وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com
وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com

مقایسه سری J و سریA : میان رده های 2018 سامسونگ

سامسونگ هر ساله سری های A ،J ،C و E را تولید می کند هر یک از این سری ها از نظر امکانات، قیمت، بازار هدف و غیره با هم فرق می کند. سری A و سری J دو خط تولید شرکت سامسونگ بوده که با هدف تسلط بر بازار میان رده تولید شده و هر یک از آنها دارای ویژگی های خوب و کاربردی بوده که در ادامه به این خصوصیات اشاره می کنیم. از ویژگی های سری A می توان گفت که میان رده های سطح بالای سامسونگ بوده و عملکرد آنها به پرچم داران C ،S و Note بسیار نزدیک است به همین دلیل قیمت به نسبت بالاتری دارند. حرف A برگرفته از کلمه Alpha اولین گوشی از این سری است که برای اولین بار در سال 2014 رونمایی شده است و اما سری J گرچه برخی اوقات این سری میان رده در نظر گرفته می شود اما حقیقتاً گوشی های این گروه پایین رده هایی هستند که از پردازنده های ارزان قیمت استفاده کرده اند. بر خلاف سری A که تماما از بدنه آلومینیومی ساخته شده همه سری های جی از مواد پلاستیکی در ساخت بدنه بهره برده اند. در این سری بیشتر تمرکز سامسونگ به جای عملکرد به قیمت پایین آنها بوده است. از نظر عملکرد و قیمت جای هیچ شکی نیست که سری A در هر دو مورد سری J را شکست خواهد داد.

اما کدام یک از این دو بهتر هستند؟

توصیه می شود که اگر از آن دسته افرادی هستید که استفاده زیادی از گوشی خود دارید و همیشه در حال بازی کردن، انجام عملکردهای چند وظیفه ای، ارسال پیام و گشت و گذار در اینترنت هستید سری A را انتخاب کنید اما اگر قیمت گوشی برای شما اهمیت دارد سری جی می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد چرا که به خوبی در عملکردهای معمول روزانه مثل ارسال پیام، رسانه های اجتماعی، موسیقی و مطالعه و تماشای فیلم ها و حتی ثبت تصاویر سلفی و غیره رضایت خاطر شما را جلب خواهد کرد اما در هنگام استفاده سنگین مثل گیمینگ ممکن است عملکرد مطلوبی را ارائه ندهند. در ادامه برخی از مدل های این دو سری پر طرف دار سامسونگ را مورد بررسی قرار خواهیم داد. خاطر نشان می شود که شما می توانید این دستگاه ها را به صورت کاملا جامع و حرفه ای از طریق پنل حرفه ای مقایسه گوشی در این سایت مقایسه کرده و حتی نمونه عکس های گرفته شده با آن را مشاهده کرده و با هر مدل دیگری را که مد نظر داشته باشید مقایسه کنید.

1. سامسونگ گلکسی ای 8 پلاس

 

مقایسه سری جی و سری ای

  • (Exynos 7885 Octa (14 nm
  •  باتری 3500 میلی آمپری
  •  دوربین اصلی 16 مگاپیکسل- دوربین سلفی:16+8 مگاپیکسل دوگانه

این گوشی به دلیل امکانات بسیار خوبی که دارد می تواند جایگزین مقرون به صرفه ای برای پرچم داران سامسونگ در نظر گرفته شود. صفحه پشت و جلو از شیشه ساخته شده و فریم آن آلومینیومی است. صفحه نمایش 6.0 اینچی آن Super AMOLED بوده و کیفیت Full HD+ را ارائه می دهد این پنل یکی از صفحه نمایش های بسیار خوب در بخش میان رده ها در نظر گرفته می شود و تصاویر بسیار شارپ و رنگ های شاداب و سرزنده ای را به نمایش می گذارد همچنین روشنایی آن هم قابل توجه است. دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 در شرایط نوری مناسب ثبت جزئیات بسیار عالی و در کل وضوح و کنتراست خوبی داشته و رنگ های بسیار جذابی را ارائه می دهد. نمونه عکس های آن را در شرایط مختلف می توانید در پنل پیشرفته مقایسه موبایل در 19 کالا مشاهده کنید. دوربین جلو آن هم از دو سنسور 16 و 8 مگاپیکسلی برخوردار بوده که از خصیصه Focus Focus پشتیبانی می کنند این امکان برای اولین بار در گوشی نوت 8 مشاهده شده که امکان تنظیم بلور صفحه نمایش را فراهم می آورد. سامسونگ گلکسی ای 8 پلاس گزینه ای ایدال در میان انواع ارزان قیمت در نظر گرفته می شود. همان طور که در بالا اشاره شد به یکی از پردازنده بسیار خوب سامسونگ مجهز شده که عملکرد بسیار خوبی را برای آن به ارمغان آورده است. قدرت این پردازنده در بنچمارک آنتوتو در تقریبا در ردیف پردازنده گوشی هایی چون redmi note 6 pro، Huawei Honor 8 قرار دارد.

