وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com
وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com

شناسایی یک ابزار هکینگ جدید که می تواند به فضای ابری آیفون دسترسی یابد!


یک شرکت امنیتی اسرائیلی با سابقه توسعه برخی از پیشرفته ترین و پیچیده ترین ابزارهای هکینگ موبایل که تاکنون شاهد آن بوده ایم این ابزارها را به طور قابل توجهی افزایش داده است. بر اساس گزارشی که از Financial Times منتشر شده گروه NSO نسخه به روزرسانی شده ابزار Pegasus را به فروش می رساند که می تواند نه تنها به اطلاعات نگهداری شده در گوشی آیفون و گوشی های اندروید دسترسی یابد بلکه حتی می تواند به اطلاعات نگهداری شده در فضای ابری کاربر هم دسترسی یابد. Pegasus طراحی شده تا به طور مخفیانه همه عناصر دستگاه کاربر از جمله پیام های متنی، ایمیل ها و داده های لوکیشن، تاریخچه جست جو، شماره تلفن ها و عکس ها و غیره را نظارت کند. پگاسوس آنقدر پیشرفته است که حتی می تواند زمانی که یک کاربر به طور ناخواسته بر روی یک لینک پیام کلیک کرد بر روی دستگاه هدف نصب شود. بدیهی است که پگاسوس یک ابزار بسیار گران قیمتی است که میلیون ها دلار قیمت داشته در نتیجه بازار اولیه آن دولت های خارجی و آژانس های اطلاعاتی خواهند بود.

 

بد افزاری که آی کلود را حک می کند

 

در رابطه با قابلیت های جدید پگاسوس Financial Times خاطر نشان کرده است که این نرم افزار می تواند اطلاعات را از سرورهای اپل، گوگل و فیسبوک، آمازون و ماکروسافت جمع آوری کند. در نتیجه این نرم افزار می تواند به عکس های نگهداری شده، پیام ها و حتی داده های مکان یابی از انواع مختلفی از سرویس های شخص ثالث را جمع آوری کند. طبق بیانه ای که در Financial Times تهیه شده سخنگوی شرکت اپل گفته است که شاید برخی از ابزارهای گران قیمتی وجود داشته باشد که دستگاه های بسیار کوچک مثل موبایل را هدف حمله خود قرار دهند اما ما اعتقاد داریم که این ابزارها برای حمله گسترده به مشتریان خیلی نمی تواند مفید باشند. در واقع پگاسوس آن چیزی نیست که کاربران اندروید و یا IOS نگران آن باشند اما این نکته را مشخص می کند که داده های امنیتی تا چه میزان می توانند توسط برخی از بدافزارهای امنیتی پیشرفته در این سیاره مورد هدف قرار گیرند. 

نقد و بررسی شیائومی می ای 3/xiaomi mi a3

 

رابط کاربری "اندروید وان" و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی

19kala

 

شیائومی در تاریخ 17 جولای از یکی دیگر از مدل های خود رونمایی کرده است. شیائومی می ای 3 با پلتفورم اندروید وان در کشور اسپانیا معرفی شده است. همانند نسخه های قبلی خود مثل می ای 2 با رابط کاربری خام اندروید عرضه شده که نرم افزار منظم را برای آن به ارمغان آورده و به لطف برخورداری از آن طی 2 سال به طور منظم به روز رسانی خواهد شد. همان طور که قبلا هم گفته شد اساس طراحی آن با می سی سی 9 ای یکی است. سری می جزء میان رده های پر فروش این شرکت محسوب شده که عملکردی در حد پرچم دار را از خود نشان داده و این یکی از دلایلی است که فروش این نسخه را از سایر مدل های شیائومی بالاتر برده است. شیائومی می سی سی 9 و شیائومی می سی سی 9 ای که حاصل همکاری شیائومی با شرکت Meitu بوده با "شعار دوربین سلفی مخصوص عاشقان سلفی" و برای نسل جوان معرفی و ساخته شده است. به همین دلیل هم آپشن های رنگی متعددی دارد. شیائومی می ای 3 هم دقیقاً همانند mi cc9e است که در ادامه به برخی از مشخصات آن اشاره خواهیم کرد.

