وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com
وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com

بررسی تخصصی گوشی شیائومی ردمی نوت 4 ایکس


بررسی تخصصی گوشی شیائومی ردمی نوت 4 ایکس

Redmi Note 4X اولین گوشی تلفن همراه هوشمند شیائومی در سال 2017 است. با اینکه این گوشی دارای خصوصیات پرزرق و برق وغیر کاربردی نیست ولی میلیون ها خریدار را در اولین نگاه عاشق خود کرده است .و دلیل آن ترکیب فوق العاده ظاهر و سخت افزار و نرم افزار و قیمت گذاری مناسب است. این سازنده گوشی های همراه توانسته با پیروی از این سیاست به سرعت رشد کند. این سازنده به ساخت گجت های با کیفیت با حداقل یک خصوصیت نوآورانه و قیمت پایین متعهد است. بهترین مثال برای این مطلب شیائومی Mi5 است. البته خانواده  Miبرای دسته ای دیگر از خریداران طراحی شده اند در حالی که سیاست خانواده Redmi قیمت پایین تر است. پس هر بار که متوجه می شویم این سازنده وسیله ای از خانواده Redmi به بازار معرفی کرده است می توانیم حدس بزنیم قیمت مناسبی دارد. شیائومی ردمی نوت 4 ایکس بهترین مثال برای این مطلب است. با وجودیکه تفاوتهای کوچکی در مقایسه با شیائومی ردمی نوت 4 ایکس دارد، در این دستگاه از نظر ظاهر و پیکربندی بهبودهایی ایجاد شده است.

نوت4ایکس

خصوصیات :

  • پردازنده: Snapdragon 625
  • گرافیک: Adreno 506
  • صفحه نمایش: 5.5 اینچ -1920*1080 پیکسل
  • رم : 3 گیگابایت LPDDR3
  •  حافظه داخلی: 32 گیگابایت
  • دوربین اصلی: 13 مگا پیکسل
  • دوربین جلو: 5 مگا پیکسل
  • باتری: 4100 میلی آمپر
  • رابط کاربری: MIUI8
  • وایرلس: Dual-band 2.4GHz and 5G
  • ابعاد: 151*76*8.45 میلیمتر
  • وزن: 165 گرم

طراحی Redmi Note 4X

بسته بندی این گوشی همانند گوشی های قبلی این خانواده می باشد و دارای بسته بندی سفید ساده و فاقد عکس می باشد.

redmi-note4x-box

در پشت بسته برخی از مشخصات گوشی، از جمله سایز صفحه نمایش مدل Cpu، ظرفیت، باتری، اطلاعات حافظه، دوربین و....نوشته شده است.

Redmi-Note4X-box2

Redmi Note 4X ظاهری شبیه به مدل های گران قیمت و درجه یک دارد. در قسمت بالا و جلوی گوشی، دوربین جلو وحسگر مجاورتی دیده میشود که بلند گو در میان این دو قرار گرفته و ظاهری متقارن ایجاد کرده است.

redmi-note4x-top

 در قسمت پایین و جلوی گوشی سه دکمه لمسی مشاهده میشود که روی صفحه نمایش قرار نگرفته بنابراین موجب کاهش سایز صفحه نمایش نمیشود.

redmi-note4x-bottom

با مشاهده صفحه نمایش  5.5 اینچی این گوشی متوجه میشویم که با یک فبلت روبرو هستیم. پشت گوشی از لحاظ جنس بدنه به سه بخش تقسیم شده،  قسمت بالا و پایین از جنس پلاستیک و قسمت وسط فلزی است، گرچه کاربر معمولی قادر به تشخیص این تفاوت جنسیت نیست و در دید کاربر تمام بخشها فلزی بنظر میرسد. این نوع طراحی از نسل سوم گوشی های هوشمند به بعد استفاده شده است.

ردمی-نوت4ایکس به جز این در قسمت پشت گوشی یک دوربین 13 مگاپیکسلی، فلش LED دوگانه و حسگر اثر انگشت مشاهده می شود. redmi-note4x-back 

xiaomi-note4x

در لبه بالایی گوشی حفره میکروفن، ریموت کنترل، مادون قرمز و جک 3.5 میلی متری مشاهده می شود.

شیائومی-ردمی-نوت4ایکس

لبه پایینی دارای طراحی متقارنی است به این صورت که دو اسپیکر که در میانشان درگاه Micro USB دیده میشود در این قسمت قرار دارند.