2. سامسونگ گلکسی ای 8

 

مقایسه گوشی های سری جی و سری ای سامسونگ

  • (Exynos 7885 Octa (14 nm
  • باتری 3000 میلی آمپری
  • دوربین اصلی 16 مگاپیکسل- دوربین سلفی 16+8 مگاپیکسل دوگانه

 

ای 8 هم جزء محصولات بسیار خوب ارزان قیمت سامسونگ بوده، که تنها از نظر اندازه صفحه نمایش و اندازه باتری با نسخه پلاس آن فرق می کند دوربین آن یکسان بوده و از پردازنده مشابه ای برخوردار هستند. امتیاز آن در بنچمارک آنتوتو تقریبا 116.643 بوده و عملکرد آن به عملکرد گوشی هایی چون Mi Max 3 نزدیک است.

3. سامسونگ گلکسی ای 6

 

ای 6 پلاس

 

  • پردازنده (Exynos 7870 Octa (14 nm
  • باتری 3000 میلی آمپری
  • دوربین اصلی 16 مگاپیکسل-دوربین سلفی:16 مگاپیکسل

 

    محصولات دیگری که سال 2018 در خط تولید سری A قرار گرفته گلکسی ای 6 و گلکسی ای 6 پلاس است. این دو مدل در ماه می 2018 معرفی شده اند. گوشی ای 6 از بدنه آلومینیومی استفاده کرده و از درگاه کارت حافظه اختصاصی برای ارتقاء حافظه و جک 3.3 میلی متری هدفون هم برخوردار است. نمایشگر آن 5.6 اینچ و از نوع Super AMOLED است. کنتراست رنگی آن عالی بوده و تصاویر بسیار شارپی را به نمایش می گذارد. پردازنده استفاده شده در آن Exynos 7870 Octa است و قدرت آن تقریبا به سامسونگ گلکسی جی 8 و شیائومی ردمی 5 نزدیک است. باتری آن 3000 میلی آمپری بوده و فاقد شارژ سریع است.

    4. سامسونگ گلکسی ای 6 پلاس

     

    سامسونگ گکلسی ای 6 پلاس

     

    • پردازنده Qualcomm SDM450 Snapdragon 450 (14 nm)
    • باتری 3500 میلی آمپری
    • دوربین اصلی: 16+5 مگاپیکسل- دوربین سلفی:24 مگاپیکسل 

    از نظر طراحی کاملا مشابه به گوشی سامسونگ گلکسی ای6 است. بدنه آن آلومینیومی بوده و از درگاه کارت حافظه جانبی برای ارتقاء حافظه، همچنین جک 3.5 میلی متری هدفون هم پشتیبانی می کند. از جمله تفاوت های آن با ای 6 تراشه به کار رفته در آن است این تراشه ساخت شرکت کوالاکام قدرت بیشتری را برای آن به ارمغان آورده است. این مدل از نظر عملکرد کلی تقریبا در ردیف دستگاه های دیگری چون سامسونگ گلکسی ای 7 (2017) و یا هوآوی میت 10 لایت قرار دارد. دوربین اصلی آن دوگانه بوده و از جمله ویژگی های برجسته آن به حساب می آید. این دوربین از قابلیت Focus Focus برای خلق تصاویر سلفی استفاده می کند. دوربین سلفی آن هم 24 مگاپیسکلی است که باز هم همانند چند مدل دیگر عملکرد خوبی در نور مناسب داشته و کیفیت رنگ آنها عالی است اما در نور کم نویز تصاویر بیشتر شده است اما باز هم به نسبت سایر میان رده های موجود در بازار کیفیت عکس های آن قابل توجه است. شما می توانید نمونه عکس های ای 8 در شرایط مختلف نوری را در اپلیکیشن مقایسه گوشی در این سایت مشاهده کنید. نمایشگر آن هم Super AMOLED بوده و کیفیت Full HD+ را ارائه می دهد. ارائه تصاویر شارپ و رنگ های خیره کننده از جمله ویژگی های آن بوده و از جمله روشن ترین نمایشگرهایی است که تا به حال در این حوزه مشاهده کرده اید. باتری به کار رفته در آن، 3500 میلی آمپر ظرفیت داشته اما از شارژ سریع پشتیبانی نمی کند.

     

    5. سامسونگ گلکسی جی 8

    مقایسه گوشی های سری ای و سری جی سامسونگ

     

    • پردازنده (Qualcomm SDM450 Snapdragon 450 (14 nm
    • دوربین اصلی: 16+5 مگاپیکسل- دوربین سلفی: 16مگاپیکسل
    • باتری 3500 میلی آمپری

     