 

طراحی:

از جمله ویژگی های بارز سری ای شیائومی برخورداری از بدنه مقاوم است ای 3 هم از این قاعده مستثنی نبوده و مقاومت بسیار خوبی را به نمایش گذاشته است چرا که فریم آلومینیومی به همراه محافظ گوریلاگلس 5 در کمتر  میان رده ای یافت می شود. در نتیجه مقاومت بسیار خوبی را هم در برابر ضربه و هم در برابر خط و خش از خود نشان داده است. ابعاد این محصول 153.5× 71.9 × 8.5 میلی متر و وزنی برابر با 173.8 گرم دارد. در مقایسه می توان گفت که می ای 2 وزنی برابر با 166 گرم دارد. از نظر آپشن های رنگی هم گفته می شود که این مدل در سه رنگ آبی، سفید، و نوعی خاکستری عرضه شده است. درگاه سیم کارت در سمت راست قرار گرفته و راکرهای تنظیم صدا و دکمه پاور در قسمت سمت چپ واقع شده اند. لبه های پنل عقب آن هم به صورت منحنی طراحی شده بنابراین حس بسیار خوبی داشته و راحت در دست گرفته می شود. ماژول سه گانه دوربین ها هم به صورت عمودی در گوشه سمت چپ واقع شده و فلش در زیر آن جای گرفته است.

 

صفحه نمایش:

ارتقاء قابل توجه این مدل نسبت به نسخه قبلی خود نمایشگر بوده که هم از نظر طراحی و هم از نظر نوع پنل ارتقاء پیدا کرده است. این بار پنل Super AMOLED را به کار گرفته درحالی که پنل نمایش می ای 2 از نوع IPS LCD است. طراحی آن هم ارتقاء یافته و برای ارائه یک پنل نمایش تمام صفحه و ارائه تجربه بصری فوق العاده از بریدگی قطره ای شکل بهره برده است و تنها دربردارنده دوربین سلفی است. گرچه در لبه پایین، حاشیه اندکی به چشم می خورد اما نسبت به می ای 2 می توان گفت که کاملا بدون حاشیه است. چرا که می ای 2 هم در لبه پایین و هم در لبه بالا حاشیه زیادی دارد. در حالی که می ای 3 یک پنل تمام صفحه را در اختیار کاربران قرار داده بنابراین می توانند حس بی نظیری از مالتی مدیا را تجربه کنند. این نمایشگر 6.01 اینچی بوده و رزولوشن 720×1560 پیکسل و کیفیت تصویر HD+ را ارائه داده است. جای تعجب دارد که نسخه قبل آن رزولوشن بالاتری را به نمایش گذاشته است. اما دور از انصاف است که از ویژگی هایی چون روشنایی بیشتر و ارائه رنگ مشکی بهتر و ارائه رنگ های سرزنده تر و شاداب تر چشم پوشی کنیم. نسبت صفحه نمایش به بدنه ~80.3% و تراکم پیکسلی ~286 هم از دیگر ویژگی های آن است. 

 

دوربین: 

19kala

امسال گوشی های هوشمند اکثراً از دوربین های چندگانه استفاده کرده اند. همانند ردمی نوت 7 لنز اصلی آن 48 مگاپیکسلی است که دیافراگم f/1.8 را به کار گرفته است. این لنز از نوع واید بوده و تاثیر به سزایی در کیفیت عکس ها داشته و با استفاده از آن فضای بیشتری را می توان در یک قاب جای داد. یک لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/2.2 و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی هم آن را همراهی می کنند. اما دوربین سلفی بیشتر خودنمایی کرده و  ارتقاء قابل توجهی داشته و 32 مگاپیکسلی است.  

سخت افزار و نرم افزار:

19kala

اما سخت افزار مورد استفاده در این مدل یکی از چیپست هایی است که در اوایل سال 2019 معرفی شده و 64 بیتی است و از 8 هسته Kryo 260 تشکیل شده که 2 هسته طلایی با فرکانس 2.0 و 6 هسته نقره ای Kryo 260 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز کار می کنند. Adreno 610 هم پردازنده گرافیکی است که با این سی پی یو جفت شده است. این پردازنده قابلیت های عکاسی بیشتری را برای این میان رده به ارمغان آورده است. مشخص است که شیائومی درmi a3 بیشتر بر عکاسی تاکید داشته تا عملکرد. به این دلیل که در بعضی موارد عملکرد پردازنده Snapdragon 660  از آن بهتر است. همچنین طبق ادعای این شرکت این پردازنده توانسته تا حدودی قابلیت های هوش مصنوعی، عملکرد بازی، دوربین و عملکرد های امنیتی را ارتقاء دهد.  در واقع اولین گوشی است که این پردازنده را به خدمت گرفته است. امتیاز آن در بنچمارک آنتوتو تقریبا 143.000 است که امتیاز قابل توجهی در میان رده ها محسوب می شود.

