید که یکی از این مدل ها را در اختیار داشته باشید می توانید به HP Spectre x360 15 و Lenovo Yoga C730 نگاهی بیاندازید.

 

در واقع این دو در بهار امسال رونمایی خواهند شد. HP و Lenovo، همان طور که در بالا اشاره شد این تجربه را در ساخت لپ تاپ های خود به کار گرفته اند گرچه ممکن است این تکنولوژی در سطح گسترده و در دسترس همگان قرار نگیرد. یکی از دلایل آن هم می تواند این باشد که این نوع پنل ها قیمت بسیار بالاتری نسبت همتایان LCD خود خواهند داشت. Spectre x 360 15 قرار است اولین لپ تاپ جهان باشد که از پنل اولد استفاده کرده و در ماه آوریل رونمایی خواهد شد.

 

 
  • روشنایی بیشتر

  • رنگ های چشم نواز

  • و اشعه آبی کمتر

رونمایی از نسل جدید لپ تاپ ها با نمایشگرهای oledلپ تاپ لنوو با نمایشگر oled

 

Yoga C730 از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی OLED با رزولوشن 4K و لبه های باریک برخوردار بوده و قدرت خود را هم از تراشه نسل هشتم پردازنده های اینتل گرفته و به رم بالای 16 گیگابایت مجهز خواهد شد. همچنین گفته می شود که از یک حافظه SSD و پردازنده گرافیکی Intel UHD 620، برخوردار خواهد بود. از نظر صدا هم می بایست گفت که اسپیکرهای JBL را به خدمت گرفته و از Dolby Atmos هم پشتیبانی می کنند. سه پورت USB-C و یک پورت Thunderbolt، سنسور اثر انگشت و طول عمر بیش از 8 ساعت از دیگر ویژگی های این لپ تاپ لنوو خواهد بود. به گفته لنوو نمایشگر OLED نسبت به نمایشگرهای LCD بیست درصد پرتو آبی مضر کمتر، و روشنایی و ارائه رنگ 1.6 برابر بیشتر از آنها خواهد داشت. در پایان خاطر نشان می شود که هر دو به صورت پیش فرض با ویندوز 10 اجرا خواهند شد.

 

لپ تاپ لنوو با نمایشگر oled


طرحی از یک گوشی منعطف دیگر

به نظر شما کدام شرکت بهترین گوشی منعطف را تولید خواهد کرد؟


چندی می شود که نام گوشی های انعطاف پذیر بر سر زبان ها افتاده است و از مدت ها قبل تاکنون شرکت های زیادی روی موبایل های منعطف کار می کنند. تاکنون طرح های زیادی از شرکت هایی چون سامسونگ، اپل، هوآوی و حتی لنوو نشان داده شده که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند حال این سوال مطرح می شود که کدام یک از این گوشی ها از بقیه بهتر بوده و کارایی کدام یک از این طرح ها از دیگری بهتر خواهد بود؟ و اینکه کدام یک زودتر موفق خواهند شد که گوشی منعطف خود را معرفی و عرضه کنند.

 

شما می توانید یکی از طرح هایی را که تاکنون منتشر شده است را در زیر مشاهده کنید. این دستگاه به گونه ای ساخته خواهد شد که هر دو قسمت صفحه نمایش هم می تواند باهم و یکپارچه و هم به صورت کاملاً مستقل عمل کنند. همان طور که مشاهده می کنید این دستگاه، از دو دستگاه موبایل متمایز تشکیل شده که هر کدام از آنها دارای پردازنده جداگانه و بدنه مخصوص به خود هستند. علاوه بر این هر دو آنها از سه آهن ربا تشکیل شده اند که به این دو گوشی امکان می دهد که از جهات مختلفی به هم متصل شود. یکی از این نوع آهن ربا ها آهن ربای استوانه ای است که باعث می شود که دو گوشی کنار هم بچسبد. در واقع این آهن ربا این دو صفحه را به یک صفحه بزرگ تبدیل می کند.

 

گوشی های منعطف با طراحی های منحصر به فرد ترند سال 2019

زمانی که این دو صفحه به هم متصل می شوند، هم می توانند به عنوان یک نمایشگر بزرگ یکپارچه عمل کرده و هم می توانند عملکردی کاملاً مستقلی را از خود نشان دهند. برای مثال شما می توانید از طریق یک نمایشگر فیلم مورد علاقه خود را مشاهده کرده در حالی که در نمایشگر دیگر پیام ارسال کنید. همچنین در این صفحه نمایش پیکربندی هایی نیز برای گرفتن عکس های سلفی، ارسال پیام و کار با ایمل و سایر وظایف با استفاده از کیبورد مجازی QWERTY تعبیه شده است. در واقع این طرح های سامسونگ بوده که به نام "دستگاه الکترونیکی با دو نمایشگر به همراه نحوه عملکرد آن در اواخر جولای 2018 در دفتر (WIPO) به ثبت رسیده است. به نظر شما کدام شرکت بهترین گوشی منعطف را تولید خواهد کرد و کدام یک از این شرکت ها موفق خواهند شد که زودتر از بقیه از گوشی خود رونمایی کنند. در روزهای آتی اخبار بیشتری را پیرامون این گوشی منعطف منتشر خواهیم کرد.