شیائومی-ردمی-نوت4ایکس-USB


 محفظه سیم کارت در لبه سمت چپ قرار دارد.

redmi-note4x-sim

 در لبه سمت راست کلید های کنترل صدا و کلید روشن/خاموش قرار گرفته اند.

note4x-volume

 ضخامت این گوشی 8.45 میلی متر می باشد ولی به دلیل انحنای پشت گوشی، به نظر نازکتر میرسد.

redmi-note4x-thickness

شیائومی Redmi Note 4X دارای رابط کاربری MIUI8.2 میباشد که بر پایه اندروید 6 است. این رابط کاربری عمری 6 ساله دارد که در حال حاضر بعد از ارتقا های عمده و متعهد این رابط کاربری به یکی از کامل ترین رابط های کاربری در چین تبدیل شده است.

در ادامه نگاهی سریع به جذاب ترین خصوصیات این رابط کاربری خواهیم داشت ..

کنترل از راه دور:

با داشتن این ویژگی، قابلیت کنترل از راه دور گوشی دیگر امکان پذیر میشود. اما در مورد کاربرد این قابلیت باید گفت به طور مثال برای کمک به والدین در زمینه استفاده از گوشی های هوشمند می تواند مفید باشد.


Negetive Screen

رابط کاربری MIUI8 دارای ویژگی است که عملکردی شبیه به Negative Screen درIOS  دارد وبه این صورت عمل می کند که هر اپلکیشنی را که در این قسمت قرار دهید اطلاعات بهنگام آن را نمایش می دهد.

redmi-note4x-MIUI8

پرداخت با اثر انگشت:

MIUI8 از سیستم پرداخت با اثر انگشت Alipay  پشتیبانی می کند و این عمل تنها با فشار کوچکی توسط انگشت انجام می پذیرد. انتظار میرود سیستم پرداخت wechat نیز دارای چنین امکاناتی باشد.

note4x-fingerprint

Dual APP (اپلیکشن دوگانه)

یکی از بهترین قابلیت های رابط  کاربری MIUI8 قابلیت اپلیکیشن های دو گانه با لاگین دو گانه است به این صورت که هر اپلیکیشن می تواند یک کپی از خود را اجرا کند و هر کدام عملکرد مستقلی داشته باشد.

redmi-note4x-dual-app

دسکتاپ ساده گرا:

همانند سیستم عامل ویندوز فون که با کاشی ها و طراحی ساده گرا شناخته  میشود،  MIUI8نیزخصوصیات مشابهی دارد.

ردمی-نوت4ایکس-دسکتاپ

آزمایش دوربین :

دوربین اصلی این گوشی 13 مگاپیکسل است و دارای لنز 5-axis می باشد. دیافراگم f/2.5 و فلش LED دوگانه از دیگر خصوصیات آن است. مدل حسگر این دوربین IM*285 است که در گوشی های هوشمندی نظیر Xiaomi Redmi Pro  و Meizu M3E نیز یافت می شود.

ردمی-نوت4ایکس-دوربین

این گوشی قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت HD ((1080p را دارد. 

ردمی-نوت4ایکس-تست-دوربین

وجود اپلیکشن دوربین در سری Redmi، متداول است واین اپلیکیشن دارای لیستی از حالتهای مختلف عکسبرداری است.

ردمی-نوت4ایکس-اپلیکیشن-دوربین

به خاطر وجود قابلیت PDAF در این دوربین، فوکوس آن دارای سرعتی قابل قبول است. نمونه عکس هایی که در طول روز گرفته شده از نظر اشباع رنگ در درجه بالایی قرار گرفته است.

نمونه عکس های زیر را ببینید:

حالت ماکرو:

نوت4ایکس-عکس-ماکرو

حالت HDR-OFF

ردمی-نوت4ایکس-HDR-Off

ردمی-نوت4ایکس-HDR-Off2

حالت HDR-ON

ردمی-نوت4ایکس-HDR-On

در وضعیت هایی که نور کم است  شیائومی Redmi Note 4X شدت نور را کاهش می دهد در نتیجه فقط جزییات اصلی قابل مشاهده خواهد بود.

redmi-note4x-night

redmi-note4x-night2

 با وجودی که دوربین این گوشی کمبودهایی مانند OIS دارد ولی به طور کلی از کارایی قابل قبولی برخوردار است البته این گوشی برای عکاسی حرفه ای مناسب نمی باشد.


کارایی شیائومی Redmi Note 4X

این گوشی هوشمند دارای پردازنده Snapdragon 625 می باشد که به عنوان اولین پردازنده 8هسته ای متکی برتکنولوژی پردازش nm 14 شناخته میشود.

ویژگی کلیدی این CPU مدیریت عالی باتری است این پردازنده دارای 8 هسته با قدرت پردازش 2 گیگاهرتز می باشد،همچنین دارای معماری A53  و واحد گرافیک Adreno506 است و قابلیت اتصال به شبکه های 4G از نوعLTE   Cat7 را داراست برای دریافتن میزان توانایی این پردازشگر در هنگام اجرای عملیات سنگین چندین تست انجام شده است.