و اما تفاوت اصلی و مهم mi a3 با می سی سی 9 ای استفاده از نسخه نرم افزاری است. می سی سی 9 ای از رابط کاربری MIUI 10 بر پایه نسخه 9.0 (  Pie) پلتفورم اندروید بهره برده در حالی که  می ای 3 فاقد این پوسته سفارشی است و از نسخه خام اندروید یا "اندروید وان" بهره برده که عملکردی روان و آراستگی و سادگی را برای آن به همراه داشته است. از طرفی هم به طور منظم تا 2 سال به روز رسانی خواهد شد و سرعت بسیار خوبی در باز کردن برنامه های مختلف دارد.

 

از خصوصیات ارتباطی آن هم می بایست گفت که از پورت مادون قرمز، رادیو FM، رابط Type-C 1.0 و بلوتوث نسخه 5.0 برخوردار بوده اما از قابلیت NFC پشتیبانی نمی کند. بر خلاف می ای 2 این نسخه از جک 3.5 میلی متری هدفون پشتیبانی کرده در نتیجه برای اتصال به انواع هدفون و هندزفری نیاز به مبدل نخواهید داشت در حالی که حتی برخی از پرچم داران این برند مثل می 9 هم فاقد این قابلیت بوده و برای اتصال به هندزفری های سیمی می بایست از رابط استفاده کرد.

 

باتری:

19kala

یکی دیگر از مواردی که نسبت به نسخه سال قبل ارتقاء یافته باتری به کار رفته در آن است که ظرفیتی برابر با 4030 میلی آمپر دارد و از شارژ سریع 18 وات نسخه (Quick Charge 3) نیز پشتیبانی می کند. از این رو علاوه بر اینکه طول عمر فوق العاده ای داشته در مقایسه با قبل نیز سریع تر شارژ می شود. زیرا تنها برخی از نسخه های می ای 2 از شارژ سریع پشتیبانی می کردند. به طور کلی و با توجه به موارد بیان شده در بالا شیائومی در می ای 3 سعی کرده که تمرکز بیشتری را بر قابلیت های دوربین و طراحی گذاشته به این دلیل که بیشتر جمعیت جوان را بیشتر مد نظر قرار داده است.

امتیاز گلکسی نوت 10 در بنچمارک گیکبنچ مشخص شد!

 

گلکسی نوت 10 در 7 جولای عرضه خواهد شد. حال بنچمارک گیکبنچ که یکی از معتبرترین بنچمارک ها در حوزه موبایل در نظر گرفته می شود مدل SM-970F از آن را به نمایش گذاشته که از پردازنده Exynos 9825 بهره برده و دارای 8 گیگابایت رم است. برای اولین بار است که این گوشی موبایل در این بنچمارک دیده می شود اما ماه قبل این موبایل با مدل SM-N976B در تست های Geekbench درست با همین چیپست و همین مقدار رم ظاهر شده است. SM-970F امتیاز بهتری نسبت SM-N976B دارد. این نشان می دهد که از نظر نرم افزاری این نسخه ارتقاء یافته است.

 

امتیاز گلکسی نوت 10 در بنچمارک گیکبنچ مشخص شد

 

همچنین نسخه دیگری از نوت 10 هم با پردازنده Snapdragon 855 منتشر شده که با مدل N976V و 12 گیگابایت رم عرضه خواهد شد. این نسخه هم در تست عملکردهای تک هسته ای گیکبنچ امتیازی کمتر از مدل SM-N970F را کسب کرده در حالی که در عملکردهای چند هسته ای امتیاز این نسخه بالاتر است. قرار است سامسونگ سری نوت خود را در سه نسخه عرضه کند که شامل نوت 10 نوت، 10 پلاس و نوت 10 نسخه 5G خواهد بود. Note10 و Note10+ طراحی مشابه ای دارند اما نسخه پلاس آن صفحه نمایش بزرگتری داشته و یک دوربین ToF در پنل عقب به چشم می خورد و متعاقبا باتری بزرگتری را نیز به خدمت خواهد گرفت. هر دو نسخه های آن کمتر از 256 گیگابایت حافظه داشته و هر دو فاقد جک 3.5 میلی متری هدفون هستند.

