وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com
وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com

مقایسه سه گوشی جدید و جنجالی آیفون

مقایسه سه گوشی جدید و جنجالی آیفون

و بالاخره بعد از یک سال شایعات و حس و گمان های متعدد اپل محصولات جدیدش را در رویدادی که سالانه در ماه سپتامبر برگذار می شود معرفی کرد. این رویداد در محل برگزاری رویدادهای این شرکت در کالیفورنیا انجام گرفت، در این رویداد اپل واچ سری 4، آیفون ایکس اس، و آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر معرفی شدند. آیفون ایکس آر مدل ارزان قیمت این سری گوشی های آیفون در نظر گرفته می شود و طراحی آن مشابه به XS است بوده از طرفی قیمت آن بسیار کمتر است اما قیمت آن هنوز هم از قیمت آیفون ایکس بالاتر است. XS و XS Max هر دو جانشین گوشی آیفون ایکس بوده و در سری پرچم داران گوشی های هوشمند قرار می گیرند. آیفون ایکس اس همانند آیفون ایکس به یک پنل 5.8 اینچی مجهز شده اما ایکس اس مکس نسل بعدی نسخه های پلاس این برند به حساب می آید که از یک پنل 6.5 اینچی استفاده کرده است. در ادامه به مقایسه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این سه مدل گوشی آیفون خواهیم پرداخت. 

 

گوشی های 2018 آیفون

 

طراحی:
اولین چیزی که در طراحی این سه مدل به چشم می خورد این است که در طراحی پنل جلو، از آیفون ایکس تقلید شده و نمایشگر آنها بدون لبه طراحی شده است. هیچ یک از این مدل ها سنسور اثر انگشت Touch ID نداشته و برای باز کردن قفل و دسترسی به اپلیکیشن های شخصی بر Face ID متکی هستند در نتیجه همه از بریدگی صفحه نمایش برخوردار هستند. از نظر طراحی شباهت دیگری که دیده می شود، برخورداری از پنل شیشه ای عقب است از این رو امکان پشتیبانی از شارژ بی سیم Qi برای همه آنها فراهم شده و به علاوه از گواهینامه IP67 مقاومت در برابر آب هم برخوردار هستند. نکته جالب این است که این بار شرکت اپل این امکانات را در هر سه مدل گنجانده است.
 
مقایسه گوشی های ایکس اس،ایکس اس پلاس ایکس آر

 

با وجود این شباهت ها این چند مدل تفاوت های چشمگیری هم دارند. آیفون XR در رنگ های متنوعی عرضه خواهد شد که شامل آبی مشکی، سفید، مرجانی، زرد و قرمز می شود. اما اگر iPhone XS و iPhone XS Max را مد نظر داشته باشید می بایست از میان رنگ های خاکستری، نقره ای و طلایی یکی را انتخاب کنید. مواد به کار رفته در ساخت هم متفاوت است. فریم آیفون ایکس آر آلومینیومی بوده در حالی که فریم آیفون ایکس اس و آیفون ایکس مکس هر دو از جنس استیل ساخته شده بنابراین براق تر بوده و پرداخت زیبا تری هم دارد. ابعاد این گوشی ها نیز با هم فرق می کند. همچنین خاطر نشان می شود که برای اولین بار اپل محصولی تولید کرده که از دو سیم کارت پشتیبانی می کند و آن نسخه 6.5 اینچی آیفون است.

 

رنگ بندی گوشی آیفون ایکس آر

 

ابعاد و وزن:

• آیفون ایکس آر: 150.9× 75.7 × 8.3 میلی متر با وزن 194 گرم

• آیفون ایکس اس مکس: 157.5× 77.4 × 7.7 میلی متر با وزن 208 گرم

• آیفون ایکس اس: 143.6× 70.9 × 7.7 میلی متر با وزن 177 میلی متر

 

امکانات:

iPhone XS/iPhone XS Max

  iPhone XR

صفحه نمایش

AMOLED با رزولوشن 1124 x 2436 

با اندازه ای به ترتیب برابر با 5.8 و 6.5

اینچ

IPS LCD

با اندازه ای برابر با 6.1 اینچ

پردازنده

Apple A12 Bionic

Apple A12 Bionic

نوع حافظه رم

TBC

TBC

دوربین عقب

12 مگاپیکسل دوگانه

12 مگاپیکسل

دوربین سلفی

7 مگاپیکسل

7 مگاپیسکل

نسخه سیستم عامل

iOS 12

iOS 12

مقدار حافظه نگهداری

64/256/512GB

64/128/256GB

پشتبانی از شارژ سریع

Qi

Qi

 

