وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com
وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com

عرضه شیائمی می ای 2 لایت در 24 جولای

تویتر شیائومی همچنان بر عرضه شیائومی می ای 2 تمرکز دارد به علاوه تایید کرده است که گوشی شیائومی می ای 2 لایت نیز به زودی عرضه خواهد شد. در توییت اول بیان شده که گوشی شیائومی می ای 2 بهتر از شیائومی می ای وان خواهد بود و در توییت دوم صراحتا به نام گوشی Mi A2 Lite اشاره شده است.

 

شیائومی می ای 2 لایت

 

برخی پیش فروش این گوشی را از چند روز بیش آغاز کرده و خصیصه های آن تایید شده است. همه خصیصه های این گوشی مشابه به گوشی شیائومی ردمی 6 پرو بوده به جز اینکه از رابط کاربری MIUI استفاده نکرده است (همان طور که شیائومی می ای 2 و شیائومی می 6 ایکس مشابه به هم هستند). اولین تفاوت میان شیائومی می ای 2 و نسخه لایت آن این است که می ای 2 از صفحه نمایش 5.99 استفاده کرده درحالی که نمایشگر می ای 2 لایت 5.84 اینچی است اما شاید یکی از مهمترین تغییرات آنها استفاده از تراشه Snapdragon 660 در مقابل Snapdragon 625 باشد.

 

می ای 2 لایت

 

سنسور ثبت عمق میدان دوربین اصلی و دوربین سلفی این دو گوشی نیز با هم فرق می کند. A2 Lite از یک باتری بزرگتر 4000 میلی آمپری استفاده کرده در حالی که باتری A2 ظرفیتی برابر با 3,010 میلی آمپر خواهد داشت. هر دو این گوشی ها در 24 جولای رونمایی شده و کمی بعد از آن عرضه می شوند در حالی که گوشی Mi 6X در ماه آوریل عرضه شده است.

 

هوآوی نوا 3 به همراه 4 دوربین عرضه خواهد شد

شرکت هوآوی 18جولای جهت معرفی هوآوی نوا 3 رویداد رسمی را برگزار خواهد کرد اما قبل از این رویداد پیش فروش آن آغاز شده است. این گوشی موبایل از پردازنده Kirin 970 استفاده کرده و رم در نظر گرفته شده برای آن نیز 6 گیگابایت است.

از یک صفحه نمایش بلند استفاده کرده و از دوربین دوگانه نیز برخوردار است. بیشتر خصیصه های Huawei Nova 3 تاکنون مشخص شده برای مثال پردازنده آن 8 هسته ای بوده و 4 هسته Cortex-A73 آن با سرعت 2.4 گیگابایت و 4 هسته Cortex-A53 دیگر با سرعت 1.8 گیگاهرتز در ساعت عمل می کند. در رابطه با حافظه آن هم خاطر نشان می کنیم که تنها نسخه 6+128 گیگابایتی از آن عرضه خواهد شد. باتری استفاده شده در گوشی نوا 3 نیز یک باتری 3750 میلی متر است. از قابلیت شارژ سریع هوآوی هم پشتیبانی می کند.

 


هواوی نوا تریهوآوی نوا 3

 

نوا 3 ممکن است تا حدودی مشابه به هواوی پی 20 لایت یا همان گوشی نوا 3 ای باشد اما اندازه صفحه نمایش آن کمی بزرگتر است. نمایشگر آن از نوع LCD بوده و اندازه ای برابر با 6.3 اینچ دارد همچنین از نسبت صفحه نمایش به بدنه 19:9 استفاده کرده و رزولوشن Full HD+ را ارائه داده است. ابعاد آن 157 × 73.7 × 7.3 میلی متر بوده و وزنی برابر با 166 گرم دارد. سنسور اثر انگشت نیز در پنل عقب قرار داشته و عملکرد و سرعت بسیار خوبی نیز خواهد داشت. ترکیب و طراحی دوربین دوگانه عقب مشابه به گوشی Honor 10، بوده و یکی از سنسورهای آن 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و سنسور ثانویه آن یک سنسور 24 مگاپیکسلی است. هوآوی در این مدل دوربین سلفی دوگانه را در بریدگی صفحه نمایش جای داده است. یکی از این سنسورها 24 مگاپیکسل و لنز دیگر 2 مگاپیکسلی است.

