وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com
وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com

گوشی پرچم دار لنوو با چیپست Snapdragon 855

گرچه شرکت لنوو در زمنیه تولید مدل های مختلف لپ تاپ لنوو شناخته تر شده تر بوده به طوری که در سال 2018 عنوان برند برتر لپ تاپ را به خود اختصاص داد اما این روزها برای اینکه در بازار رقابت موبایل هم از رقبایش عقب نماند نوآوری هایی را به به کار گرفته است. چند روز قبل لنوو رویدادی را برای معرفی گوشی 3 دوربینه Lenovo Z5s برگزار کرده است. شایعاتی که قبلا راجع به این موبایل لنوو منتشر شده نشان داد که احتمالا این گوشی از رم بیش از 8 گیگابایت برخوردار خواهد بود اما ظاهرا این شرکت سورپرایز بزرگتری را برای مشتریان خود ارائه داده است. این موبایل لنوو Lenovo Z5 Pro GT نام داشته و اولین گوشی است که به پردازنده Snapdragon 855 مجهز شده و دارای  12 گیگابایت رم است. این پردازنده با استفاده از تکنولوژی 7 نانومتری ساخته شده و سرعت بسیار بالایی دارد در حالی که مصرف انرژی آن به نحو قابل توجهی پایین آمده است برخلاف تصور، این پردازنده فاقد مودم 5 جی است اما قابلیت AI  آن ارتقاء قابل توجهی داشته است.

 

گوشی پرچمدار لنوو

 

 از آنجایی که در این گوشی سرعت حرف اول را می زند طراحی آن هم به گونه ای است که این حس سرعت را به کاربر القاء می کند. صفحه پشت آن شیشه ای است اما از الگوی کربن تقلید کرده در حالی که نور قرمز رنگی در لبه ماژول دوربین و نیمه پایین اسلایدر اضافه شده است.

 

لنوو زد 5 پرو جی تی

 

دیگر خصوصیات آن مشابه به گوشی vanilla Lenovo Z5 Pro است. صفحه نمایش آن Super AMOLED و اندازه ای برابر با 6.4 اینچ دارد سنسور اثر انگشت هم در زیر آن قرار دارد مکانیسم اسلایدی ماژول دوربین سلفی دوگانه 16+8 مگاپیکسلی را مخفی کرده در حالی که دوربین های اصلی با  لنز های 16 مگاپیکسلی و لنز ثانویه 24 مگاپیکسلی است. سه نسخه متفاوت با سه برچسب قیمتی متفاوت شامل نسخه 6/128، 8/256 گیگابایت و قدرتمند ترین نسخه آن با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده است. گفته می شود که عرضه این گوشی در تاریخ 24 ثانویه در بازارهای رسمی شروع خواهد شد.

 

اولین میان رده سامسونگ با دوربین سلفی روی نمایشگر

سامسونگ گلکسی اس 10 تنها گوشی سامسونگ نخواهد بود که از نمایشگر نامحدود-O(دارای یک سوراخ در قسمت بالا) استفاده خواهد کرد. بعد از انتشار خبرهای متعدد پیرامون Galaxy A8s حال ما می دانیم که این موبایل از یک پنل تماما صفحه نمایش جدید بدون بریدگی بهره خواهد برد. اکنون این موبایل به صورت رسمی معرفی شده اما هنوز در دسترس قرار نگرفته است. SamMobile گزارش داده که سامسونگ از سری A جدید خود رونمای کرده ولی هنوز مشخص نیست که قیمت این دستگاه چه قدر بوده و در چه بازارهایی قرار است توزیع شوداکثر خصوصیات آن مشخص شده است. 

 

همان طور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید ای 8 اس دارای یک پنل 6.4 اینچی با کیفیت Full HD+ بوده که نسبت 19.5:9 را به خدمت گرفته است. دریچه دوربین جای داده شده در گوشه سمت چپ صفحه نمایش چشمگیر و مشخص بوده اما کوچکتر از بریدگی به نظر می رسد. یکی از منابع خبری پیرامون سامسونگ عکس هایی را از این گوشی نشان داده که به وضوح جزئیات ماژول دوربین تعبیه شده در پنل جلو را نشان می دهد. در قسمت پایین این گوشی لبه بسیار باریکی دیده می شود و اطراف آن منحنی نیست. انتظار می رود که سامسونگ گلکسی اس 10 دارای لبه های منحنی بوده و حتی حاشیه های باریک تری داشته باشد.

