وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com
وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com

مقایسه بهترین گوشی ها از نظر دوربین در سه ماه اول سال 2019

در چند سال اخیر شرکت های ساخت موبایل عمده تمرکز خود را بر ارتقاء دوربین محصولات خود گذاشته اند. نتیجه همه این تلاش ها این شده که اکنون می توانید تصاویر و ویدئوهای بسیار حرفه ای را حتی بدون ادیت و ویرایش با استفاده از موبایل خود ثبت کنید. موارد زیادی وجود دارد که دیگر نیازی به دوربین های حرفه ای برای ثبت بهترین عکس ها نیست. در این مقاله نگاهی به دوربین گوشی هایی می اندازیم که در سه ماه سال اول 2019 بهترین نتیجه را از خود نشان داده اند. در ادامه این دستگاه ها را هم از لحاظ کیفیت و هم نوآوری هایی که در آنها صورت گرفته، مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

1- Huawei P30 and P30 Pro:

مقایسه بهترین گوشی ها از نظر دوربین در 3 ماهه اول سال 2019

 

از دیدگاه بسیاری از تحلیل گران و کاربران زمانی که صحبت از دوربین اصلی به میان می آید گوشی پی سی پرو هیچ رقیبی نداشته که تا این زمان عرضه شده باشد. هوآوی حقیقتاً با اضافه کردن یک دوربین 4 تایی با رزولوشن 40 مگاپیکسل به طور کلی انقلابی را در عکاسی با موبایل به وجود آورده است. سنسور اولیه، رنگ سبز موجود در RGB را به زرد تغییر داده تا از این طریق عملکرد دوربین را در نور کم ارتقاء دهد، نتیجه بسیار جالب از آب در آمده است: در نور کم این مدل حتی بهتر از گوشی گوگل پیکسل 3 ظاهر شده و حالت Night Sight پیشرفته، مقدار نور زیادی را در زمان ثبت عکس به دام می اندازد. لنز دوم یک لنز 20 مگاپیکسلی است در حالی که سومین آن از نوع پیروسکوپ با زوم اپتیکال 5 برابر بوده که تا زوم دیجیتال 50 برابر هم می رسد.

 

این پایان ماجرا نیست. همچنین یک دوربین TOF 3D هم در این ماژول تعبیه شده که اطلاعات عمق را به شیوه ای بسیار درست و معتبر ثبت می کند. به نظر می رسد که نسخه vanilla هم دوربین مشابه ای دارد اما حقیقتاً کاملاً مشابه نیستند. این موبایل از  یک سنسور RYYB ،40 مگاپیکسلی برخوردار بوده و دوربین TOF وجود ندارد. دیافراگم های متفاوتی داشته و زوم اپتیکال تا 3 برابر می رسد اما باز هم از جمله دوربین های موثر موبایل تا به امروز مخصوصاً با توجه به برچسب قیمتی بسیار خوب آن در نظر گرفته می شود. 

 

Samsung Galaxy S10+ - 2:

مقایسه بهترین گوشی ها از نظر دوربین در اوایل سال 2019

 

اگر از ما بخواهند که به غیر از گوشی هوآوی پی 30 گوشی دیگری را از لحاظ دوربین انتخاب کنید بدون شک Samsung Galaxy S10+ بهترین گزینه خواهد بود. به منظور، جذب مقدار بیشتری از نور برای خلق تصاویر جذاب و خیره کننده در تاریکی، دوربین اصلی 3 گانه به دیافراگم قابل تغییر مجهز شده که از سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس به ارث رسیده است. علاوه بر این، لنز تله فوتو آن هم قابلیت زوم 2 برابر را برای آن به ارمغان آورده و به یک لنز اولترا واید 16 مگاپیکسلی دیگر هم مجهز شده است. همچنین علاوه بر دوربین بسیار خوب عقب دوربین جلو آن هم پر قدرت است. در اینجا از یک لنز 10 مگاپیکسلی استفاده کرده که از ضبط ویدئو 4K پشتیبانی می کند (سرعت آن 30 فریم بر ثانیه بوده در حالی سرعت ثبت ویدئو دوربین اصلی آن 60 فریم بر ثانیه است) از یک سنسور ثانویه 8 مگاپیکسلی دیگر هم  بهره برده است.