      این مدل ارزان قیمت سامسونگ هم در ماه می 2018 عرضه شده است. در ساخت آن سعی شده که کمی از طراحی قدیمی این سری فاصله گرفته شود از این رو طراحی باریک و ظریف تری دارد. بدنه آن پلاستیکی بوده اما مقاومت خوبی دارد. همچنین جی 8 از درگاه اختصاصی کارت حافظه و جک 3.5 میلی متری هدفون هم برخوردار است. پردازنده آن Qualcomm SDM450 Snapdragon 450 بوده که بر اساس فرآیند ساخت 14 نانومتری ساخته شده است. از نظر عملکرد کلی این گوشی می توان گفت که به طور میانگین در پنچمارک آنتوتو امتیازی برابر با 69010 داشته در حالی امتیاز گوشی سامسونگ گلکسی ای 8 پلاس در این پنچمارک برابر با 116.376 است. پنل j8 هم همانند مدل های قبلی Super AMOLED بوده و کیفیت HD+ و رزولوشن 720×1480 پیکسل را ارائه داده است. دوربین اصلی آن دارای دو لنز 5و16 مگاپیکسل و دوربین جلو آن 16 مگاپیکسلی است. در مورد عملکرد آن می توان گفت در نور کافی ثبت جزئیات فوق العاده ای داشته و تصاویر حاصل بسیار شارپ بوده و کیفیت رنگ قابل توجهی دارند که برای یک گوشی ارزان قیمت عملکرد بسیار خوبی به حساب می آید. عملکرد آن در نور کم خیلی خوب نیست درحالی که جزئیات و روشنایی حفظ شده رنگ ها از بین رفته و وضوح تصاویر پایین آمده است. تصاویر سلفی هم در حضور نور کافی کیفیت رضایت بخشی داشته و جزئیات خوب و تولید رنگ و دقت خوبی دارد و از امکانات نرم افزاری خوبی هم برای بهینه سازی عکس ها برخوردار است. باتری استفاده شده در اینجا 3500 میلی آمپری بوده و همانند تمام گوشی های پایین رده و میان رده موجود در بازار فاقد شارژ سریع است.  

      6. سامسونگ گلکسی جی 6 

       

      مقایسه و بررسی سری جی و سری ای سامسونگ

      • پردازنده Exynos 7870 Octa (14 nm)
      • دوربین اصلی: 13مگاپیکسل-دوربین سلفی:8 مگاپیکسل
      • باتری 3000 میلی آمپری

      جی 6 هم 21 ماه می معرفی شده و در قبال قیمت مقرون به صرفه ای که دارد امکانات رضایت بخشی را در اختیار کاربر قرار می دهد. ویژگی برجسته این پایین رده خوب صفحه نامحدود با وجود اندازه جمع و جور آن است. بدنه آن از جنس پلاستیک پلی کربنات ساخته شده و بسیار سبک و جمع جور بوده و به راحتی با یک دست می توان با آن کار کرد. این محصول هم همانند مدل های بالا از درگاه اختصاصی جهت کارت حافظه و جک 3.5 میلی متری هدفون پشتیبانی می کند. نمایشگر 5.6 اینچی آن هم همانند همه دستگاه های سامسونگ Super AMOLED بوده و رزولوشن 720×1480 پیکسل و کیفیت  HD+ را ارائه می دهد در نتیجه تصاویر شارپ و روشنایی آن نسبت به سایر مدل هایی که در این محدوده قیمت قرار دارند قابل توجه است. در مورد دوربین های آن هم می بایست گفت که، دوربین اصلی آن تنها در بردارنده یک لنز 13 مگاپیکسلی و دوربین جلو آن هم 8 مگاپیکسلی است. به طور کلی عملکرد دوربین اصلی j6 در روشنایی روز رضایت بخش است. خود نرم افزار دوربین چندین گزینه مثل HDR ،Night Mode ،Panorama ،Beauty و استیکرها را ارائه داده به علاوه اینکه می توانید حالت حرفه ای را هم انتخاب کنید. به نظر می رسد عکس برداری در شب نقطه ضعف این محصول باشد. این لنز با دیافراگم f/1.9 سعی می کند که در نور کم رنگ های واقعی را ثبت کند اما تصاویر به صورت دانه ای در می آیند. به علاوه در این دوربین در هنگام شب و در موقعیت نوری پیچیده مثل یک کلاب نمی توانند جزئیات درست و دقیقی را ثبت کند. 

      دوربین جلو به راحتی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. همچنین در نور کم بهرمندی از فلش LED به مقدار بسیار زیادی در کیفیت عکس ها در این شرایط تاثیر دارد. پردازنده استفاده شده در اینجا Exynos 7870 Octa است و که بر اساس فرآیند ساخت 14 نانومتری ساخته شده و امتیاز کلی این گوشی در بنچمارک 46.000 بوده و تقریبا نزدیک به عملکرد کلی سامسونگ گلکسی جی 6 و یا سامسونگ گلکسی جی 7 است. Galaxy j6 دارای باتری 3000 میلی آمپری بوده که به راحتی می تواند یک روز کامل و استفاده سنگین دوام داشته باشد. در حالی که در کاربردهای معمولی کاربران می توانند نزدیک به 36 ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد از آن استفاده کند.