 

سامسونگ گلکسی ای 8 اس با دوبین سلفی روی نمایشگر

 

ای 8 اس به پردازنده Snapdragon 710 مجهز شده و حافظه آن هم 128 گیگابایت و رم های 8/6 هم برای آن در نظر گرفته شده است. دوربین آن سه گانه بوده که از لنزهای 24، 5 و 10 مگاپیکسلی بهره برده است. دوربین سلفی آن هم 24 مگاپیکسلی است.  در پنل پشت علاوه بر ماژول دوربین ها یک سنسور اثر انگشت نیز به چشم می خورد که به صورت بیضی شکل طراحی شده است این درحالی که سامسونگ گلکسی اس 10 دارای سنسور اثر انگشت روی نمایشگر است. Galaxy A8s از جک 3.5 میلی متری هدفون پشتیبانی نکرده که برای برند سامسونگ جای شگفتی دارد. آپشن های رنگی آبی، سبز و نقره ای هم برای آن در نظر گرفته شده است. انتظار می رود که هوآوی هم از یک گوشی با طراحی مشابه در روز های آتی رونمایی کند و حتی گزارش های جدید نشان می دهد که شرکت لنوو هم قصد دارد که این نوع صفحه نمایش ها در مدل های جدید گوشی موبایل لنوو را به خدمت بگیرد.

 

 

گلکسی ای 8 اس با دوربین سلفی روی صفحه نمایش

بهترین گوشی تک دوربینه در سال 2018

آیفون ایکس آر یکی از گوشی هایی است که برخلاف آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس از یک دوربین بهره برده است. بنابراین، از نظر تئوری ممکن است در مقایسه با موبایل های دو دوربینه حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد اما نتیجه و در عمل عملکرد آن بسیار جالب توجه خواهد بود به طور کلی زمانی که صحبت از کیفیت دوربین ها به میان می آید، اپل بهترین کار را انجام می دهد چرا که طبق گفته آن سال ها است که حدود 800 مهندس و محقق در زمینه بهبود دوربین گوشی های آیفون کار می کنند.

 

آیفون ایکس آر بهترین دوربین در بین گوشی های تک دوربینه

 

که یک گزارش جدید DxOMark آشکار کرده که کیفیت دوربین گوشی آیفون ایکس آر در بین گوشی هایی که دارای یک دوربین هستند بهترین بوده همچنین خاطر نشان کرده که iPhone XR بالاترین امتیاز کلی را تا به حال در بین دستگاه های تک دوربین کسب کرده که تنها کمی از امتیاز گوشی گوگل پیکسل 2 بیشتر است. این بنچمارک اعلام کرده که آیفون XR از نظر معیارهایی مثل میزان روشنایی، رنگ و ثبت جزئیات و نویز تصاویر و جلوه های هنری با گوشی آیفون XS برابری می کند اما جای تعجبی ندارد که زمانی که صحبت از اثر بوکه به میان می آید XR ممکن است پایین تر از آن قرار گیرد.

 

 

آیفون ایکس آر بهترین دوربین در بین گوشی های تک دوربینه

 

در بسیاری از موقعیت های آزمایشی ارائه رنگ ها بسیار زنده و دلپذیر بوده گرچه عکس های iPhone XR در محیط های بیرون کمی متمایل به سفید سرد اما در محیط های داخلی به سمت گرم تر تغییر می یابد، از رنگ های تند و زننده اجتناب شده است. فوکوس خودکار عالی بوده و شما می توانید تصاویر تقریبا آنی را بدون کوچکترین مشکلی ثبت کنید. مشکل ثبات فوکوس هم وجود نداشته بنابراین تصاویر همیشه در مرکز هستند. در حالی که این راز بر کسی پوشیده نیست که هر گوشی می تواند در شرایط نوری مناسب عکس های بسیار خوبی را ثبت کند اما این شرایط نوری ضعیف است که یک گوشی با کیفیت را از یک گوشی بی کیفیت متمایز می کند. در زیر عکس گرفته شده با آیفون ایکس آر و آیفون ایکس اس مکس و گوگل پیکسل 2 گذاشته شده است. پنچمارک DxOMark که عملکرد دوربین گوشی های موبایل را مورد بررسی قرار داده و به آنها امتیاز می دهد به مقدار بسیار زیادی کیفیت دوربین آیفون ایکس آر را تحسین کرده است.

 

کیفت دوربین آیفون ایکس آر

 

7 پرچم داری که احتمالا از تراشه Snapdragon 855 استفاده خواهند کرد

پردازنده تازه معرفی شده Snapdragon 855 در اجلاس خود شرکت کوالکام معرفی شده است. هدف از معرفی این تراشه ارائه قدرتی بیشتر از چیپست A12 Bionic بوده است. بدون شک این تراشه Apple's A12 Bionic گوشی آیفون ایکس اس مکس را از دور خارج خواهد کرد. از قابلیت های آن می توان به پشتیبانی از تکنولوژی شبکه های 5G همچنین قابلیت هایی چون بهبود تجربه گیمینگ و عملکرد هوش مصنوعی و غیره اشاره کرد. انتظار می رود که این تراشه در انواع مختلفی از گوشی های رده بالای سال 2019 و یا بعد از آن مورد استفاده قرار گیرد. 