 

3- Huawei Mate 20 Pro

مقایسه بهترین گوشی ها از نظر دوربین در 4 ماهه اول سال 2019

در چند ماه آینده، احتمالاً Huawei Mate 20 Pro به بهترین دوربین موبایل با توجه به "نسبت قیمت به کیفیت" تبدیل خواهد شد و می تواند یکی از گزینه های جایگزین گوشی پی 30 پرو در نظر گرفته شود. بر خلاف برادر جوان تر خود دوربین آن سه گانه است و با وجود اینکه قدیمی تر از برخی مدل ها به حساب آمده، باز هم هیچ مدلی در رابطه با عملکرد قادر به رقابت با این مدل نبوده و نمی تواند این مدل را از میان رقابت کنار زند. دوربین اصلی استفاده شده در Mate 20 Pro مشابه به موردی است که در گوشی هوآوی پی 30 هم وجود دارد با این تفاوت که لنز ثانویه اولتراواید در پی 30 رزولوشن پایین تری دارد( 20 مگاپیکسل در مقابل 16 مگاپیکسل). از طرفی دیگر دوربین سلفی هوآوی پی 30 از دوربین جلو میت 20 پرو بهتر (32 مگاپسکل) است. دوربین اصلی در اینجا 40 مگاپیکسل بوده که با یک لنز 20 مگاپیکسل و 8 مگاپیکسل همراه شده است. 

 

4- Nokia 9 PureView

مقایسه بهترین گوشی ها از نظر دوربین در 4 ماهه اول سال 2019

 

در زمان رونمایی از نوکیا 9 پیور ویو مدیر ارشد شرکت HMD، اعلام کرد که نوکیا 9 پیور ویو به طور اختصاصی برای علاقمندان به عکاسی طراحی شده است. این اولین گوشی دنیا است که از ماژول پنجگانه دوربین استفاده کرده و می تواند در مجموع نمونه هایی با رزولوشن 60 مگاپیکسل را تولید کند. این مقدار رزولوشن با قابلیت های CPU ,GPU ,ISP ,DSP موجود در تراشه Snapdragon 845 ترکیب شده تا عکس های خیره کننده و جذابی را تولید کند. این ماژول پنجگانه شامل 2 سنسور RGB و 3 سنسور مونوکورم و یک دوربین TOF است. طبق ادعای شرکت HMD Global این دوربین قادر است نسبت به دوربین های تکی تا 10 برابر نور بیشتری را جذب کند. به علاوه، یک پردازنده مکمل نیز وجود دارد که برای روشنایی پشت سوژه و تعادل رنگ سفید مورد استفاده قرار می گیرد.

 

5- Xiaomi Mi 9

مقایسه بهترین گوشی ها از نظر دوربین در 4 ماهه اول سال 2019

در سال های گذشته تنها ضعف گوشی های شیائومی دوربین آنها بود اما امروزه همه چیز تغییر کرده است. از زمان عرضه Mi Mix 2S این شرکت تمرکز خود را بر روی دوربین های خود افزایش داده تا اینکه امسال یکی از بهترین گوشی های خود را از نظر دوربین عرضه کرده است. می 9 با وجود قیمت مقرون به صرفه ای که دارد بهترین تجربه عکاسی را در اختیار شما قرار می دهد. تنها نقطه ضعف این دوربین عدم برخورداری از تثبیت کننده نوری خصوصاً در نور کم است. جدای این، دوربین به یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی و یک لنز اولترا واید 16 مگاپیکسلی مجهز شده و یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم دو برابر نیز به آن اضافه شده است. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی بوده و در حفره قطره ای شکل صفحه نمایش جای گرفته است. 