       

      7. سامسونگ گلکسی جی 6 پلاس

       

      سامسونگ گلکسی جی 6 پلاس

       

      • (Qualcomm MSM8917 Snapdragon 425 (28 nm
      • دوربین اصلی: 13+5 مگاپیکسل- دوربین سلفی 8 مگاپیکسل
      • باتری 3300 میلی آمپری

        جی 6 پلاس در سپتامبر سال 2018 عرضه شده و در کل از طراحی متفاوتی نسبت به نسخه های قبل برخوردار است. وجود یک نمایشگر نامحدود در یک گوشی ارزان قیمت این تغییر در طراحی را بیشتر نشان می دهد. در قسمت رو به رو از یک پنل تماما صفحه استفاده کرده که از قسمت بالا و پایین دارای لبه های زیادی بوده در حالی که از دو طرف حاشیه آن اندک است. فریم آن فلزی بوده اما پنل پشت آن از جنس پلی کربنات با پوشش شیشه ای بوده از این رو جلوه یک گوشی رده بالا را دارد. همچنین از درگاه اختصاصی microSD برای ارتقاء حافظه و جک 3.5 میلی متری هدفون هم پشتیبانی می کند. بر خلاف تمام مدل هایی که در بالا ذکر شد سامسونگ به منظور پایین آوردن قیمت تمام شده در این مدل پنل IPS LCD را به کار گرفته است. این پنل دارای رزولوشن 720× 1480 پیکسل و کیفیت HD+ است. این نمایشگر با وجود رزولوشن پایین نسبت به سایر گوشی های هوشمند در این محدوده رنگ های واقعی تری را به نمایش گذاشته است. ویژگی این نوع صفحه نمایش ها ارائه رنگ های واقعی است درحالی صفحه نمایش های OLED رنگ مشکی عمیق تر و کنتراست بالاتری دارند.

         

        دوربین اصلی جی6 پلاس از یک لنز 13مگاپیکسل با دیافراگم f/1.9 و یک لنز ثانویه 5 مگاپیکسل تشکیل شده و دوربین جلو آن هم 8 مگاپکیسلی است. به طور کلی کیفیت دوربین جی 6 پلاس از گوشی هایی که در بالا به آنها اشاره شده پایین تر بوده اما تولید رنگ طبیعی دارد. از حالت Live Focus پشتیبانی کرده که مشابه به حالت پرتره در سایر مدل ها است. این حالت به کاربر امکان می دهد که پشت زمینه را محو کند. عکس های سلفی آن هم پیش از حد روشن افتاده و برخی از جزئیات از بین رفته اند. پردازنده و یا چیپست به کار رفته در اینجا Qualcomm MSM8917 Snapdragon 425 (28 nmاست که پردازنده های میان رده بوده که در سال 2016 عرضه شده است، امتیاز این گوشی در بنچمارک آنتوتو تقریبا 40.000 بوده در حالی که گوشی گلکسی جی 8 امتیازی تقریبا 69.010 دارد. گوشی هایی که از این نظر به جی 6 پلاس نزدیک هستند می توان به هوآوی وای7 پرو(2018) و شیائومی ردمی 4 ایکس اشاره کرد. باتری به کار رفته در اینجا 3300 میلی آمپری بوده و فاقد پشتیبانی از شارژ سریع است.

         

        8. سامسونگ گلکسی جی 4

        سامسونگ گلکسی جی 4 میان رده سامسونگ

        • پردازنده Qualcomm MSM8917 Snapdragon 425 (28 nm)
        • دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل- دوربین سلفی:  5 مگاپیکسل
        • باتری 3300 میلی آمپر

        Samsung galaxy j4 هم در ماه می 2018 عرضه شده و برای آن دسته از کاربرانی ایده ال است که استفاده سنگینی از گوشی خود نداشته و یا نمی خواهند هزینه زیادی را برای خرید آن بپردازند. از جمله خصوصیات آن می توان گفت که جنس بدنه آن پلاستیک است و طراحی بسیار سبک و جمع و جوری دارد. همچنین از درگاه اختصاصی جهت افزایش حافظه برخوردار بوده و از جک 3.5 میلی متری هدفون هم پشتیبانی می کند. با وجود قیمت تمام شده پایین این محصول صفحه نمایش به کار رفته هم Super AMOLED بوده و رزولوشن 720 × 1280 پیکسل و کیفیت تصویر HD را ارائه داده است. در مجموع کانتراست و ارائه رنگ های فوق العاده ای دارد. چیپست آن هم (Exynos 7570 Quad (14 nm بوده که امتیاز آن در بنچمارک آنتوتو حدود 36000 است و در کاربرد معمول روزانه هیچ گونه مشکلی نخواهد داشت و عملکرد های مختلف را به خوبی اجرا می کند. دوربین اصلی آن دارای تنها یک لنز 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن 5 مگاپیکسلی است اما به طور کلی در مقایسه با گوشی هایی که در این رنج قیمت قرار دارند تصاویر خوبی را می تواند در روشنایی طبیعی ثبت کند و ثبت جزئیات و ارائه رنگی خوبی دارد. اگرچه کیفیت عکس های آن به پای پرچم داران نمی رسد اما حقیقتاً عملکرد مطلوبی را در حوزه گوشی های پایین رده از خود نشان داده است. باتری آن هم 3000 میلی آمپر ظرفیت دارد.

