وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com
وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com

شیائومی می میکس 2 اس با طراحی خلاقانه

این روزها گزارش های منتشر شده از برخی از سایت های خبری نشان می دهد که شرکت سامسونگ تنها شرکتی نیست که در نمایشگاه بین المللی موبایل از گوشی های پرچم دار خود یعنی سامسونگ گلکسی اس9 و سامسونگ گلکسی اس9 پلاس، رونمایی خواهد کرد بلکه شرکت شیائومی نیز قرار است در این نمایشگاه از محصولات جدید خود رونمایی کند. بر اساس آخرین خبرهای منتشر شده این شرکت قرار است از دو گوشی در این نمایشگاه رونمایی کند. یکی از این گوشی ها گوشی شیائومی می میکس 2 اس است که قبلا در خبرها اعلام شد که به نام شیائومی می میکس 3 به بازار خواهد آمد اما اکنون نام آن تغییر کرده است.


حال ما می دانیم که یکی از اولین گوشی های که از چیپست اسنپدراگون Snapdragon 845 استفاده خواهد کرد گوشی های شیائومی می 7 و سامسونگ گلکسی اس 9 خواهند بود که به طور همزمان به بازار عرضه می شوند. این احتمال نیز وجود دارد که این شرکت کره ای فروش گوشی جدید خود را کمی بعد از این شرکت چینی آغاز کند. بنابرین اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود این گوشی جدید شیائومی نظرات بسیاری را به خود جلب خواهد کرد.


این واقعیت نیز وجود دارد که گوشی شیائومی می میکس 2 اس در این رویداد معرفی خواهد شد. بنابرین اگر تاکنون چیزهایی را راجع به طراحی سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس شنیده اید و اکنون می دانید که از نظر طراحی به چه صورت است بنابرین از بابت طراحی گوشی می میکس 2 اس نیز هیچ گونه نگرانی وجود نخواهد داشت. پوستری که توسط یکی از فیلم سازان منتشر شده است نشان می دهد که طراحی این محصول کمی گیج کننده است.

 
 
گوشی شیائومی می میکس 2

بر طبق عکس های تاکنون منتشرشده از گوشی می میکس 2اس این گوشی از قسمت بالا دارای لبه صفر بوده و حداقل لبه ها را دارا است. لبه پایین این گوشی نیز بسیار باریک شده اما از بین نرفته است که به این معنی است که سنسور های متعددی در این ناحیه قرار گرفته اند. اما در این عکس نشان داده نشده است که آیا دوربین جلو در قسمت پایین قرار گرفته است یا خیر؟ اما می توان نتیجه گرفت که تنها دلیلی که این لبه به طور کلی از بین نرفته است این است که قرار است دوربین سلفی در این قسمت قرار بگیرد.
 

می میکس 2 اس

 

شیائومی از تکنولوژی های نوع آورانه و مبتکرانه برای جای دادن حسگر مجاورتی (حرکتی) و مخفی کردن آن، و اسپیکر ها در زیر صفحه نمایش استفاده کرده است. بنابرین تنها دلیلی که لبه پایین به طور کامل حذف نشده است این است که قرار است دوربین سلفی در آن قرار بگیرد. بنابرین این ورژن نسبت به گوشی می میکس2 دارای لبه پایین کمتری است.

 

شیائومی ردمی نوت 5 و ردمی نوت 5 پرو معرفی شد



قبلا در خبرها اعلام شده بود که دو محصول جدید شرکت شیائومی در تاریخ 14 فوریه در هند معرفی خواهند شد. در حالی است که قبل از معرفی رسمی این دو محصول بسیار خوب شیائومی بیشتر خصوصیات این دو منتشر شده است. اما تنها چند ساعت قبل این رویداد در هند برگزار شد و این شرکت به طور رسمی از این دو محصول جدید خود رونمایی کرد.

