وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com
وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

وبلاگ فروشگاه اینترنتی 19 کالا

این وبلاگ متعلق به فروشگاه اینترنتی 19 کالا می باشد ، در این وبلاگ اخبار از فناوری و اپلیکشن های موبایل خاص قرار داده شود .www.19kala.com

نکاتی که می بایست در مورد گلس ها بدانید

نکاتی که می بایست در مورد گلس ها بدانید

؟چه نوع گلسی مناسب تر است

همان طور که می دانید یکی از حساس ترین قسمت گوشی های هوشمند و تبلت ها صفحه نمایش آنها است امروزه یکی از گزینه های که می توان با آن از صفحه نمایش گوشی های هوشمند هم در مقابل خش و هم در مقابل ضربه محافظت کرد استفاده از گلس ها یا محافظ های صفحه نمایش است. حال این سوال پیش می آید که یک گلس چه خصوصیاتی می بایست داشته باشد؟ مزایا و معایب استفاده از گلس ها چیست؟

 

 

امروزه شرکت های ساخت لوازم جانبی گوشی های هوشمند انواع مختلفی از این گلس ها را تولید می کنند که می توان بر اساس سلیقه خود یکی از این گلس ها را انتخاب کرد. این نوع گلس ها به دلیل تنوع در طراحی صفحه نمایش گوشی های هوشمند مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای مثال برخی از برند های گوشی های همراه به سمتی پیش رفته اند از صفحه نمایش های منحنی یا Carve استفاده کرده اند و این امر مشکلاتی را در رابطه با استفاده از گلس ها به وجود آورده است. در اینجا به سه نوع گلس یا محافظ صفحه نمایش اشاره می کنیم:

 

 

1- گلس شیشه ای

2- گلس پلاستیکی (نانو گلس)

3- گلس فول صفحه سه بعدی دورچسب

 

 

1- گلس 2.5 میل شیشه ای:

نکاتی که می بایست در مورد گلس ها بدانید

مزایا: این نوع گلس ها به دلیل اینکه شفاف و صاف تر هستند کیفیت صفحه نمایش را حفظ کرده و در ارائه نور و تصویر مشکل چندانی را به وجود نخواهند آورد. در این مورد گلس های شیشه ای انتخاب به نسبت بهتری هستند. همچنین به دلیل اینکه انعطاف پذیر نیست نصب به نسبت راحت تری دارد. یکی دیگر از مزایای استفاده از این گلس ها این است که به دلیل ضخامت بیشتری که دارد قابلیت ضد ضربه بیشتری دارد.

چه نوع محافظی برای صفحه نمایش مناسب تر است

معایب: یکی از مهمترین معایب استفاده از این گلس ها این است که نسبت به گلس های پلاستیکی و نانو ضخامت بیشتری داشته بنابرین بر ظاهر گوشی شما تاثیر منفی خواهد داشت. مشکل دیگر در رابطه با نصب آنها است. برای مثال برندهایی مثل شیائومی که از صفحه نمایش هایی با لبه های منحنی استفاده می کند در نصب این نوع گلس ها با مشکلاتی مواجه می شود چرا که این نوع گلس ها به خوبی نمی توانند لبه های گرد این نوع صفحه نمایش ها را پوشش دهند.

 

 

مزایا و معایب گلس ها

مزایا و معایب گلس ها

2- گلس پلاستیکی (نانو گلس):

 

نانوگلس ها چه خصوصیاتی دارند

 

مزایا: به طور کلی گلس های پلاستیکی نسبت به گلس های شیشه ای ضخامت بسیار کمتری داشته و تفاوت سطح چندانی با سطح صفحه نمایش گوشی های هوشمند ایجاد نمی کند.

 

خصوصیات نانوگلس ها

 

نانوگلس به دلیل انعطاف پذیر بودن بهتر از گلس های شیشه ای می تواند لبه های منحنی صفحه نمایش گوشی های هوشمندی چون شیائومی را بپوشاند؛ و همان طور که گفتیم هم به دلیل پوشش دهی بهتر و ضخامت کمتر نسبت به گلس های شیشه ای تفاوت چندانی در ظاهر صفحه نمایش ایجاد نمی کند و به خوبی روی گوشی های هوشمند می چسبد و به دلیل انعطاف پذیر بودن و ضخامت کمتر به خوبی نصب می شود اما نصب آن نیاز به دقت زیادی دارد.

 

 

نانوگلس

معایب: این نوع گلس ها به دلیل اینکه کدرتر از گلس های شیشه ای هستند تا حدی در انتقال نور و رنگ ها ضعیف تر از گلس های شیشه ای عمل می کنند.

 

3-گلس فول صفحه سه بعدی دورچسب:

این نوع گلس نیز به نام گلس های تری دی در بازار شناخته شده اند. این نوع گلس نیز به دلیل اینکه تنها اطراف صفحه نمایش را می چسباند بعد از مدتی بین گلس و صفحه نمایش فاصله افتاده و این باعث می شود و مقداری هوا در این قسمت قرار گیرد از این رو این نوع گلس ها گوشی را هم از نظر ظاهر و هم از نظر عملکرد تحت تاثیر قرار می دهند بههمین دلیل ما این نوع گلس را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم.


 

نتیجه گیری:

در پایان می توان گفت اکثر معایب گلس ها مربوط به خود گلس بوده و احتمالا بر مدت زمان استفاده از آن تاثیر دارد اما طی این مدت به خوبی می تواند از صفحه نمایش محافظت کند. در واقع شما هر نوع گلسی را که انتخاب کنید دارای مزایا و معایب خاص خود است. از این رو نمی توانید همه مزایا را تنها در یک گلس پیدا کنید. از طرفی نیز به این دلیل که در حال حاضر بهترین گزینه برای محافظت از صفحه نمایش گوشی های شما به حساب می آیند شما می بایست حتی المکان یک نوع گلس را برای گوشی خود انتخاب کرده تا بتوانید از صفحه نمایش گوشی خود در مقابل خش و ضربه ناگهانی محافظت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.