         

        9. سامسونگ گلکسی جی 4 پلاس

         

        مقایسه سری جی و سری ای  گوشی های میان رده سامسونگ

         

        • پردازنده Qualcomm MSM8917 Snapdragon 425 
        • دوربین اصلی:13 مگاپیکسل- دوربین سلفی 5 مگاپیکسل
        • باتری 3300 میلی آمپری

        Samsung Galaxy J4+ هم یکی دیگر از گوشی های پایین رده این شرکت به حساب می آید که در ماه سپتامبر سال 2018 عرضه شده و در قبال قیمت کم آن نسبت به سایر گوشی های موجود در بازار امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار داده است. نقطه قوت این مدل طول عمر باتری و عملکرد دوربین آن است. از microSD و جک 3.5 میلی متری هدفون هم پشتیبانی می کند. بسیار سبک و جمع جور بوده و به راحتی می توانید با یک دست با آن کار کنید. بر خلاف پنل به کار رفته در j4 در اینجا از پنل IPS LCD استفاده شده است. دوربین آن هم 13 مگاپیکسل بوده و از دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی استفاده کرده است. در نور کافی کیفیت عکس ها رضایت بخش بوده اما در تاریکی و در نور کم نویز تصاویر بیشتر شده و جزئیات تصاویر از بین رفته اند. پردازنده استفاده شده هم (Qualcomm MSM8917 Snapdragon 425 (28 nm که نسبت به پردازنده استفاده شده در گوشی جی 4 از قدرت بیشتری برخوردار بوده و در بنچمارک آنتوتو امتیاز عملکرد کلی آن تقریبا 45.024 است.

        مقایسه هوآوی میت 20 پرو و هوآوی میت 20 دو پرچم دار منحصر به فرد هوآوی

        دو گوشی میت 20 پرو و میت 20 دو مدل منحصر به فردی هستند که در ماه اکتبر سال 2018 معرفی شده و حقیقتا نسبت به مدل هایی که این روزها در بازار موبایل وجود دارند از طراحی و امکانات متفاوتی برخوردار هستند. 

         

        مقایسه گوشی میت 20 و میت 20 پرو

         
         

        از نظر طراحی خاطر نشان می شود که پنل پشت این دو پرچم دار کاملا یکسان است. هر دو آنها دارای یک پنل شیشه ای بوده و ماژول دوربین ها به صورت مربعی شکل طراحی شده و در قسمت وسط متمایل به بالای این پنل جای داده شده است. همانند Huawei P20 Pro دارای آپشن رنگی گرادیانت دو رنگ هستند اما از رو به رو تفاوت هایی با هم دارند. 20 پرو همانند آیفون ایکس اسدارای بریدگی بزرگ و پهن بوده در مقابل بریدگی میت 20 استاندارد به شکل یک قطره کوچک است. به دلیل اینکه mate 20 pro به همان سنسورهایی مجهز شده که در گوشی آیفون ایکس اس هم به کار رفته و برای بهبود تشخیص چهره و نقشه برداری مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که میت 20 تنها حاوی یک دوربین سلفی است در واقع تنظیمات بریدگی آن مشابه به گوشی وان پلاس 6 تی است.

         
         
         
        مقایسه هوآوی میت 20 و هوآوی میت 20 پرو
         
         

        همچنین میت 20 پرو از یک سنسور اثر انگشت روی صفحه پشتیبانی کرده اما سنسور اثر انگشت در نسخه استاندارد آن در پنل پشت و زیر ماژول دوربین ها قرار دارد. جدای از بریدگی های متفاوت، صفحه نمایش هوآوی mate 20 pro در دو طرف دارای انحنا بوده اما میت 20 از یک نمایشگر مسطح استفاده کرده است. 

         
         
        مقایسه میت 20 و میت 20 پرو
         
         

        هوآوی میت 20 دارای جک 3.5 میلی متری هدفون بوده درحالی میت 20 پرو فاقد این امکان است. همچنین هوآوی میت 20 پرو دارای گواهینامه IP68 مقاومت در برابر آب و گرد و خاک بوده در مقابل میت 20 پرو فاقد این گواهینامه است. در اینجا با کمال تعجب می بینید که نمایشگر نسخه استاندارد با اندازه ای برابر با 6.53 بزرگتر از پنل 6.39 اینچی هوآوی میت 20 پرو است اما در اینجا نمایشگر بزرگتر به معنای کیفیت بهتر نیست، چرا که میت 20 از پنل LCD استفاده کرده اما پنل استفاده شده در میت 20 پرو Quad HD OLED بوده که رنگ های مشکی عمیق تر و کنتراست قابل توجهی را ارائه داده است. کیفیت پنل میت 20 عالی بوده اما میت 20 پرو یکی از بهترین نمایشگرهای موجود در بازار موبایل را دارد.