 

مشخصات ردمی نوت 5 پرو

بر اساس اخبار تاکنون منتشر شده گوشی شیائومی ردمی نوت 5 در واقع باز تولید شیائومی ردمی 5 پلاس با یک صفحه نمایش 6 اینچی و چیپست Snapdragon 625 است؛ اما با کمال تعجب مشخص شده است که گوشی شیائومی رد می نوت 5 پرو با چیپست اسنپدراگون 636 عرضه خواهد شد دوربین این گوشی نیز دوگانه بوده که همانند گوشی آیفون ایکس در قسمت سمت چپ بالای صفحه نمایش قرار گرفته است این در حالی است که این گوشی دارای یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی است. برای حافظه این گوشی بسیار خوب نیز دو آپشن، 64 با رم 4 و 64 با رم 6 گیگابایتی وجود دارد.

 

از نظر خصیصه های سخت افزاری نیز می توان گفت که Xiaomi Redmi Note 5 Pro دارای یک پردازنده 8 هسته ای است که با سرعت 1.8 گیگاهرتز در ثانیه به کار افتاده و از پردازنده گرافیکی Adreno 509  نیز پشتیبانی می کند. پنل جلو این گوشی طراحی مشابه به Redmi Note 5 است. صفحه نمایش این گوشی 5.99 اینچ بوده که رزولوشن Full HD + را ارائه می دهد. این صفحه نمایش زیر یک شیشه 2.5D قرار گرفته است و تمام دکمه های آن لمسی بوده و هیچ دکمه فیزیکی وجود ندارد.

 

دوربین دوگانه عقب از دو سنسور 12+5 مگاپیکسلی ساخته شده است. اولین سنسور همانند سری شیائومی ردمی 5 دارای لنزهایی با دیافراگم f/2.2 و اندازه پیکسلی برابر با 1.25 میکرومتر بوده این در حالی است که سنسور دوم به منظور خلق پیش زمینه های تار و محو از لنزی با دیافراگم f/2.0 و پیکسل هایی با اندازه ای برابر با 1.12 میکرومتر استفاده کرده است. شیائومی در این گوشی از یک سنسور IMX376 ساخت شرکت سونی 20 مگاپیکسلی استفاده کرده است که با یک فلش LED نیز همراه شده است. سنسور اثر انگشت در پشت این گوشی قرار گرفته است در حالی که دکمه های پاور و تنظیم صدا در قسمت راست این گوشی قرار گرفته اند. باتری این گوشی نیز 4000 میلی آمپر خواهد بود اما متاسفانه از طریق میکرو USB قدیمی موجود در قسمت پایین شارژ می شود. یکی دیگر از خصیصه های جدیدی که شرکت شیائومی اولین بار در این گوشی مورد استفاده قرار داده است خصیصه Face Unlock است که در روز های آتی جزئیات بیشتری را از این خصیصه به شما خواهیم گفت.


 

دوربین گوشی شیائومی ردمی نوت 5 پرو



از نظر خصوصیات نرم افزاری نیز می توان گفت که این گوشی با رابط کاربری MIUI 9  و اندروید Nougat اجرا خواهد شد. آپشن های رنگی آن نیز آبی، رز گلد، طلایی و مشکی است. خصیصه های گوشی شیائومی ردمی نوت 5 نیز دقیقا مشابه به شیائومی ردمی نوت 5 پرو بوده با این تفاوت که اندازه و وزن آن کوچکتر بوده و این اندازه برابر با 158.5 × 75.5 × 8.1 میلی متر و وزن آن برابر با 180 گرم خواهد بود. این گوشی نیز در چهار آپشن رنگی طلایی، رزگلد، آبی و مشکی موجود بوده و با حافظه های 32 با رم 3 گیگابایت و 64 و رم 4 گیگابایت عرضه خواهد شد.