هوآوی نوا 3
 

رابط کاربری استفاده شده در آن نیز EMUI است در حالی که با جدیدترین نسخه نرم افزار اندروید یعنی Oreo 8.1 اجرا می شود. از پردازنده گرافیکی GPU Turbo استفاده کرده و از ایموجی های 3D برخوردار بوده، که به طور کلی خاص این گوشی بوده و کاملا با ایموجی های اپل و یا ایموجی های موجود در برخی از مدل های سامسونگ و یا اپو متفاوت است. به علاوه برخی از خصیصه های هوش مصنوعی برخوردار بوده که هم در قسمت نرم افزار و هم در قسمت سخت افزار مورد استفاده قرار گرفته است. از جمله این خصیصه های هوش مصنوعی می توان به قابلیت تشخیص صحنه دوربین و بهینه سازی های نرم افزاری اشاره کرد. همچنین مشخص شده که این گوشی در 4 رنگ بنفش سحابی، مشکی، آبی دریایی و طلایی عرضه خواهد شد.

نوا 3

حالت Cross Play در کنسول ها

همانطور که می دانید دو شرکت سونی و مایکروسافت بزرگ ترین و مشهور ترین کمپانی ها در بخش گیم بوده و کمتر کسی است کنسول های ایکس باکس و پلی استیشن را نشناسد. در طی این سال ها کمپانی مایکروسافت با اسرارهای زیاد، سعی داشته تا حالت «Cross-platform» را بین دو کنسول بازی برقرار سازد. قبل از پرداختن به این بحث توضیحاتی از این حالت گفته شده می دهم: حالت کراس پلتفرم حالتی است که کاربران دو کنسول می توانند در یک شبکه متحد و منظم به بازی بپردازند و دو شبکه ی «Xbox Live» و «Play station Plus» به هم پیوسته و می توانند در کنسول های متفاوت با هم بازی کنند. به زبان ساده تر اگر شما پلی استیشن داشته باشید و دوستتان ایکس باکس می توانید با هم بازی کرده و در این بین محدودیتی وجود نخواهد داشت.

 

حالت Cross-play

 

اما شرکت سونی همیشه به یک دلیل درخواست سونی را رد می کند و دلیل آن به خطر افتادن شبکه و کاربران خود است. به گفته ی «Jim Ryan»: اگر ما درخواست کمپانی مایکروسافت را قبول کنیم کاربران می توانند به شبکه ایکس باکس لایو متصل شده و نظارت ما به شبکه و کاربران کاهش می یابد. به علاوه با وجود اینکه در بین کاربران افراد کم سن و سال وجود دارد ما در قبال آنها وظایف مهم و روشنی داریم و نمی توانیم فعلا درخواست مایکروسافت را قبول کنیم. به صورت کلی اگر این حالت در بین کنسول ها برقرار شود می تواند به نفع بازیکنان باشد و می توانند با توجه به علایق خود کنسول مورد علاقه خود را تهیه کرده و با دوستان خود در محیطی امن به بازی بپردازند.    

تفاوت ریجن ها در محصولات الکترونیکی

امروزه با گسترده شدن بازار جهان در حوزه محصولات الکترونیک مشکلات زیادی گریبان بازار کشورها شده است که یکی این مشکلات مربوط به کالا و محصولات تقلبی و کپی است. برخی مواقع مهم نیست که شما چه چیزی را می خواهید خریداری کنید در هر صورت فروشندگان با اطلاعات درست و غلط مخصوصا در مورد وسایل الکترونیک مانند: گوشی موبایل، کنسول بازی و...... شما را گیج خواهند کرد و نمی دانید حرف کدام را بپذیرید. ریجن «Region» موضوع یا مطلب جدیدی نیست و کمپانی ها برای جلوگیری از کپی و به دست آوردن آمار دقیق فروش در هر منطقه کالاهای خود را ریجن بندی می کنند. کنسول ها و بازی های ویدئویی شرایط خاصی دارند، کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس وان در 4 ریجن مختلف به فروش می رسد: ریجن 1 آمریکا، ریجن 2 اروپا، ریجن 3 آسیا و در نهایت ریجن 4 مربوط به قاره استرالیاست.