         

        این پرچم داران هر دو، از دوربین های سه گانه بهره برده که طراحی هر دو به صورت مربعی شکل بوده که در وسط صفحه نمایش و تمایل به بالا قرار گرفته اند. هوآوی میت 20 پرو دارای دوربین زاویه باز 40 مگاپیکسلی بوده که با لنز 8 مگاپیکسلی و لنز زاویه فوق باز 20 مگاپیکسلی همراه شده است اما میت 20 به یک لنز زاویه باز 12 مگاپیکسلی به همراه لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی و لنز زاویه فوق باز 16 مگاپیکسلی مجهز شده بنابراین کیفیت تصویر دوربین این دو هم تفاوت قابل توجهی با هم دارند. میت 20 پرو ثبت جزئیات بهتری داشته و به لطف تثبیت کننده تصویر نوری عملکرد بهتری در هنگام شب خواهد داشت. همچنین میت 20 دارای زوم اپتیکال دو برابر بوده اما میت 20 پرو می تواند تا 3 برابر زوم شود.

        دوربین سلفی هر دو یک لنز 24 مگاپیکسلی است.

         

        در هر صورت، mate 20 دارای دوربین عالی است اما میت 20 پرو از یکی از بهترین تظیمات دوربین در بازار امروز گوشی های موبایل برخوردار است. مدل پرو همانند گوشی آیفون ایکس از اسکن چهره 3D برخوردار بوده که امنیت بهتری را برای آن فراهم می آورد. از نظر ویژگی های سخت افزاری هم می توان گفت که هر دو به جدیدترین نسل پردازنده های ساخت شرکت هوآوی به نام Kirin 980 مجهز شده اند. این پردازنده همانند پردازنده A12 Bionic آیفون ایکس اس با استفاده از فرآیند ساخت 7 نانومتری ساخته شده که سرعت قابل توجهی را برای آنها به ارمغان آورده است. همچنین هر دو آنها از رابط کاربری EMUI 9.0 Huawei استفاده کرده و با آندرید Android 9 Pie اجرا می شوند.

         

         

        مقایسه هواوی میت 20 و هوآوی میت 20 پرو

         

        نسخه پرو دارای رم 6 و 8 گیگابایتی است در حالی که نسخه استاندارد از رم 4 و 6 گیگابایتی برخوردار است. از نظر حافظه هم گفته می شود که دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی از میت 20 پرو و حافظه 128 گیگابایتی از میت 20 عرضه شده است. از فرمت Nano Memory Card شرکت هوآوی برای افزایش حافظه هم پشتیبانی می کنند. هر دو مورد نیروی لازم برای گیمینگ، اجرای اپلیکیشن ها و عملکردهای چند وظیفه ای را برای شما فراهم می آورند. میت 20 پرو دارای یک باتری کمی بزرگتر نسبت به میت 20 است این مدل دارای باتری 4200 میلی آمپری در حالی که باتری استفاده شده در میت 20 4000 میلی آمپری است اما این مقدار اضافی ظرفیت احتمالا برای رزولوشن بالاتر آن در نظر گرفته شده است. به طور میانگین آنها می توانند تا روز دوم هم دوام داشته باشند. هر دو از شارژ سریع پشتیبانی می کنند اما تنها نسخه پرو از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند.

         

        شما می توانید با استفاده از پنل پیشرفته مقایسه گوشی در این سایت هر مدلی را که مد نظر داشته باشید به راحتی و در کمترین زمان ممکن مقایسه کنید.


        تکنولوژی 5G: آنچه را که می بایست بدانید

        شبکه های 5G نسل بعدی اتصال به اینترنت تلفن های همراه بوده که سرعت بالاتر و ارتباط معتبرتری را نسبت به قبل در یک گوشی موبایل و سایر دستگاه ها فراهم می کنند. با ترکیب تکنولوژی های پیشرفته شبکه و آخرین تحقیقات انجام شده، 5G ارتباطی را ارائه می دهد که چندین برابر سریعتر از ارتباطات کنونی خواهد بود. میانگین سرعت دانلود حدود 1 گیگابایت در ثانیه به زودی معمول خواهد شد. این شبکه ها یک نیروی کمکی برای یک پیشرفت بزرگ در تکنولوژی "Internet of Things" بوده که زیر ساخت لازم برای انتقال مقدار زیادی داده را فراهم کرده و دنیای متصل تر و هوشمندتری را ارائه خواهد داد. حال این شبکه در حال تکمیل بوده و انتظار می رود که در سال 2020 به صورت رسمی معرفی شود. گفته می شود که در کنار شبکه 3G و 4G کار کرده تا بتواند در هر کجا که هستید ارتباط سریع تری را فراهم کند. به طور کلی تکنولوژی 5G موارد زیر را ارائه خواهد داد. 