 

 

از نظر امکانات داخلی این سه گوشی شباهت های زیادی به هم دارند. هر سه این مدل ها به چیپست Apple A12 Bionic مجهز شده و پردازنده آن 6 هسته ای است. از این رو عملکرد هر سه مدل می بایست یکسان باشد. این بار هم اپل از نظر مقدار رم به کار گرفته در این گوشی ها خساست به خرج داده و تا اندازه ای ضعیف عمل کرده است. همان طور که می دانید مدل XS و XS Max دارای 4 گیگابایت رم بوده اما iPhone XR تنها 3 گیگابایت رم دارد. به علاوه از نظر مقدار حافظه داخلی هم متفاوت هستند مدل های آیفون ایکس مکس و ایکس مکس پلاس در سه نسخه 64/256/512 گیگابایتی عرضه شده اما مقدار حافظه در نظر گرفته شده برای مدل آیفون ایکس آر مقادیر 64/128/256 گیگابایت خواهد بود.

 

صفحه نمایش گوشی های آیفون جدید

 

نمایشگر:

می توان گفت مهمترین تفاوت میان گوشی آیفون ایکس آر و آیفون ایکس اس نمایشگر آنها است. iPhone XR به یک صفحه نمایش 6.1 اینچی از نوع Liquid Retina LCD مجهز شده در حالی که XS از تکنولوژی Super Retina OLED بهره برده و در دو اندازه متفاوت 5.8 و 6.5 عرضه شده است. همان طور که می دانید پنل های OLED از جهت های بسیاری بهتر از پنل های LCD عمل می کنند. به طور کلی رنگ ها در این نوع پنل روشن تر و شاداب تر بوده و کانتراست بهتر است. به لطف نمایش عالی و فوق العاده رنگ مشکی نمایشگرهای OLED محتوای HDR را بسیار بهتر از پنل های LCD نمایش می دهند. iOS 12 نسخه ای است که در هر سه مدل به کار گرفته است. این نسخه امکاناتی چون Screen Time را به ارمغان آورده و ناتیفیکیشن های بسیار بهتری دارد از طرفی دیگر سرعت و عملکرد آن هم ارتقاء پیدا کرده است.

 

 

گوشی آیفون ایکس اس مکس 2018 صفحه نمایش گوشی های آیفون

دوربین:

دوربین بدون شک یکی از سوال برانگیزترین امکانات یک گوشی هوشمند به حساب می آید و برای اکثر کاربران حائز اهمیت است خصوصا اینکه بخواهید پول زیادی را به خرید آن اختصاص دهید. اپل این بار بر روی دوربین های خود تمرکز زیادی داشته و نسبت به ورژن های قبلی ارتقاء قابل توجهی پیدا کرده اند.

 

دوربین گوشی های 2018 اپل

 

ایکس اس و ایکس اس مکس هر دو دارای دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی دوگانه هستند که یکی از این سنسورها دارای دیافراگم f/1.8 و سنسور زاویه باز آنها از دیافراگم f/2,4 استفاده کرده است. هر دو این سنسورها از ویژگی OIS برخوردار هستند. دوربین iPhone XR دقیقا مشابه به لنز استفاده شده در iPhone XS بوده و اما تنها یک سنسور 12 مگاپیکسلی دارد. هر سه از حالت Smart HDR برخوردار بوده که برای بهبود سایه روشن ها و سایه ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین عملکرد دوربین سلفی آنها نیز در مقایسه با قبل ارتقاء پیدا کرده است به این دلیل که از سنسور سریع تری استفاده شده و قادر هستند که در حالتی که عمق میدان تغییر می کند نیز پرتره های بسیار خوبی ثبت کنند.

نتیجه گیری:

به طور کلی آیفون در طراحی این مدل ها از طراحی آیفون ایکس استفاده کرده توانسته است امکاناتی چون بریدگی و Face ID را با قیمت کمتری در دسترس کاربران خود قرار دهد. با برخورداری از پنل های OLED و فریم های استیل سری XS ارتقاء قابل توجهی دارند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.