  

مشخصات سخت افزاری گوشی شیائومی ردمی نوت 5 پرو

 

 

iOS 12 و انقلابی در نرم افزار گوشی های آیفون

iOS 12 و انقلابی در نرم افزار گوشی های آیفون 

خصوصیات سیستم عامل ios 12
 

 

سال 2017 سال پر فروشی برای شرکت اپل بوده است این شرکت با معرفی و عرضه سه گوشی iPhone 8 Plus و iPhone 10،iPhone 8 در این سال فروش قابل توجه ای را به دست آورده است.  این گوشی با سیستم عامل iOS 11 اجرا می شوندبه محض رسیدن فرم بتا در تابستان امسال iOS 12 یک خصیصه از قبل پیش بینی شده ای را فراهم می آورد که از مدت ها تاکنون شایعه شده است. اجرای برنامه های iPhone، iPad روی Mac تنها یکی از خبرهای هیجان انگیز برای افرادی است که اخیرا به جمع کاربران Mac پیوسته اند. گزارشی که اخیرا منتشر شده است نشان می دهد که جدای این ویژگی iOS 12 ممکن است خصوصیات بسیار دیگری را به ارمغان آورد که ممکن است برای طرفداران اپل اهمیت بسیار بیشتری داشته باشد. ممکن است حتی ابتدا به این خصیصه فکر هم نکرده باشید.
 
 
 
خصیصه هایی که به ios12 اضافه خواهد شد
 
 
گزارشات منتشر شده از مدت ها قبل تاکنون خاطر نشان کرده اند که بخش نرم افزاری شرکت اپل در بروز رسانی های نرم افزاری بعدی به جای ارائه انبوهی از خصیصه های جدید تمرکز خود را بر تجربه کاربری قرار خواهد داد. این شرکت تمرکز خود را بر برطرف کردن مشکلات نرم افزاری و تاخیر در اجرای برخی از برنامه ها که اخیرا انتقادات زیادی را در پی داشته است گذاشته است.
 
خصیصه های ios 12
 
 
گزارش جدیدی که از Bloomberg منتشر شده است نشان می دهد که اپل تصمیم گرفته است که با تجدید نظر در مورد زمان عرضه نسخه جدید سیستم عامل، مشکلات نرم افزاری خود را برطرف کند. این شرکت به جای تعیین اهداف غیر قابل دستیابی برای تیم نرم افزاری خود سرعت را کاهش داده و به جای نوع آوری های نرم افزاری بر روی ثبات و سازگاری خصیصه های نرم افزاری کار خواهد کرد. iOS 12 ویژگی های جدیدی را به ارمغان خواهد آورد. این خصیصه ها شامل این موارد است:
 
 
1- قابلیت اجرای برنامه های آیفون در Macs
2- یک ابزار سلامت دیجیتال (Digital Health) که به والدین نشان می دهد که فرزندانشان چه مدت را صرف کار با گوشی های iOS کرده اند 
3- پشتیبانی از Animoji در FaceTime (همچنین ایموجی های بیشتر)
4- پشتیبانی از Face ID در iPad
5- پشتیبانی چند کاربری برای بازی های AR
6- طراحی مجدد برنامه سهام
7- ارتقاء حالت Do Not Disturb mode
8- ارائه یک روش جدید برای انتقال عکس ها به iPad
9- ارائه یک روش جدید برای ادغام سیری با سرچ آیفون، می شود.
 
با وجود این خصیصه ها گنجاندن خصیصه های بسیاری در این نسخه نرم افزاری به نسخه iOS 13 یا ورژن های بالاتر موکول شده است. این خصیصه ها شامل موارد زیر است:
 
1- طراحی صفحه نمایش جدید برای آیفون، iPad و CarPlay
2- همچنین یک برنامه عکس اصلاح شده که عکس هایی را برای دیدن پیشنهاد می دهد.
 