6- Google Pixel 3:

 

مقایسه بهترین گوشی ها از نظر دوربین در 4 ماهه اول سال 2019

 

گوگل پیکسل 3 تنها گوشی موجود در این لیست است که تنها در بردارنده یک لنز است. Big G اغلب ثابت کرده که برای گرفتن عکس های عالی نیازی به استفاده از چند دوربین نیست. بدون شک الگوریتم و نرم افزار دو عنصر بسیار مهم برای این شرکت بزرگ به حساب می آیند. حقیقتاً سنسور 12.2 مگاپیکسلی قادر است به لطف برخورداری از مشخصه Night Sight و اطلاعات عمقی درست و سطح قابل توجه ای از جزئیات، نمونه های بسیار روشن را ثبت کرده و مقدار قابل توجهی از نور را جذب کند. همان طور که گفته شد دوربین اصلی در اینجا در بردارنده تنها یک لنز بوده این درحالی است که دوربین سلفی دوگانه است از این رو به عنوان بهترین دوربین های سلفی در سه ماه اول سال 2019 در نظر گرفته شده که می شود روی آن حساب کرد. این ماژول شامل 2 سنسور 8 مگاپیکسلی ( یک سنسور واید و یک سنسور اولترا واید) بوده و دیافراگم آن f/1.8 است. 

 

7- Apple iPhone Xs Max:

مقایسه بهترین گوشی ها از نظر دوربین در 4 ماهه اول سال 2019

گرچه فروش آیفون ایکس اس مکس در سه ماهه اول سال 2019 ناامید کننده بوده اما این موضوع دلیلی بر چشم پوشی از دوربین عالی آن نمی تواند باشد. اپل در واقع بر روی اضافه کردن تعداد سنسورها تمرکز نداشته و از یک سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی و یک سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسلی دیگر با زوم اپتیکال 2 برابر بهره برده است. در حالی که عملکرد آن در شرایط کم نور می توانست بهتر باشد اما این گوشی در اکثر مواقع خوب ظاهر شده است. تثبیت کننده تصویری نوری نیز بر کیفیت عکس های آن تاثیر مثبتی گذاشته است. همچنین این دوربین می تواند ویدئوهایی با کیفیت 4K با سرعت 24/30 و حتی 60 فریم بر ثانیه را ثبت کند. از بهینه سازی ISO هم برخوردار بوده که تاثیر به سزایی در کیفیت عکس ها دارد. 


منبع: www.19kala.com

مقایسه گوشی های میان رده سری A سامسونگ در سال 2019

19kala

 

از همان ابتدای سال 2019 سامسونگ تهاجمی ظاهر شده و توانسته با دو خط تولید متفاوت توجه عده کثیری از کاربران را به خود جلب کند اما یک نکته در رابطه با استراتژی سامسونگ روشن است و آن این است که این شرکت تهاجمی ظاهر شده تا از این طریق بتواند سهم مهمی از بازار میان رده  را به خود اختصاص دهد و بتواند در بخش میان رده با سایر شرکت های مطرح مثل شیائومی و غیره رقابت کند. در واقع این غول بزرگ کره ای با به کارگیری امکانات متفاوت توانسته است سلیقه عده زیادی از کاربران را تحت پوشش قرار داده و نیاز آنها را برآورده کند. 

 

با عرضه سری M سامسونگ ثابت کرد که می داند چگونه میان رده های مطرح را تولید کند. حال یک بار دیگر با عرضه سری A سال 2019 این امر ادامه پیدا کرده است. تا به امروز Galaxy A بر تولید گوشی هایی تمرکز داشته که دارای امکانات عالی بوده و در رتبه بعد از پرچم دار سری اس و سری نوت قرار می گرفتند اما این بار و در سال 2019 سامسونگ تصمیم گرفته که این خط تولید را به برخی از میان رده ها هم اختصاص دهد. ابتدا گوشی های گلکسی ای 10 و گلکسی ای 50 و گلکسی ای 30 عرضه شده سپس مدل های ای 70 و ای 40 به این چند مدل اضافه شده اند. در ادامه به معرفی و مقایسه این چند مدل خواهیم پرداخت.

 

1- سامسونگ گلکسی ای 70

  • صفحه نمایش: Super AMOLED با اندازه 6.7
  • پردازنده: Snapdragon 675
  • باتری: لیتیوم پلیمری 4500 میلی آمپر

 

19kala

 

گلکسی ای 70 شاید آخرین نسخه ای باشد که کالکشن گوشی های سری A سال 2019 را تکمیل می کند و به لطف نمایشگر 6.7 خود بزرگترین مدل سری A تا به امروز به حساب می آید. نوع پنل Super AMOLED بوده و کیفیت تصویر Full HD+ و رزولوشن 2400 × 1080 پیکسل و بریدگی یا ناچ Infinity U از جمله نقاط مثبت و برجسته این مدل در نظر گرفته می شود. علاوه بر این دارای بزرگترین ظرفیت باتری است که تکنولوژی فست شارژ آن حتی سریع تر از گلکسی اس 10 عمل می کند.