         

         

         تکنولوژی 5 جی و هر آنچه که باید راجع به آن بدانید

         

        • سرعت دانلود و آپلود سریع تر
        • پخش روان تر محتوای آنلاین
        • صدا و تماس ویدئویی بسیار با کیفیت تر
        • ارتباط  تلفنی مطمئن تر
        •  اتصال به دستگاه های IoT بیشتر
        • توسعه فنآوری های پیشرفته-از جمله ماشین های خودکار و شهرهای هوشمند

        سرعت شبکه های 5G

        در حال حاضر مشخص نیست که سرعت این نوع شبکه تا چه میزان می رسد به این دلیل که ساخت آن هنوز کامل نشده اما گفته شده که این شبکه سرعت قابل توجهی نسبت به شبکه های فعلی خواهند داشت. مینیمم سرعت دانلود مطرح شده برای GSMA تقریبا 1 گیگابایت بر ثانیه خواهد بود. از تخمین هایی که زده شده انتظار می رود که سرعت انتقال داده شبکه های 5G به 10 گیگابیت در ثانیه برسد. برخی حتی تصور می کنند که سرعت انتقال به 800 گیگابیت هم بر ثانیه برسد. این بدان معنی است که کاربران می توانند یک فیلم کامل با کیفیت HD را تنها در چند ثانیه دانلود کرده و سرعت دانلود و نصب نرم افزارها بسیار سریع تر از امروز خواهد بود.

        چه گوشی هایی می توانند از تکنولوژی شبکه 5 جی استفاده کنند؟

        گوشی های هوشمند موجود، انواع تبلت و یا دیگر وسیله هایی که در زمان تکنولوژی 4G عرضه شده اند احتمالا نتوانند به شبکه 5G متصل شوند و یا ممکن است استفاده از آن هزینه ای برای آنها در پی داشته باشد. به هر حال بعد از پایان زمان در نظر گرفته شده تا رونمایی این فنآوری، ما شاهد گوشی هایی خواهیم بود که از تکنولوژی شبکه 5G به صورت پیش فرض پشتیبانی خواهند کرد اما نگران نباشید گرچه فنآوری جدید نسبت به تکنولوژی های کنونی شبکه موبایل ارتقاء قابل توجهی دارد اما به سرعت و به طور کامل جایگزین تکنولوژی های قبلی نخواهد شد. 

         

        به جای آن 5G با شبکه های موجود لینک شده تا به کاربران اطمینان دهد زمانی که از پوشش شبکه 5 جی خارج می شوند قطعی ارتباط نخواهند داشت. شبکه های به اصطلاح 4.5G (که به نام LTE-A هم شناخته می شوند) برای پر کردن فاصله زمانی در نظر گرفته شده اند این شبکه ها ارتباطی را ارائه می دهند که سریعتر از شبکه های 4G کنونی است اما در حال حاضر تنها در برخی از کشورها مثل کره جنوبی می توان از آن استفاده کرد. اما پس از راه اندازی 5G، روند اجرای آن همانند فنآوری 4G ممکن است آهسته صوررت گیرد و زیر ساخت های شبکه موجود به منظور پشتیبانی از این تکنولوژی ممکن است نیاز به ارتقاء و یا حتی جایگزینی داشته و احتمالا نیاز است که خانه های مسکونی و یا مراکز تجاری به سرویس های جدید مجهز شوند. هنوز مشخص نشده که چگونه شبکه های 5G جایگزین شبکه های موجود خواهند شد، اما باز هم همانند انتشار 4G، نمی توان بدون ارتقاء فنآوری دستگاه خود بلافاصله به شبکه های جدید متصل شد.


         

        تکنولوژی 5جی

         

        شبکه 5G به چه چیزی نیاز خواهد داشت؟

        GSMA هشت معیار را برای شبکه های 5 جی را ذکر کرده و ارتباطی واجد شرایط استفاده از شبکه 5 جی است که اکثر این معیارها را داشته باشد:

        • اتصال 1 تا 10 گیگابیت بر ثانیه ای به آخرین نقطه میدان
        • تاخیر رفت و برگشت پشت سر هم برابر با 1 میلی ثانیه
        • پهنای باند 1000x در واحد سطح
        • قابلیت اتصال به تعداد 10-100 دستگاه
        • دسترسی 99.999 درصدی
        • پوشش 100 درصدی
        • 90 درصد کاهش مصرف انرژی شبکه
        • طول عمر بالای 10 سال برای دستگاه های ماشینی کم مصرف

        طرح جدید هوآوی برای نمایشگر تمام صفحه موبایل


        تلاش برای ساخت یک گوشی هوشمند با یک پنل تماما صفحه منجر به تغییرات و اصلاحات زیادی در صفحه نمایش موبایل شده است. تاکنون شاهد طراحی مثل بریدگی گسترده، waterdrop notch، طراحی پریسکوپ، pop-up و طراحی دوربین بوده ایم. اخیرا طراحی کشویی و طراحی دوگانه نمایشگرها دیده شده اند. از جمله گوشی هایی که از طراحی کشویی استفاده کرده اند می توان به گوشی شیائومی می میکس 3 اشاره کرد. گرچه این دو طراحی متفاوت هستند اما هر دو یک هدف را دنبال می کنند و هدف آن طراحی یک نمایشگر تماما صفحه است.