امتیاز نسخه اگزینوس نوت 10 در بنچمارک گیکبنچ مشخص شد

نقد و بررسی هوآوی آنر 20 پرو: تجربه ای نو در ثبت خلاقانه ترین تصاویر

سال 2019 را می‌توان سال قدرت نمایی برندهای موبایل در زمینه تولید گوشی با دوربین‌های منحصر به فرد نامید. زیر برند شرکت هوآوی یعنی honor نیز با معرفی آنر 20، آنر20 آی و 20 پرو ثابت کرده که در این عرصه به دنبال تولید بهترین‌هاست. استفاده از چیپست قوی، دوربین چهارگانه و طراحی خاص تأیید کننده این ادعاست. پوستر خلاقانه‌ای که honer برای مراسم رونمایی از این گوشی‌ها بکار برد، با هنرمندی تمام به رنگ و چینش دوربین‌ها اشاره داشت.

19kala

طراحی:

رنگ‌های جذاب و دوست داشتنی ارغوانی و سبز اولین نکته‌ی بارزی است که در مواجه با این مدل به چشم می‌آید. نوع طراحی پنل پشتی اصطلاحاً هولوگرافی نامیده می‌شود که انعکاس و تابش نور در زوایای مختلف را به شکل چشم نوازی به همراه می‌آورد. شاید نمایشگر 6.26 اینچی در نگاه نخست این حس را به کاربر منتقل نماید که در دست گرفتن گوشی کمی سخت است اما باید گفت که به راحتی وبا یک دست قادر به نگه داشتن آن خواهید بود و بسیار خوش دست و خوش فرم است. این بدنه به نوعی قدرت‌نمایی آنر در مقابل رقبا به شمار می‌رود زیرا از سه لایه تشکیل شده از جمله لایه رنگ، شیشه و لایه سوم ( با تراشه‌های ریز الماس) که وظیفه انعکاس نور را برعهده دارد و در کنار هم دوام و مقاومت بالایی را به همراه می‌آورد.

 

19kala

 

چینش دوربین‌ چهارگانه در این بخش L شکل بوده و دارای کمی اختلاف سطح با بدنه است اما این امر در هنگام در دست گرفتن آن مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند. شیار سیم‌کارت در سمت چپ فریم بوده و در سمت راست هم دکمه صداست. هیچ سنسور اثر انگشتی در پشت یا زیر صفحه نمایش وجود ندارد بلکه این حسگر با دکمه پاور یکی هست که سرعت بالا در باز کردن گوشی از ویژگی‌های مهم آن به شمار می‌رود. در زیر دستگاه یک پورت USB-C، میکروفون و بلندگو اصلی تعبیه شده اند. همچنین این محصول ابعاد 8.4×74×154.6 میلی‌متر داشته و وزن آن 164 گرم است.

19kala

 

19kala

نمایشگر:

همانطور که اشاره شد نمایشگر آنر 20 پرو دقیقاً همانند آنر 20،  6.26 اینچی بوده کهhoner آن را All-View Display (نمایشگر تمام صفحه) می‌نامد. نسبت آن به بدنه 84.1 بوده و رزولوشن 2340 × 1080 پیکسلی دارد. گرچه انتظار می‌رفت حداقل پنل استفاده شده در این گوشی امولد باشد اما honor از همان پنل IPS معمول استفاده کرده که برای پایین نگهداشتن قیمت تمام شده این مدل است و با این وجود این صفحه نمایش شفافیت، وضوح و غنای رنگ را به شما هدیه خواهد داد. دوربین سلفی بر روی نمایشگر پانچ شده و تنها  قطر 4.5 میلی متری دارد که به معنای استفاده حداکثری از نمایشگرست.