دوربین آن هم بزرگترین اندازه مگاپیکسل را در بین گوشی های سامسونگ تا به امروز داشته و همانند  سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش جای داده شده است. سامسونگ به طور سریع به پردازنده آن اشاره نکرده اما به احتمال زیاد تراشه Qualcomm Snapdragon 675 را به خدمت خواهد گرفت. یکی دیگر از نقاط برجسته ای که این مدل دوربین را از سایر متمایز می سازد دوربین سه گانه ای بوده که بزرگترین اندازه مگاپیکسل را دارد، سنسور اصلی 32 مگاپیکسل با دیافراگم f/1.7 است و از یک لنز اولترا واید 8 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2 به همراه یک سنسور ثبت عمق 5 مگاپیکسلی دیگر نیز برخوردار است. بریدگی U شکل در اینجا میزبان یک سنسور 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 است. 



ادامه خبر: www.19kala.com

عملکرد صدای Dolby Atmos در موبایل

زمانی که اطلاعات یک گوشی را مشاهده می کنید با کلمه Dolby Atmos بیشتر برخورد خواهید کرد. این تکنولوژی صدا پیش از اینکه در موبایل ها وارد شود در انواع تلویزیون های هوشمند به کار رفته است. 2019 سالی است که اکثر شرکت های سازنده سعی می کنند که تکنولوژی Dolby Atmos را در مدل های گوشی موبایل خود به کار برند.

 

از جمله مدل هایی که امسال این فنآوری صدا را در مدل های خود به کار برده اند می توان به Huawei P30 ،Huawei P30 Pro ،Samsung Galaxy S10 ،Samsung Galaxy S10e اشاره کرد. به طور کلی صدای فراگیر و فوق العاده شفاف با جزئیات کاملی را برای گوشی شما به ارمغان خواهد آورد. به این معنی که شما شاهد صدای بلندتر و بهتری نسبت به آنچه تاکنون تجربه کرده اید خواهید بود. کلاً صدا را برای استفاده از انواع اسپیکرها و هدفون ها ارتقاء داده و صدای فیلم ها و سایر محتوا طوری به نظر می رسد که از همه جهات و بالای سر شما به گوش می رسد. از این رو این احساس در شما به وجود می آید که در قلب ماجرا قرار داشته و به این ترتیب تجربه دیداری و شنیداری بهتری را فراهم خواهد کرد.

 

19kala

ارائه صدای متحرک:

به علاوه، صدای فراگیر Dolby Atmos از طریق ارتقاء صدای تماس و افزایش حجم، برای هر نوع محتوای موبایل مثل، ویدئو، پیام ها و کتاب های صوتی، پادکست ها غیره صدای همه جانبه مجازی را فراهم کرده بلندی هم بهبود یافته، صدای تماس شفاف تر و نویز صدای پس زمینه کاهش خواهد یافت. در کل تکنولوژی صدای Dolby Atmos تجربه صدای سینمایی عالی را به ارمغان خواهد آورد. صدای متحرک و قدرتمندی را در گوشی و تبلت شما از طریق اسپیکرها و هدفون هایی که به آن متصل شده را فراهم می کند. به این دلیل که این تکنولوژی بر روی صدای اشیاء تمرکز دارد برای مثال کودکی که گریه می کند و حرکت می کند.

 

حتی تا 4 اسپیکر را پشتیبانی کرده تا صدای بیشتر و بهتری را نسبت به آن چه که تاکنون شاهد آن بوده اید را فراهم آورد. صدا و تصاویری که با Dolby Atmos تولید نشده اند نیز به نسبت صدای غنی تر و گسترده تری خواهند داشت. همان طور که در بالا نیز اشاره شد علاوه بر صدای فراگیر Dolby Atmos شما برای هر نوع محتوای موجود صدای دالبی فوق العاده ای را دریافت کرده در مجموع  برای صدای نرم تر مثل نوت های پیانو و صدای بلندتر و یا صدای های شدیدتر مثل انفجارهای موجود در فیلم های اکشن صدای بلندتر و صدایی بدون اعوجاج و نویز بلندگو را مشاهده خواهید کرد.