 

ریجن بندی در جهان

تفاوت region

 

یکی از سوالاتی که اکثر کاربران درگیر آن هستند این است که، کدام ریجن بهتر است؟ بگذارید خیالتان را راحت کنم کیفیت ساخت هیچ کدام از ریجن ها با هم فرقی نداشته و به یک شکل ساخته شده اند. در مورد بازی ها که ریجن های متفاوت دارند تفاوتی وجود ندارد و فقط ممکن است صحنه هایی از بازی حذف شده باشد. به عنوان مثال در بازی شوتر ممکن است صحنه ای غیر انسانی مانند کشتار مردم بی گناه حذف یا قبل از آن هشداری به شما بدهد. برای درک بهتر به عنوان مثال:در«بازی Far Cry 5» در نسخه ریجن 2 آن صحنه های اولیه و مراسم مذهبی که نشانه های ضد مسیح دارند حذف یا سانسور شده است. به غیر از این تغییرات محتوای بازی تغییری نکرده و فرقی نمی کند ریجن کنسول شما و بازی شباهت وجود داشته باشد. یکی از مشکلات احتمالی این است که مهم ترین تفاوت بر خلاف بازی ها، دیسک بلوری فیلم ها با یک ریجن مشخص در انواع کنسول بازی پخش نمی شود. که این موضوع اهمیت چندانی برای ما ایرانی ها ندارد. یکی از تفاوت های مهم مربوط به محتویات بازی مانند «DLC» ها است که قبل از خرید آنها ریجن بازی باید با اکانت یکی باشد. این قابلیت و تفاوت در شبکه استیم هم وجود دارد و کسانی که بر روی «PC» بازی می کنند این موضوع را در نظر داشته باشند. و در آخر کم اهمیت ترین تفاوت بین ریجن های کنسول جا به جایی برخی از تنظیمات کنسول است. به عنوان مثال در نسخه های ژاپن و آسیا، از دکمه O برای تغییر و از X برای تایید استفاده می شود در صورتی که در ریجن 2 بر عکس انجام می شود. در آخر باید توجه داشته باشید کسانی که به شما می گویند ریجن 1 یا 2 بهتر است می خواهند منفعت مالی برده و هیچ فرقی با هم ندارند. امیدوارم این مطلب برای شما عزیزان مفید باشد.


پشتیبانی iPad از نسخه کامل فوتوشاپ در آینده نزدیک

بر اساس گزارش Bloomberg، شرکت Adobe در تغییر استراتژی خود، نسخه کامل فوتوشاپ را برای آی پد عرضه خواهد کرد. اسکات بلسکی، مدیر اجرایی Creative Cloud، در مصاحبه اخیر خود افزود: "ما می خواهیم که در اسرع وقت این محصول را به بازار عرضه کنیم". نیاز به یک محصول بسیار پیچیده و قدرتمند در زمینه فتوشاپ که بر روی یک دستگاه مدرن مانند iPad اجرا شود وجود داشته و ما این نیاز را برآورده خواهیم کرد. شرکت ادوبی در حال حاضر نسخه Photoshop Express را در آی پد در دسترس قرار داده است اما نسخه غنی تر به شما امکان می دهد که کارهای خلاقانه خود را در iPad ویرایش کنید در واقع این نسخه تمام قابلیت های نسخه فوتوشاپ دسکتاپ را خواهد داشت. 

 

پشتیبانی آی پد از نسخه کامل فوتوشاپ

 

براساس گزارشات منتشر شده از Belsky بیشتر مشتریان برای استفاده از شبکه های اجتماعی و سرگرمی به جای استفاده از کامپیوتر به طور فزاینده ای با انواع تبلت کار می کنند از این رو از شرکت های سازنده خواسته شده تا قابلیت ویرایش سریع پروژه های خلاقانه را به این محصول اضافه کنند. شرکت Adobe برنامه دارد تا در کنفرانس خالق MAX در ماه اکتبر از فتوشاپ مخصوص آی پد رونمایی کند. گفته می شود که این پروژه تا سال آینده عرضه خواهد شد. تاکنون شرکت ادوبی در مورد اینکه کدام یک از نسخه های ای پد از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد هیچ تائیدیه ای را ارائه نداده است. حال می بایست منتظر تائیدیه رسمی شرکت ادوبی برای پشتیبانی iPad Pro اصلی و آی پد جدید 2018 با پردازنده A10 و پشتیبانی از قلم اپل باشیم.