 
ای او اس 12
 
 
برخی از خصوصیات مخصوص iPad نیز به تعویق انداخته شده اند این خصیصه ها شامل این موارد است:
 
1- حالت چند وظیفه ای که به کاربران اجازه می دهد همانند Mac چندین تب را در یک پنجره باز کنند. 
2- ویژگی دیگری که به کاربران اجازه می دهد تا دو صفحه نمایش از یک برنامه مشابه را کنار هم اجرا کنند.
 
بنابرین با این سیاست، شرکت اپل به منظور جلوگیری از نارضایتی برخی از توسعه دهندگان، طبق زمان بندی سالانه به روزرسانی نرم افزاری خود را انجام می دهد در همین حین تجربه نرم افزاری این سیستم عامل را کاملا  بهبود خواهد بخشید.
 
سیستم عامل گوشی های جدید آیفون
 
 
در افق بیش رو اپل در طی دو سال آینده بر روی ارتقاء سیستم نرم افزاری iPhone، iPad کار خواهد کرد. گفته شده است که اپل تمام باگ های موجود را برطرف خواهد کرد. اگر این استراتژی جدید اپل موفقیت آمیز باشد کمی طول خواهد کشید که به بزرگترین خصیصه این سیستم عامل توجه کنید. این به این دلیل است که اکثر کاربران اپل به محض اینکه از این نسخه سیستم عامل استفاده کنند باگ ها و تجربه متناقضی را تجربه خواهد کرد اما همه آنها تناقضات را تجربه نخواهد کرد.



مقایسه سامسونگ گلکسی اس 9 با سامسونگ گلکسی اس 8


رو به رو یا پنل جلو سامسونگ گلکسی اس8 نکات بسیار جالب و متفاوتی نسبت به ورژن های قبلی دارد در حقیقت سامسونگ سعی کرده است که یک طراحی متفاوتی را ارئه دهد اما پنل پشت این گوشی مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته است از این رو این شرکت تلاش کرده است تا بتواند مشکلات مربوط به پنل پشت این گوشی را برطرف سازد. طرحواره های CAD نشان می دهد که هیچ تغییر قابل توجه ای موجود ندارد بنابرین این سوال پیش می آید اگر پنل جلو تغییری نداشته پس چگونه نسبت صفحه نمایش به بدنه تغییر کرده است؟ نسبت صفحه نمایش به بدنه ممکن است یک شاخص نباشد اما برای بسیاری از تولید کنندگان موبایل یک امتیاز به حساب می آید. 

 

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 9

 

 

برای بررسی این موضوع ما برخی از تصاویر به دست آمده از منابع غیر رسمی را در کنار تصاویر سامسونگ گلکسی اس 8 قرار دادیم تا ببینیم  این دو گوشی چه تغییراتی دارد. نتیجه این شده است که حدودا 1 درصد نسبت صفحه نمایش به بدنه در گوشی های پرچم دار سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس نسبت به گوشی های سامسونگ گلکسی اس 8 و سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس کمتر شده است-این نکته را نیز می بایست خاطر نشان کرد که ممکن است اندازه صفحه نمایش در رندرهایی که تاکنون معرفی شده اند با ابعادی که به صورت رسمی معرفی می شود اندکی متفاوت باشد. بنابرین ممکن است اعداد و ارقام بالاتر از مقدار واقعی باشد. هر چند در هر دو مدل به کار می رود اما مشاهدات می بایست برای هر دو مدل درست است. به احتمال زیاد ما در اصل دو صفحه نمایش با نسبت صفحه نمایش به بدنه یکسان را پیش رو داریم.