 

19kala

صدای تماس به صورت خودکار افزایش یافته و حجم صدا ترمیم شده و شما صدا مجازی همه جانبه ای را برای تمام محتوای خود خواهید داشت. به طور چشمگیری نویز پس زمینه را در فیلم های آنلاین و رسانه های اجتماعی کاهش می دهد. علاوه بر این مکالمه مثل پخش زنده پادکست ها و کتاب های صوتی را ارتقاء داده و پیگیری داستان را برای شما راحت تر می کند. صدای پس زمینه در پیام های صوتی نیز کاهش یافته از این رو شما می توانید صدا را واضح تر در نرم افزارهای پیام رسانی پخش کنید. در مجموع Dolby Atmos و Dolby sound صدای محتوای موبایل را واضح تر و همه جانبه تر و جذاب تر از قبل می سازد.


منبع: www.19kala.com

بزرگترین نمایشگر در میان موبایل های سری A سامسونگ از آن کدام مدل است؟

و باز هم یک مدل دیگر از سری a سامسونگ بر سر زبان ها افتاده که در واقع با عرضه آن یک صفحه نمایش سینمایی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. بعد از عرضه موبایل هایی چون، گلکسی ای 50 وسامسونگ گلکسی ای 30 و سامسونگ گلکسی ای 40 حال نوبت به معرفی و عرضه سامسونگ گلکسی ای 70 رسیده است. بدون شک یکی از نقاط برجسته آن نسبت به مدل هایی که تاکنون از این خط تولید عرضه شده صفحه نمایش بزرگ آن بوده که اندازه ای برابر با 6.7 اینچ داشته و از نوع Super AMOLED است. این صفحه نمایش به صورت Infinity-U طراحی شده به این معنی که برای جای دادن دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی خود از یک بریدگی کوچک u شکل بهره برده است. دوربین اصلی آن هم 32 مگاپیکسلی است.

 

19kala

 

این دو دوربین بدون شک بالاترین رزولوشن را در بین گوشی های سامسونگ تا به امروز خواهند داشت. علاوه بر این سنسور دوربین عقب از یک سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی (123 درجه) و یک سنسور عمق 5 مگاپیکسلی هم برخوردار است. یکی دیگر از ویژگی های آن استفاده از سنسور اثر انگشت روی صفحه نمایش و تشخیص چهره به عنوان مکانیسم های امنیتی است.

 

19kala

 

Galaxy A70 دارای یک باتری 4500 میلی آمپری بوده و جالب اینکه از تکنولوژی شارژ سریع 25 واتی نیز برخوردار بوده که گفته می شود که اولین گلکسی در نظر گرفته می شود که رکورد 18 وات را شکسته است اما از شارژ بی سیم در آن خبری نیست. گلکسی ای 70 به رم 6 و یا 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایت مجهز خواهد شد. درگاه سیم کارت هم می تواند یک سیم کارت و یک کارت حافظه جانبی microSD تا 512 گیگابایت را در خود جای دهد از این رو انعطاف پذیری بیشتری را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. از طرفی دیگر، یک صفحه نمایش 6.7 اینچی ممکن است کمی نگران کننده به نظر برسد به این دلیل که ممکن است ارگونومی آن را کم کند اما این نکته را در نظر داشته باشید که پهنای آن برابر با 76.7 میلی متر بوده که با Galaxy A7 (2018) ،Galaxy Note 9 قابل قیاس است.

 

همچنین در زمان هایی که قصد دارید به صورت یک دستی از آن استفاده کنید نیز پیمایش یک دستی در دسترس شما قرار گرفته است. ای 70 با نسخه 9 Pie پلتفورم اندروید و رابط کاربری One UI اجرا می شود که امکاناتی چون Night Mode و سامانه های اصلی سامسونگ مثل Pay, Knox and Pass ( که می تواند از سنسور FP برای ورد شما به سایت ها و سایر برنامه ها استفاده کند) را برای کاربران به ارمغان آورده است. این مدل از سری ای از 3 D Glasstic ساخته شده و اثر منشور رنگ های شگفت انگیز مرجانی، آبی و سیاه و سفید را در اختیار شما قرار خواهد داد. قیمت و زمان توزیع این گوشی هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.


منبع: www.19kala.com