دوربین:

آنر 20 پرو: طراحی خلاقانه

 

ویژگی بازر honor 20 poro در همین قسمت است، در واقع آنر توانسته گوشی قدرتمندی ارائه کند که مراجع مهمی مانند وبسایت معروف DxOMark امتیاز 117 را به عملکرد آن بدهد که از بسیاری گوشی‌های پرچمدار بازار بالاترست و در بخش ویدیو این امتیاز 97 است که با گلکسی اس 10 و هوآوی پی 30 پرو برابرست. دوربین چهارگانه L شکل بوده و یک ابتکار در طراحی و چینش به شمار می‌رود. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بوده و  سنسورهای فوق عریض ۱۶مگاپیکسلی، تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کند، در بخش سلفی نیز دوربینی 32 مگاپیکسلی در ثبت تصاویر به شما کمک خواهد کرد.

آنر 20 پرو: طراحی خلاقانه

به تصاویری که با کمک دوربین اصلی عکاسی می‌کنید فوق 48 مگاپیکسل گفته می‌شود زیرا از هوش مصنوعی در ثبت جزئیات بهره می‌برد، همچنین ثبت عکس‌هایی با زاویه دید 117 درجه به کمک لنز ۱۶مگاپیکسلی فوق عریض امکان پذیرست. از دیگر سو لنز ۲ مگاپیکسلی اجازه می‌دهد که عکس‌هایی ماکرو با فاصله ۴سانتی‌متر ثبت شود. لنز دیگر هم وظیفه ثبت عمق را برعهده دارد. زوم فوق العاده بدون از دست دادن کیفیت از دیگر ویژگی‌های فوق العاده آنست. عکاسی در شب نیز با استفاده از الگوریتم AIS نیز برای شما میسر شده که نتیجه‌ی آن ثبت تصاویر واضح و شفاف در شرایط کمبود نور یا دست لرزش داشته باشد.

سخت افزار و نرم افزار:

آنر 20 پرو: طراحی خلاقانه

 

از لحاظ سخت افزاری پردازنده‌ی ۷ نانومتری کایرین ۹۸۰ در این مدل تعبیه شده و به همراه این تراشه یک پردازنده گرافیکی GPUTurbo وجود دارد که اجرای روان‌تر بازی‌ها را به دنبال دارد و این گوشی به اندازه پرچمداران هوآوی مانند P30 PRO از این نظر قدرتمند است. آنر ۲۰ پرو با رم ۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه شده و البته از قابلیت ارتقا به وسیله micro SD برخوردار نیست.نکته‌ی دیگری که نباید از اشاره به آن غافل شد استفاده از فناوری ورق‌های گرافن در ساخت این محصول است که نقش خنک کننده و خنک نگهدارنده‌ی تراشه را ایفا می‌کند.نقطه ضعف این مدل در بخش سخت افزاری که باعث می‌شود بدون تبدیل نتوانید از هدفون و هندزفری غیربلوتوثی استفاده کنید عدم برخورداری از جک 3.5 میلی متری هدست است.

طبق انتظار آنر از اندروید ۹ پای و رابط کاربریMagic 2.1 برای محصولات جدید و بالارده‌ی خود بهره گرفته است. با وجود نام متفاوت، همان رابط کاربری EMUI در گوشی هوآوی است با این تفاوت که کمی از لحاظ امکانات پیشرفته‌ترست و بطور مثال شما شاهد تنظیمات صرفه‌جویی در باتری هستید. با این رابط مشکل خاصی را در نصب و اجرای برنامه‌ها نخواهید داشت و اجرای روان اپلیکیشن‌ها از ویژگی‌های بارز آنست.

 

باتری:

آنر 20 پرو: طراحی خلاقانه

با توجه به داشتن امکاناتی که اشاره شد انتظار می‌رود که ظرفیت باتری 20 poro قابل توجه باشد و به همین دلیل آنر یک باتری لیتیوم پلیمری 4,000 میلی‌آمپری برای این مدل پیش بینی کرده که شارژدهی آن به طور متوسط یک روز کامل خواهد بود. از لحاظ عملکرد اگر بخواهید این باتری را بسنجید باید گفت که پخش موسیقی تا 141 ساعت و تماس‌ را تا 21 ساعت پشتیبانی می‌کند. چنین باتری‌ قدرتنمدی تکنولوژی فست شارژ را نیز می‌طلبد به همین دلیل به همراه Honor 20 poro، شاهد فست شارژر 22.5 واتی هستید که در 30 دقیقه شارژتان را از صفر درصد به 50 درصد خواهد رساند.در ادامه باید افزود که شارژ باتری از طریق پورت USB Type-C ممکن شده و علی رغم بدنه شیشه‌ای از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌شود. 

جمع بندی:

در کنار تمام مواردی که ذکر شد باید افزود که شما با خرید گوشی مدنظر از صدای فراگیر مجازی 9.1 بهره مند خواهید شد، این نوع صدا در راستای حفظ سلامت گوش‌ها طراحی شده و البته به اندازه کافی رسا و شفاف است. بطورکلی آنر با مدل‌هایی که ارائه نموده ثابت کرده که فراتر از یه زیر برند فعالیت می‌کند.

 

نقد و بررسی شیائومی می سی سی 9: گوشی مخصوص عاشقان سلفی

19kala

 

به تازگی برند شیائومی با خرید شرکت Meitu  که با اپلیکیشن‌های تخصصی و همچنین گوشی‌های هوشمند ویژه سلفی  شناخته شده، دست به تولید اسمارتفون‌های سری Mi CC9 زده است. دو گوشی از این سری که اخیراً معرفی شده Xiaomi Mi CC9 و Xiaomi Mi CC9e نام دارند که تمرکز آنها بر دوربین سلفی بوده و به همین دلیل شیائومی آنها را گوشی میان رده ویژه جوانان معرفی کرده است. در مورد Mi CC9 می توان گفت برخورداری از چیپست قدرتمند، دوربین سلفی باکیفیت و طراحی خاص از برجسته‌ترین ویژگی‌های آنست که به صورت کامل در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

19kala

طراحی:

زمانیکه برندی با این اطمینان مدل گوشی خود را جوان پسند و برای جوانان معرفی کند، بدون شک همه‌ی انتظارات به این سمت سوق پیدا می‌کند که مخاطب با طراحی شکیل و ویژه‌ای روبرو خواهد شد و این اتفاق دقیقاً در این مدل‌ رخ داده است. در برخورد اول با جلوه‌‌ی رنگ و تنوع روبرو خواهید شد که عامل اصلی جذابیت آنست. این مدل در سه رنگ سفید، مشکی و آبی در دسترس بوده که همگی زیبا و چشم نواز هستند به ویژه این جذابیت در رنگ سفید که حالت صدفی دارد بیشتر به چشم می‌آید. نکته‌ی قابل توجه دیگر اینکه این روزها ساخت پنل پشتی با انعکاس نور یکی از ترندهای طراحی به شمار می‌رود که شیائومی نیز به این مورد توجه ویژه داشته  و نمود آن را می‌توان هم در این محصولات و هم برندهای دیگر نظیر سری نوا 5 هوآوی به وضوح دید. در انتها اینکه پنل جلویی و پشتی این محصول شیشه ای بوده که توسط فریم فلزی به هم متصل شده اند. ابعاد این مدل با نمایشگر 6.39 اینچی 8.7 × 74.5× 156.8میلی متر و دارای وزن 179 گرم است .

نکته: گمانه‌زنی می‌شود این مدل در رنگ‌های متنوع تری در آینده نزدیک عرضه شود.

19kala

 

صفحه نمایش:

نوع  طراحی نمایشگر این محصول waterdrop یا همان ناچ قطره‌ای شکل بوده، پنل نمایشگر نیز سوپر امولد است که از تکنولوژی‌های پیشرفته و مدرن به شمار آمده و استفاده از آن در یک گوشی نوید داشتن تصاویر شفاف با رزولوشن 1080 در 2340، غنای رنگی بالا، عمق مناسب تصاویر و طبیعی بودن آنهاست و البته باید افزود که زاویه دید گسترده‌ای را نیز برای کاربر به همراه می‌آورد که تجربه‌ی دلچسبی است. نمایشگر با گوریلا گلاس 5 پوشیده شده که آسیب پذیری آن را در برابر خش و ضربه تا حد بسیار زیادی می‌کاهد. حسگر اثر انگشت مانند دیگر مدل‌ها در بخش پشتی نیست و زیر صفحه نمایش انتقال یافته است.

دوربین:

19kala

 

نقطه تمایز اصلی و یکی از بزرگترین مزایای خرید Xiaomi Mi CC9  داشتن یک گوشی با دوربین سلفی قدرتمندست که از فناوری میتو (Meitu) برای عکاسی بهره می‌برد. این حالت جدید عکاسی که به صورت کامل «Meitu Beauty for Selfie» نام دارد، در اصل برای زیباسازی عکس‌ها در نور کم خلق شده، شاید جالب باشد بدانید که ویدئویی از مقایسه دوربین سلفی این مدل و iphone XS در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در شرایط نور کم، حریف آمریکایی بدون چون و چرا این رقابت را به گوشی شیائومی باخته است. بسیاری از کارشناسان و منتقدان صنعت موبایل معتقدند که بهترین دوربین سلفی حال حاضر صنعت موبایل در این مدل‌ها به کار رفته که همه می‌توانند با هزینه مناسب از این امکان فوق العاده بهره ببرند.