 

اس 9 پلاس در مقابل اس8 پلاس

 

 

حتی اگر این دو را در کنار هم نیز قرار دهید تشخیص یک درصد تفاوت میان این دو بسیار دشوار است. ما سعی کرده ایم که این دو تصویر را در کنار هم قرار دهیم گوشه های گرد این دو گوشی یکسان است اما می توان دید که صفحه نمایش اس 9 کمی بلند تر است. این موضوع همچنین در طرح شماتیک CAD نیز دیده شده است اما تفاوت اکادمیک است. بر اساس اندازه های تاکنون منتشر شده مشخص شده است که S9 کوتاتر شده اما عرض و ضخامت این گوشی در حدود 1 میلی متر بیشتر شده است. اما این احتمال وجود دارد که سامسونگ بتواند انحنای دو طرف سامسونگ گلکسی اس 9 را تغییر دهد. این امر می تواند تا حدودی اندازه نسبت صفحه نمایش به بدنه را کاهش دهد و می تواند دلیل اصلی تفاوت میان این دو گوشی در نظر گرفته شود. در حال حاضر سامسونگ در گوشی سامسونگ گلکسی نوت 8 نسبت به گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 از گوشه هایی با انحنای کمتراستفاده کرده است و ممکن است در طراحی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 نیز از همین الگو استفاده کند. همان طور که گفتیم نسبت به صفحه نمایش به بدنه بزرگتر( لبه های نازک تر) می تواند یک نکته مثبت در نظر گرفته شود اما از طرفی نیز لبه ای نازک به طراحی ارگونومیک آسیب می رساند. 

فروش بیش از 3 میلیون دستگاه تصفیه هوای شیائومی در سال 2017

فروش بیش از 3 میلیون دستگاه تصفیه هوای شیائومی در سال 2017

 

تصفیه هوای شیائومی


شرکت شیائومی یکی از شرکت هایی است که سالانه محصولات زیادی را روانه بازار کرده و این محصولات در نقاط متعددی در دنیا به فروش رفته است. در حالی که این شرکت به دلیل عرضه گوشی های هوشمند شیائومی در دنیا شناخته شده است دیگر محصولات ساخت این شرکت نیز از کیفیت قابل توجه ای در مقابل سایر رقبا برخوردار هستند این محصولات بر اساس نیاز بازار طراحی شده و به خوبی توانسته اند هم از نظر طراحی و هم از نظر عملکرد نیاز بازار را تامین کنند.

 


 تصفیه هوای شیائومی ورژن 2

 

تصفیه کننده هوا یکی از این محصولات است که این شرکت تاکنون 5 مدل از این تصفیه کننده را روانه بازار کرده است اولین نسخه تولید شده این محصول  Xiaomi Air Purifier و به همین ترتیب Xiaomi Air Purifier Pro ، Xiaomi Air Purifier 2، Xiaomi Air Purifier 2S، Xiaomi Air Purifier Max را روانه بازار کرده است. این محصولات می توانند آلاینده های مختلف موجود در هوا را مانند PM2.5، ذرات گرد وغبار، گرده های گیاهان  همچنین آلاینده های صنعتی مثل فرمالدهید همچنین باکتری وآلرژن ها و غیره را جذب و تجزیه و یا تعدیل کند. با وجود این دستگاه می توانید در سریع ترین زمان ممکن از هوای سالم و با طراوت اطراف خود لذت ببرید.

 

 

اخیرا شرکت شیائومی طی نشست سالانه ای که به منظور بررسی و بازبینی نتیجه عملکرد خود در سال 2017 برگذار شد اعلام کرد که این شرکت بیش از 3 میلیون دستگاه تصفیه هوای شیائومی را در این سال به فروش رسانده است. این در حالی است که 1 میلیون واحد بیش از سال 2016 است. این میزان برای این شرکت یک رکورد به حساب می آید. همچنین فروش فیلتر تصفیه کننده هوا شیائومی نیز به بیش از 1.6 میلیون واحد در سال 2017 رسیده است. این افزایش فروش به دست آمده توسط شرکت شیائومی نتیجه عملکرد خوب این دستگاه تصفیه هوای شیائومی است. با این رکورد شیائومی توانسته است موقعیت خود را در میان صنایع تولید دستگاه تصفیه کننده های هوا تثبیت کرده است.