وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com
وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com

اولین گوشی 512 گیگابایتی سامسونگ

بر اساس گزارشاتی که تاکنون منتشر شده است، سامسونگ در کمتر از دو ماه دیگر یکی دیگر از بهترین پرچم داران خود را رونمایی خواهد کرد. طراحی این نسخه از گلکسی نوت که همانند سری سال قبل بوده اما از خصیصه های بهتری برای دوربین ها بهره برده خواهد برد. این گوشی نیز از همان طراحی Galaxy S9 استفاده کرده است. اما این پرچم دار قرار است خصیصه های ارتقاء یافته و خارق العاده ای را برای کاربران به ارمغان آورد. از جمله این خصیصه ها می توان به باتری بزرگتر نسبت به قبل و همچنین حافظه بیشتر نسبت به سایر رقبا اشاره کرد. با این حال همه خریداران گوشی Galaxy Note 9 ممکن است قادر به خریداری نسخه 512 گیگابایتی آن نباشند.

 

سامسونگ گلکسی نوت 9

 

بر اساس شایعاتی که منتشر شده است گوشی های پرچم دار سامسونگ با 512 گیگابایت حافظه سال هاست که بر سر زبان ها بوده اما سامسونگ تاکنون موفق نشده است این گوشی ها را عرضه کند. در اوایل امسال ما شاهد اولین گوشی 512 گیگابایتی در جهان بودیم و این مدل یکی از مدل های پورشه دیزاین هوآوی به نام mate rs porsche design بوده است. اما در حال حاضر این نسخه تنها در چین و کشور کره عرضه شده است. یکی از منابع خبری معتبر به نام Ice Universe که تاکنون مقدار زیادی از خصوصیات نوت 9 را به صورت آنلاین منتشر کرده است، اخیرا در تویتر بیان کرده است که به احتمال زیاد این گوشی از 512 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار بوده و از کارت حافظه جانبی microSD تا 400 گیگابایت نیز پشتیبانی می کند بنابرین ممکن است شما به زودی گوشی را در اختیار داشته باشید که از 1 ترابایت حافظه برخوردار باشد.

دوربین سه گانه و زوم پریسکوپ در مدل های آیفون 2019

شایعات گذشته مبنی بر اینکه گوشی iPhone X Plus که قرار است در سال 2018 به بازار آید از دوربین های سه گانه استفاده می کند کمی زود به نظر می رسد، به این دلیل که یکی از تامین کننده گان لنز دوربین های موبایل آیفون بیان کرده است که گوشی های آیفون با دوربین سه گانه تا قبل از سال آینده عرضه نخواهد شد. برای تولید این نوع دوربین ها از یک لنز 7 لایه پلاستیکی استفاده خواهد شد و تمام گوشی هایی که قرار است از این نوع لنزها و زوم اپتیکال واقعی برخوردار باشند در سال 2019 به بازار خواهند آمد. در این زمان یکی از تامین کننده گان لنز دوربین های گوشی آیفون (Largan Precision) می تواند این نوع دوربین را به صورت عمده تولید کند. در حال حاضر تمام گوشی های اندورید و آیفون به طور عمده از لنزهای 6 لایه ای استفاده می کنند. اما در سال بعد ممکن است محصولات پرچم دار از لنزهای 7 لایه استفاده کنند.

 

گوشی های آیفون با دوربین سه گانه در سال 2019 عرضه خواهد شد
 

به گفته لارگن، علاوه بر دوربین های چند لنزی شما ممکن است شاهد برندهایی باشید که از تکنولوژی زوم پریسکوپ 5 برابر استفاده کنند اما از آنجایی که ساخت این کیت ها بسیار سخت بوده ممکن است مشکلاتی را به وجود آورده بنابرین دیرتر در دسترس قرار بگیرند. بر طبق برخی اخبار منتشر شده، گفته می شود که اولین گوشی که به احتمال زیاد از زوم اپتیکال 5 برابر استفاده خواهد کرد Oppo Find X خواهد بود که هفته آینده به صورت رسمی معرفی خواهد شد. مدل های مختلف گوشی موبایل در حال حاضر، به راحتی از لنزهای تله فتو برای بزرگنمایی 2 یا 3 برابر استفاده می کنند در حالی که کیت موجود در Find X از زوم اپتیکال واقعی با سیستم پریسکوپ با ضخامت تقریبا 10 میلی متری استفاده کرده است. اگر سامسونگ گلکسی اس 10 در دوربین خود از لنزهای سه گانه استفاده کند، احتمال آن زیاد است که اپل نیز از این ساختار در یکی از گران قیمت ترین مدل های بعدی آیفون استفاده کند و لارگن نیز به عنوان تامین کننده گان این لنزها منتظر خواهد بود تا این نوع لنزها را تولید کند.