        طراحی جدید سامسونگ برای صفحه نمایش های موبایل

         

        چندی می شود که سامسونگ از پنل نامحدود O رونمایی کرده که دوربین های سلفی آن در پنل جلو خفی شده اند. حال طرحی از هوآوی منتشر شده که طراحی مشابه ای با کمی تغییر را نشان می دهد. برخلاف سامسونگ، هوآوی دوربین سلفی را در شیار نواری شکل اسپیکر تماس مخفی کرده است. بر اساس برخی از گمانه زنی ها این شیار نواری شکل دوربین جلو و سنسورهای مورد نیاز مرتبط را در خود جای خواهد داد. این به این معناست که تمامی امکاناتی که در بریدگی صفحه نمایش یافت می شود در نوار اسپیکر دیده خواهد شد. خاطر نشان می شود که در حال حاضر، شرکت هوآوی اصالت این طرح را تایید نکرده است. در هر حال شایعه شده که سامسونگ گلکسی اس 10 به تکنولوژی دوربین روی صفحه نمایش مجهز خواهد شد. انتظار می رود که شرکت هوآوی این طرح را در سری های بعدی Huawei P30 به کار گیرد. 


        طرح جدید هوآوی برای نمایشگر موبایل


        بر اساس گزارشاتی که تاکنون از سری Huawei P30 منتشر شده این سری هنوز از پیکربندی دوربین سه گانه در عقب استفاده کرده و پردازنده Kirin 980 را به خدمت خواهد گرفت که بر اساس فرآیند 7 نانومتری ساخته شده است اما این را نیز می بایست در نظر داشت که شرکت هوآوی در حال حاضر بر روی چیپست Kirin 990 نیز کار می کند و این احتمال وجود دارد که این تراشه نیز در این گوشی مورد استفاده قرار گیرد.

        Samsung Galaxy F: پر قدرت و منحصر به فرد

        امروزه شرکت های موبایل سازی برای رقابت با یکدیگر، ایده ها و طرح های زیادی را در ساخت مدل های مختلف گوشی موبایل ارائه می دهند یکی از این ایده ها ساخت گوشی با صفحه نمایش منعطف بوده که از مدت ها قبل تاکنون شکل گرفته و سال های زیادی است که ساخت آن رویای بسیاری از شرکت های ساخت موبایل سازی بوده است. سامسونگ یکی از شرکت هایی است که بر روی یک طرح کار می کند. جزئیات اولین گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی F، در دو روز آینده منتشر خواهد شد چرا که چیزی پنهان نخواهد ماند و این گوشی هم به زودی قبل از زمان رونمایی رسمی به شایعات خواهد پیوست. از برخی از افراد SamMobile اطلاعاتی منتشر شده که بیان می کند که آن دسته از مشتریان علاقه مند به گوشی های منعطف، می توانند این مدل را در رنگ نقره ای خریداری کنند. این رنگ به احتمال زیاد در تمام فریم و پنل عقب دیده شده در حالی که به دلیل لبه های بسیار باریک به رنگ مشکی نمایشگر، در پنل جلو دیده نمی شود.

         

         

        گوشی منعطف سامسونگ با حافظه باورنکردنی

         

        در رابطه با سایر خصوصیات سخت افزاری این موبایل منعطف سامسونگ می بایست گفت که به پردازنده بعدی ساخت شرکت کوالکام یا همان پردازنده پرقدرت Snapdragon 8510 مجهز خواهد شد. بر اساس آخرین گزارشات منتشر شده این گوشی جنجالی سامسونگ همانند گوشی هایی چون Apple iPhone XS Max و Samsung Galaxy Note 9 از 512 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار خواهد بود. این احتمال هم وجود دارد که از کارت حافظه جانبی microSD تا 500 گیگابایت هم پشتیبانی کند. در حالی که اخیرا این شرکت از کارت های حافظه 500 گیگابایتی خود هم رونمایی کرده از این رو فروش این نوع کارت های حافظه در کنار سامسونگ گلکسی اف روش خوبی برای تبلیغ و فروش هر دو محصول خواهد بود به طور کلی ترکیب این دو، یک بسته 1 ترابایتی را ارائه خواهد داد. همچنین گلکسی اف به احتمال زیاد از 8 و یا 10 گیگابایت رم برخوردار خواهد بوده چرا که گفته شده سامسونگ گکلسی اس 10 هم با برخورداری از 10 گیگابایت رم مانع رم بر سر گوشی های هوشمند این شرکت را خواهد شکست.

         

        تصور بر این است که باتری به کار رفته در آن ظرفیتی بین 3 تا 6 هزار میلی آمپر داشته باشد. این را می بایست در نظر داشته باشید که گر چه اطلاعات پیرامون مشخصات آن روز به روز بیشتر منتشر شده اما تصور نمی شود که تا قبل از سال 2019 در دسترس قرار گیرد.علاوه بر سامسونگ شرکت های دیگر موبایل سازی دنیا مثل ال جی، لنوو و یا حتی اپل ساخت این نوع پنل های تاشو و منعطف را در برنامه داشته اند، می بایست دید کدام یک از این شرکت ها موفق خواهد شود که زودتر از دیگری این مدل منحصر به فرد را رونمایی کند در روزهای آتی اخبار بیشتری را منتشر خواهیم کرد.