AnTuTu benchmark 6.3.3

در زمان اجرای این تست، پرفرمنس کلی بین 70 تا 100 درصد متغیر بود هر کدام از 8 هسته توانستند به طور مستقل وظیفه خود را به پایان برسانند. فرکانس cpu  در مدت تست  به 1.6 GHZ رسید که می توان گفت این CPU دارای بهره وری بسیار بالایی می باشد.

redmi-note4x-AnTuTu


AnTuTu Scores

از نظر امتیازهای AnTuTu  فاصله بسیار زیادی بین Redmi Note 4 و Redmi Note 4X وجود دارد که به نظر می رسد این اختلاف به دلیل تفاوتهای تکنولوژی Snapdragon 625 و Mediatek Helio X20 پدید آمده است.

redmi-note4x-AnTuTu-test


Geek Bench 4

در این تست Redmi Note 4X Xiaomi  در عملیات تک هسته ای 822 امتیاز و در چند هسته ای 2982 امتیاز بدست آورد.

redmi-note4x-geekbench4

تست GPU

 FXGBench 4

این گوشی در هنگام اجرای بازی تست شد و نتایج قابل قبولی بدست آورد. با این وجود برای بازی های بسیار سنگین توصیه نمیشود.

redmi-note4x-GFX-Bench

تست کارایی حافظه Andro Bench5

این گوشی در این تست بهترین نتیجه را در مقایسه با گوشی های Meizu X وMeizu M5 Note  بدست آورد.

redmi4x-andro-bench5

تست جامع کارایی PCMark

برای درک بهتر کارایی کلی این مدل ، آن را در کنارXiaomi Mi MAX،Redmi Note3  و Vivo X9 قرار دادیم و نتایج مشابهی بدست آمد.

redmi-note4x-pc-bench

3D Mark

redmi-note4x-3D-Mark

باتری Redmi Note 4X Xiaomi  

این گوشی با باتری  MAH4100 تجهیز شده است که این باتری برای سری Redmi متداول است.

تست شارژ باتری از 5% شروع شد و هر 10 دقیقه نتایج یادداشت شده است. در مدت زمان تست هیچ اپلیکشنی اجرا نشد و wifi خاموش نگه داشته شد. در ابتدا روند شارژ شدن خیلی سریع پیش رفت به طوری که باتری در مدت 40 دقیقه بالای 50 درصد شارژ شد. ولی بعد از اینکه به 66 درصد رسید، سرعت شارژ کم شد. در نهایت وقتی به 90 درصد رسید سرعت شارژ بسیار کاهش یافت. عملیات شارژ به طور تقریبی، 1ساعت و 36 دقیقه زمان برد.

note4x-charging-test

تست دما

ردمی-نوت4ایکس-تست-دما

تست تخلیه شارژ

برای تست تخلیه شارژ، یک سریال تلویزیونی را با روشنایی 100 درصد صفحه نمایش و با کیفیت نمایشSuper Clear  اجرا کردیم درجه صدا را در حدود 50 درصد قرار دادیم وwifi را روشن کردیم در هنگام شروع تست، میزان شارژ Redmi Note 4X حدود 70 درصد بود و بعد از تکرار تست در 4 دوره 45 دقیقه ای، این گوشی هنوز 57 درصد شارژ داشت.

ردمی-نوت4ایکس-تست-تخلیه-شارژ

مزایا:

check طراحی

 check کارایی

 check رابط کاربری MIUI8

 check باتری

 check قیمت

معایب:

red دوربین

در گوشی های شیائومی، از سری Redmi Note 3Xiaomi   به بعد، ظرفیت باتری ها بیشتر از 4000 میلی آمپر شد. این یکی از امتیازات فروش این گوشی ها میباشد و Redmi Note 4X Xiaomi هم این سنت را ادامه داده است و آن را با قابلیت های بهتر خود کامل کرده است .بنابراین کارایی بهتری را از خود نشان می دهد. بنابراین اگر بگوییم باتری این گوشی تنها امتیاز آن است بی انصافی کرده ایم. گوشی  Redmi Note 4X Xiaomi  ارزان ترین گوشی دارای پردازنده  Snapdragon 625 موجود در بازار است. دارای حافظه قابل قبولی است که در صورت نیاز به حافظه بیشتر ورژن های با حافظه بالاتر آن نیز وجود دارد. از نظر ظاهر ، این گوشی ظاهری شبیه به گوشی های هوشمند درجه یک دارد و در 5 رنگ تولید شده که جذاب ترین آنها فیروزه ای رنگ است و قیمت بیشتری دارد. به عنوان حرف آخر می توان گفت، این گوشی به دلیل ترکیب فوق العاده ظاهر و سخت افزار و نرم افزار که با سیاست قیمت گذاری مناسب همراه شده است گزینه مناسبی برای افرادی است که خواهان کارایی و ظاهری جذاب با پایین ترین قیمت هستند.