اپل و شیائومی در صدر فروش گجت های پوشیدنی

اپل و شیائومی در صدر فروش گجت های پوشیدنی 

در اواخر این ماه Canalys گزارشی را مربوط به فروش گجت پوشیدنی در سه ماه اول سال 2018 منتشر کرده است. بر طبق این گزارش، مقدار تقاضا برای این گجت پوشیدنی تا 35% افزایش داشته است بنابرین در این مدت، بیش از 20.5 میلیون مدل از دستبند سلامت و ساعت هوشمند به فروش رسیده است.

 

گجت های پوشیدنی اپل و شیائومی

در همین زمان، ساعت های هوشمند درآمدی کلی برابر با 80% درصد را به خود اختصاص داده که این مقدار نسبت به سال قبل 74 درصد رشد داشته است. اما زمانی که آمار و ارقام مدل های ساعت هوشمند را مورد بررسی قرار می دهیم درمی یابیم که این مقدار برابر با 43% درصد بوده است. شرکت اپل با فروش 3.8 میلیون نسخه در صدر بازار اسمارت واچ ها قرار دارد. این در حالی است که شرکت شیائومی نیز فروش 3.7 میلیون واحدی را به خود اختصاص داد است. 90% از این فروش مربوط به فروش مدل های دست بند سلامت بوده است. برندهایی دیگری چون Fitbit ،Garmin و Huawei در رتبه های بعدی قرار دارند.

کلیدی ترین محصول در فروش گجت های سلامت شرکت اپل، اپل واچ سری 3 بوده است. مدل LTE بیشترین فروش را در دنیا به خود اختصاص داده است. اپل واچ 59 درصد از بازار جهانی اسمارت واچ را به خود اختصاص داده است. اپل واچ LTE در اکوسیستم اپل یکی از پرفروش ترین محصولات این شرکت بوده که نمونه مشابه به آن در اکوسیستم اندروید وجود ندارد. حال اگر گوگل تصمیم بگیرد که از پروژه «پیکسل واچ» مشهور خود رونمایی کند رقابت در این بخش بازار به نقطه اوج خود خواهد رسید. با این حال، Garmin در حال حاضر دومین تامین کننده smartwatche پس از اپل به حساب می آید.

 

گجت های پوشیدنی

این شرکت امیلیون نسخه از محصولات خود را در سه ماهه آخر به فروش رسانده است. تحول در ساعت های Garmin بسیار آهسته صورت می گیرد. گفته می شود که این شرکت در زمینه ساخت GPS تخصص داشته تا نیاز ورزشکاران و علاقمندان به فعالیت های بیرونی را برآورده کند. در مورد شرکت Fitbit نیز گفته می شود که این شرکت در حال حاضر بروی ساعت جدید خود به نام Versa کار می کند و بازار کنونی خود را از طریق ارائه خدمات پیگیری سلامت زنان گسترش می دهد.

استفاده از پنل های صفحه نمایش سامسونگ در هوآوی میت 20

بر اساس گزارشی که از کشور کره جنوبی منتشر شده است، شرکت هوآوی درخواستی را برای استفاده از پنل های صفحه نمایش سامسونگ ثبت کرده است. برنامه است که این نوع صفحه نمایش در یکی از گوشی هایی که قرار است در 3 ماهه چهارم سال 2018 و یا سه ماهه اول سال 2019 رو نمایی شود مورد استفاده قرار بگیرد.

 

گوشی هوآوی میت 20

 