 

این پردازنده بر اساس فرآیند 7 نانومتری همانند پردازنده استفاده شده در هوآوی میت 20 پرو ساخته شده که نسبت به فرآیند 10 نانومتری کارایی بسیار بهتری خواهد داشت که با ترکیب با تکنولوژی 5G، پرچم داران جدید سرعت قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته و همچنین به لطف وجود این پردازنده عملکرد دوربین ها هم ارتقاء قابل توجهی خواهد داشت. این شرکت همچنین سنسور 3D Sonic خود را رونمایی کرده و در حال حاضر هم بر روی قابلیت سنسور اثر انگشت روی صفحه نمایش بر اساس تکنولوژی اولتراسونیک کار می کند. گفته می شود سنسورهای اثر انگشت اولتراسونیک نسبت به تکنولوژی نوری زیر شیشه موجود بسیار بهتر خواهند بود.

 

استفاده پرچمداران سا ل 2019 از چیپ اسنپدراگون 885

 

و طرح های شرکت کوالکام برای این تکنولوژی سرانجام در چیپست Snapdragon 855 نتیجه داده است. سنسور 3D Sonic آماده است تا در اوایل سال 2019 در گوشی های پرچمدار مورد استفاده قرار گیرد. این بدان معنی است که ما شاهد یک حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش پرچمدار بعدی سامسونگ خواهیم بود. گرچه به طور رسمی مشخص نشده که کدام یک از پرچم داران سال 2019 از اسنپ دارگون 855 استفاده خواهد کرد اما انتظار می رود که گوشی هایی چون Samsung Galaxy S10 ,OnePlus 7, Google Pixel 4, LG G8, Moto Z4, Sony Xperia XZ4  و پرچم دار HTC از این تکنولوژی بهره برند.

صفحه نمایش ثانویه و احتمال حذف کامل دوربین های سلفی

در چند هفته گذشته به چندین گزینه برای جای دادن دوربین سلفی از جمله قرار دادن آن در حفره ای در صفحه، یک قاب کشویی پشت صفحه اصلی (گوشی شیائومی می میکس 3) و غیره  اشاره شده است. اما چه می شود اگر این مشکل با حذف کامل دوربین سلفی در مجموع حل شود؟ تنها راه حلی که برای این کار وجود دارد این است که می توان فریم عکس سلفی را با دوربین عقب تنظیم کرد اما هیچ منظره یابی برای این کار وجود ندارد. حال ما می دانیم که پنل نمایش ثانویه قادر است به عنوان یک منظره یاب عمل کند. Meizu Pro 7 یک نمایشگر کوچکی را در عقب نشان داده که برای گرفتن عکس های سلفی با دوربین عقب می تواند بسیار خوب باشد (این گوشی دارای یک پنل AMOLED 2 اینچی است) اما بدون شک مدل های جدید گوشی با صفحه های ثانویه بزرگتر از آن هم تولید خواهند شد.

 

صفحه نمایش ثانویه و احتمال حذف کامل دوربین سلفی

 

استفاده از این نوع پنل تنها به دلیل حذف بریدگی صفحه نمایش نبوده و بدون شک دلایل دیگری هم خواهد داشت. جای هیچ شکی نیست که دوربین عقب از نظر سخت افزاری قوی تر از دوربین های سلفی است. تصور کنید که بیشتر گوشی ها حتی یک دوربین سلفی به همراه فوکوس خودکار هم در نداشته باشند؟ تنها یک دلیل وجود دارد و آن برخورداری از یک دوربین بهتر است. حتی یک ماژول دوربین کوچک موبایل هم فضای زیادی اشغال می کند. برآمدگی دوربین ها می تواند شاهدی برای این موضوع باشد. در طراحی مدرن انواع گوشی موبایل هیچ فضایی در بالای پنل رو به رو وجود نخواهد داشت. به غیر از این، صفحه نمایش ثانویه چه کاربردهایی دیگری خواهد داشت. Yota در زمینه تولید نمایشگرهای کم مصرف (بسیار روشن) e-ink کار می کند اما متاسفانه این نوع صفحه نمایش ها نمی تواند به عنوان منظره یاب سلفی در نظر گرفته شوند.

 

موبایلهایی با نماشگرهای چند گانه

 

در صفحه ثانویه حالت Always On Display برای نشان دادن ساعت و ناتیفیکیشن ها به کار رفته و یا حتی استفاده از تصویر پس زمینه برای متفاوت کردن ظاهر گوشی نمایش داده خواهد شد. حتی ممکن است این امکان سرگرم کننده هم باشد چرا که دو نفر از دو طرف گوشی می توانند به انجام بازی بپردازند. علاوه بر همه ویژگی هایی که گفته شد باز هم می تواند موارد دیگری را نیز در برداشته باشد اما تا زمانی که گوشی در دست قرار نداشته نمی توان دقیقا مشخص کرد که این خصوصیات چه چیزی می توانند باشند.

 


امکان آشنایی کامل با مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری انواع موبایل و ابزاری برای مقایسه گوشی در این سایت ارائه شده است بنابراین به راحتی می توانید نسبت به محصول شناخت کاملی را به دست آورده و خرید بهتری را داشته باشید.