در مورد مشخصات دوربین هم باید گفت که در بخش سلفی 32 مگاپیکسل بوده، دوربین اصلی کیفیت 48 مگاپیکسلی دارد و دو سنسور 8 و 2 مگاپیکسلی که وظیفه ثبت عمق و جزئیات را دارند آن را همراهی می‌کند. ضبط ویدئو نیز با سه کیفیت 2160 و 1080 پیکسلی ممکن گردیده است.

سخت افزار:

19kala

 

چیپست اسنپ دراگون 710 که در سال 2018 توسط شرکت کوالکام رونمایی شد به عقیده کارشناسان فن بهترین تراشه‌ای است که در میان رده‌ها به کار رفته و به کار می‌رود زیرا نسبت به مدل‌های قبلی توان پردازشی بهتر، ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی به ویژه در مورد عکاسی و مصرف انرژی کمتری  را به همراه خواهد آورد. این مدل با حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی با رم 6 گیگابایت و 256 گیگابایتی با رم 8 گیگبایت عرضه شده که به کمک Micro SD قابلیت ارتقا تا 256 گیگابایت را نیز دارد، البته تنها اشکال کار اینست که هنگام استفاده از حافظه جانبی باید قید سیم کارت دوم را بزنید زیرا درگاه این دو مشترک است. استفاده از انواع هدفون و هندزفری غیر بلوتوثی به کمک جک 3.5 میلی متری برای مخاطب فراهم گردیده است.

نرم افزار:

در ابتدا باید گفت که وجه تمایز این مدل با بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار برخورداری از ایموجی‌های متحرک است که شیائومی اختصاصاً آنها را Mimoji نامیده از ویژگی‌های خاص آن می‌توان به کاراکترهای تیپیکال شرقی ، امکان ایجاد اتوماتیک میموجی به تعداد بسیار زیاد و متفاوت اشاره نمود.

19kala

 از لحاظ نرم افزاری این گوشی از اندروید پای و نسخه دهم رابط کاربری MIUI بهره‌مندست که از ویژگی‌های مهم این رابط کاربری در مقایسه با نسخه‌های قبلی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: 

تغییر اسلایدر نور و صدا: علاوه بر دکمه کم و زیاد کردن صدا، اسلایدر آن هم بر روی صفحه نشان داده می‌شود تا با انگشت به راحتی قابل تنظیم باشد در مورد اسلایدر نور هم همینگونه است.

اجرای روان‌تر برنامه‌ها:  به کمک این رابط کاربری جابجایی بین برنامه‌ها، بالا آمدن و سرعتشان تا حد چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند.

باتری:

19kala

 

اگر جز افرادی هستید که به طور مدام از موبایل استفاده می‌کنید و قصد خرید گوشی شیائومی را دارید که شارژدهی مناسبی داشته باشد تا شما را از استفاده مدام از پاور بانک یا شارژر فندکی خلاص کند، بهترست در کنار دیگر ویژگی‌های مهم این مدل به باتری 4030 میلی آمپری می سی سی 9 نیز توجه کنید که قابلیت فست شارژ یا همان شارژ سریع 18 واتی را دارد. 

جمع‌بندی:

خوش دست و زیبا بودن، برخورداری از دوربین با کیفیت در کنار پردازنده قوی، پشتیبانی از بلوتوث 5.0 و تکنولوژی NFC در کنار مقرون به صرفه بودن از جمله دلایل محکم و مهمی هستند که به انتخاب این مدل برای خرید منجر خواهد شد.

نقاط قوت: دوربین سلفی قدرتمند حتی در محیط‌های کم نور-طراحی چشم نواز و جوان پسند-نرم افزار پر سرعت-چیپست قوی-برخورداری از تکنولوژی NFC-قابلیت شارژ سریع 

نقاط ضعف: درگاه مشترک سیم کارت دوم و حافظه جانبی