این زمان بندی این تصور را به وجود می آورد که این گوشی همان گوشی Mate 20 است به این دلیل که این سری گوشی هوآوی در سه ماهه چهارم هر سال عرضه می شود. طراحی صفحه نمایش فوق الذکر منحنی نبوده بلکه به صورت تخت طراحی خواهد شد. اگر این گوشی از صفحه نمایش 6.9 اینچی استفاده کند بدون شک در رقابت با پرچم داران برنده میدان خواهد بود. گفته می شود که پرچم دار بعدی سامسونگ یعنی سامسونگ گلکسی نوت 9، از یک صفحه نمایش 6.46 اینچی بهره خواهد برد. ظاهرا استدلال هوآوی برای این تصمیم به خاطر بازار داخلی آن است. به این دلیل که مشتریان چینی نسبت به افراد سایر کشورها از صفحه نمایش های بزرگ بیشتر استفاده می کنند. شاید یکی از دلایل آن این باشد که کاراکترهای متنی چینی جای بیشتری را اشغال می کنند. در حقیقت مدل 6.46 آیفون که اواخر امسال می آید نیز بر اساس کاربرد آن در چین تولید خواهد شد و چینی ها نمی خواهند که این تولید کننده آمریکایی این منطقه را تحت سلطه خود درآورد.

مشخص شدن اندازه صفحه نمایش آیفون ایکس پلاس در لیست گوشی هایی که از ios12 آزمایشی استفاده کرده اند!

همان طور که قبلا مشاهده کردید شرکت اپل در WWDC 2018 از هیچ یک از دستگاه های جدید خود رو نمایی نخواهد کرد. در این رویداد هیچ یک از دستگاه های جدید این شرکت از جمله Mac های جدید، نسل بعدی iPhone SE و یا iPhone SE 2 و یا HomePod ارزان قیمت تر نشان داده نخواهد شد. این به این معناست که ما باز هم می بایست تا زمان رو نمایی این محصولات منتظر بمانیم. احتمال آن بعید به نظر می رسد که این شرکت تا اواسط سپتامبر رویدادی را برگزار کند.

 

اندازه صفحه نمایش گوشی آیفون ایکس پلاس

 

 

در این زمان یعنی اواسط سپتامبر کنفرانس مطبوعاتی آیفون برگزار خواهد شد. اما ما نمی توانیم تا آن زمان منتظر بمانیم تا یکی از مهمترین سوالات مرتبط با یعنی آیفون ایکس پلاس را پاسخ دهیم: اندازه این گوشی موبایل چه قدر خواهد بود؟ تاکنون گزارش های متعددی ادعا کرده اند که iPhone X Plus که قرار است در سال 2018 به بازار آید از یک صفحه نمایش OLED با اندازه 6.5 اینچی استفاده کرده و با توجه به اینکه آیفون X از ابعاد تقریبا یکسانی با آیفون 4.7 اینچی برخوردار بوده انتظار می رود که این گوشی از آیفون 10 که در حال حاضر جدیدترین گوشی آیفون به حساب می آید بزرگتر باشد. در حالی که منابع مختلف خاطر نشان می کنند که اپل در پاییز امسال 3 نسل از گوشی آیفون را عرضه خواهد کرد، حال چگونه می توان فهمید که آیا در این میان آیفون ایکس پلاس نیز وجود خواهد داشت یا خیر و چگونه ما می توانیم راجع به اندازه معمول این گوشی اطلاعات بدست آوریم؟ پاسخ اینجاست از شرکت اپل و تست رابط کاربری آن تا حدودی می توان پاسخ این سوال را فهمید.

 

 

گوشی آیفون ایکس پلاس

 

در اواخر ماه فوریه شرکت اپل شروع به آزمایش iOS 12 کرده است. بررسی میزان بازدید دستگاه هایی که رابط کاربری iOS 12 را اجرا کرده اند توسط یکی از تحلیلگران گوگل (BGR) تاکنون نشان می دهد که همان طور که به ماه ژوئن نزدیک می شویم شمار این بازدیدها افزایش یافته است. این احتمال می رود که در آستانه رویداد WWDC مهندسان اپل به صورت آزمایشی نسخه اولیه iOS 12 را در گوشی های مختلف مورد استفاده قرار داده باشند. با این حال اگر یک مهندس اپل باشید با خیال راحت می توانید iOS 12 را به صورت عمومی مورد استفاده قرار دهید به این دلیل که کاربران معمولی به راحتی آن را نمی شناسند.

علاوه بر این تحلیل گر گوگل (BGR) نشان داده شده است که از اواخر فوریه تا اواخر ماه می دستگاه هایی که با iOS 12 اجرا شده اند هزاران بار مورد بازدید قرار گرفته اند بنابرین این به این معناست که حتی اگر برخی از این دستگاه ها از iOS 12 فیک هم استفاده کرده باشند باز هم مقدار زیادی از آن بازدیدها مربوط به گوشی آیفون و آی پد بوده است. با مشاهده رزولوشن های مختلف به راحتی می توان تشخیص داد که بازدیدها مربوط به گوشی های iPhone XiPhone 8/7/6sPlus/6s/6Plus/6 ،iPhone 8 Plus/7Plus, 12.9-inch iPad Pro, 10.5-inch iPad Pro, iPhone SE و در پایان گوشی iPhone X Plus بوده است.

 

گوشی  آیفون ایکس پلاس

 

 

حال چگونه می توان تشخیص داد که آیفون ایکس پلاس نیز مورد بازدید قرار گرفته است پاسخ اینجاست: دستگاهی که گوگل به عنوان یکی از گوشی هایی آیفونی که از iOS 12 استفاده کرده معرفی کرده است از رزولوشن صفحه نمایشی برخوردار بوده که با همه رزولوشن های ارائه شده برای گوشی های آیفون تاکنون متفاوت است. این رزولوشن برابر با 896 × 496 بوده که تاکنون در هیچ یک از گوشی های آیفون و آی پد مورد استفاده قرار نگرفته است. اشتباه نگیرید، این رزولوشن پیکسلی نیست بلکه رزولوشن نقطه ای است. در جدول زیر انواع رزولوشن های ارائه شده برای انواع گوشی های آیفون آورده شده است.

 

رزولوشن گوشی آیفون ایکس پلاس

 


در جدول بالا می توانید ببینید که iPhone 8 Plus و iPhone 7 Plus دارای رزولوشن 414x736 نقطه ای (1080 × 1920 در پیکسل) هستند که در مقایسه با تمام مدل های پلاس قبل از آن ارتقاء داشته اند. iPhone 6s Plus و iPhone 6 Plus تجربه Full HD مشابه با گوشی های جدیدتر آیفون را ارائه داده اند اما اگر پیکسل نقطه ای را در نظر بگیرید رزولوشن آنها برابر با مدل های معمول می باشد. رزولوشن جدیدی که ما کشف کرده ایم از نظر عرض با رزولوشن گوشی آیفون 8 پلاس و 7 پلاس مطابقت دارد اما ارتفاع آن به طور قابل توجهی بزرگتر است. این مقدار برای گوشی آیفون ایکس پلاس برابر با 896 بوده در حالی که برای مدل های دیگر این مقدار برابر با 736 است. گوشی آیفون 8 نیز دارای پهنای نقطه ای یکسان با گوشی آیفون ایکس است بنابرین این ارتفاع است که فرق کرده است. در اینجا نیز تصویری وجود دارد که افزایش در اندازه را نشان می دهد:

 

مشخصات گوشی آیفون ایکس پلاس

 

این امر همچنین برای گوشی iPhone X Plus نیز اتفاق افتاده است. پهنای پیکسلی صفحه نمایش با مدل پلاس قبلی یکسان بوده اما ارتفاع افزایش دارد. نسبت ابعاد آیفون ایکس 2.165 ( 812 تقسیم بر375 ) است. اگر رزولوشن نقطه ای 414 × 896 برای آیفون ایکس پلاس درست باشد آیفون ایکس پلاس از نسبت ابعاد دقیقا مشابه ای استفاده خواهد کرد.

حال این سوال پیش می آید که اپل چگونه رزولوشن 414× 896 پیکسل را برای آیفون ایکس پلاس افزایش خواهد داد؟ اگر از رزولوشن یکسان با آیفون ایکس استفاده کند سپس می بایست این اعداد را سه برابر کنیم تا رزلوشن واقعی را پیدا کنیم. در این مورد ما رزولوشن 1242× 268 را در نظر می گیریم. اگر شرکت اپل همان ضریب افزایش 2.608 را که در هر یک از مدل های پلاس خود تا به امروز به کار برده است را در نظر بگیرد ما به رزلوشن 1080 ×  2336 می رسیم. آنچه که در مورد این دستگاه با رزولوشن نقطه ای 414 × 896 اهمیت دارد این است که ابزار تحلیل گر گوگل(BGR) ثبت کرده است که این محصول تاکنون دو بار مورد بازید قرار گرفته است. هر دو این بازدیدها نیز در ماه می صورت گرفته است. این امر بیان می کند که ما با نمونه اولیه گوشی آیفون ایکس پلاس سر کار داریم قبل از این هیچ گونه بازدیدی صورت نگرفته است به این دلیل که احتمالا تا قبل از این هیچ گونه نمونه اولیه مورد آزمایش قرار نگرفته است.

 

گوشی آیفون ایکس پلاس